PM Audio platevasker

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Hei

PM Audio har halv pris på platevaskeren sin, altså 10.000,- istedenfor 20.000,-. Dette er den samme som Hannl Limited. Er det noen som har erfaring med denne?
Jeg bestilte like godt en for overlevering på messa i Horten til helgen.
Roger

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Fikk ikke noen tilbakemeldinger på denne posten, men det ble innkjøp allikevel. Skulle egentlig fått denne på messa i Horten, men Paul ble forhindret fra å komme. Vaskeren ble derfor sendt fraktfritt fra PM Audio, og ble hentet på postkontoret idag.
Har vasket noen plater, deriblant en "jazz på svenska" kjøpt brukt. Denne var så j..lig møkkete at det var helt umulig å få den ren og spillbar med børster og rensemiddel. Etter en grovvask og en "finvask" i platevaskeren, var det tid for å prøve denne i spilleren. Nyyydelig. Spiller helt flott, og musikken er vel kanskje kjent for de fleste. Vakkert.
Dette var en glimrende investering for meg, siden jeg kjøper ganske mye bruktvinyl. Ikke er det mye støy fra denne vaskeren heller, i motsetning til mange andre jeg har vært borti, hvor hørselvern nærmest er obligatorisk.
Mvh Roger

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
169
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
roger skrev:
Fikk ikke noen tilbakemeldinger på denne posten, men det ble innkjøp allikevel. Skulle egentlig fått denne på messa i Horten, men Paul ble forhindret fra å komme. Vaskeren ble derfor sendt fraktfritt fra PM Audio, og ble hentet på postkontoret idag.
Har vasket noen plater, deriblant en "jazz på svenska" kjøpt brukt. Denne var så j..lig møkkete at det var helt umulig å få den ren og spillbar med børster og rensemiddel. Etter en grovvask og en "finvask" i platevaskeren, var det tid for å prøve denne i spilleren. Nyyydelig. Spiller helt flott, og musikken er vel kanskje kjent for de fleste. Vakkert.
Dette var en glimrende investering for meg, siden jeg kjøper ganske mye bruktvinyl. Ikke er det mye støy fra denne vaskeren heller, i motsetning til mange andre jeg har vært borti, hvor hørselvern nærmest er obligatorisk.
Mvh Roger
Hei, gratulerer med ny vasker :)
Hva er det som er så spesielt med denne ift de mer kjente maskinene (VPI, Nitty Gritty etc) og hvorfor er den så dyr?
Mvh

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Den virker å ha mye bedre byggekvalitet enn de fleste andre platevaskere jeg har sett, og den er veldig stille, i motsetning til de fleste andre. Utover det er det ikke noe revolusjonerende nytt.
Mvh Roger

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31

En av de beste "kovnensjonelle" platevaskere ;)
Paul syntes nok den ble for dyr til å kunne selges. Tror det ble med det ene eksemplaret.
Da jeg snakket med han om USC vaskeren og forklarte om delepriser og jobb, konkluderte han på samme måten:
Ikke noe kommersielt produkt.
Men du verden så bra :)

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Hei !
Jeg var og hentet min Hannl hos PM-Audio idag. Har vasket 10 plater og er igang med lyttingen nå... Den umiddelbare følelsen er at jeg burde hatt en for lenge siden.

Jeg har hatt vanskelig for å ta en beslutning lenge. Jeg har samlet brukt-plater i 25 år, og har mange "grå" sjeldenheter på lur.

Jeg var på nippet til å begynne på en ultralydsvasker i over et år, men la fra meg tanken etter å ha fått demonstrert en Okki-Nokki hos Big-Dipper under en tur til Oslo i høst. Hadde nok kjøpt en der og da om ikke disse Oslo-turene byr på så mange muligheter mht. ny vinyl...

Etter jul har jeg grunnet vel på om det skulle bli Okki Nokki, VPI 16.5 eller om jeg skulle legge pengene på bordet for en Hannl. Etter en demonstrasjon i forrige uke var jeg strengt tatt ikke lenger i tvil, og idag kom den altså i hus !

Jeg er forberedt på å måtte forsvare dette kjøpet overfor uinvidde, men jeg har argumentet klart : Jeg har vært borti folk som har kjøpt oppvaskmaskin lenge for de hadde 3000 tallerkner !

Jeg vil forøvrig takke alle dem som har bidratt med synspunkter i trådene som har omhandlet temaet platevask/rens. Det har vært til stor hjelp / inspirasjon !

Mvh:
Stian

Z

Zomby_Woof

Gjest
Boogie-Stian skrev:
Jeg er forberedt på å måtte forsvare dette kjøpet overfor uinvidde, men jeg har argumentet klart : Jeg har vært borti folk som har kjøpt oppvaskmaskin lenge for de hadde 3000 tallerkner !

Mvh:
Stian
;D

Personlig har jeg ikke råd til mindre bråk for kr. 6.000,- Men jeg skjønner hva du mener. Jeg bruker propper når jeg har en bunke som skal vaskes. Ellers tror jeg nok resultatet blir temmelig likt, dvs. rent.

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Antall liker
0
Joda, min Nitty Gritty bråker endel. Men jeg bare skrur av høreapparatet imens......
Den vasker bra og suger tørt! Vaske-spille-vaske-spille osv.
Og så legger du aldri den rene siden der hvor møkka var..........Noe å tenke på!

Topp Bunn