PLINIUS kommer ! :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    Den er liten!
    Genialt :) Rart ikke plinius oppgir "idle" strømmen på forsterkerne litt bedre, fant ikke noe hva den produsert i klasse ab noen plass. Menen tester hadde målt til 35W, hørtes lite ut men..... Da trenger jeg ikke bekymre meg for varmeutviklingen :) Var varmeutviklingen som helte imot 103 for meg.

    Da er det bare og glede seg :)
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til dette merket. Det blir ivertfall prøvd her i stua ;D
    Jeg hadde en SA 100 Mk2 på besøk en periode. Bra saker. Noe av det bedre å få av transistor forsterkere og nå er den jo også billig på bruktmarkedet.

    Men; jeg ville ha noe bedre og da ble det (selvsagt) rør effekt. Men SA 100 Mk2 er bra saker det og om man absolutt vil ha transistorforsterker :)

    Mvh Ole
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Ole skrev:
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til dette merket. Det blir ivertfall prøvd her i stua ;D
    Jeg hadde en SA 100 Mk2 på besøk en periode. Bra saker. Noe av det bedre å få av transistor forsterkere og nå er den jo også billig på bruktmarkedet.

    Men; jeg ville ha noe bedre og da ble det (selvsagt) rør effekt. Men SA 100 Mk2 er bra saker det og om man absolutt vil ha transistorforsterker :)

    Mvh Ole
    Hehe, er litt bassfreak, så jeg må ha snerten til transistor forsterker i bassen altså :)
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Jeg har selv Plinius SA100 mkIII og CD-LAD og er strålende fornøyd.
    På Martin Logan Owners Forum blir Plinius og ML skrytt opp i skyene som en av de beste kombinasjonene i verden. Jeg har til dags dato ikke hørt bedre match enn det jeg har stående nå. Det er faktisk så ille at byttetrangen nesten har stagnert.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Ole skrev:
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til dette merket. Det blir ivertfall prøvd her i stua ;D
    Jeg hadde en SA 100 Mk2 på besøk en periode. Bra saker. Noe av det bedre å få av transistor forsterkere og nå er den jo også billig på bruktmarkedet.

    Men; jeg ville ha noe bedre og da ble det (selvsagt) rør effekt. Men SA 100 Mk2 er bra saker det og om man absolutt vil ha transistorforsterker :)

    Mvh Ole
    Noen som vet hva Mk2 går for nå?
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Julenissen skrev:
    Ole skrev:
    Leikis. skrev:
    Noen som kjenner til dette merket. Det blir ivertfall prøvd her i stua ;D
    Jeg hadde en SA 100 Mk2 på besøk en periode. Bra saker. Noe av det bedre å få av transistor forsterkere og nå er den jo også billig på bruktmarkedet.

    Men; jeg ville ha noe bedre og da ble det (selvsagt) rør effekt. Men SA 100 Mk2 er bra saker det og om man absolutt vil ha transistorforsterker :)

    Mvh Ole
    Noen som vet hva Mk2 går for nå?
    Rundt 15k for MkII.
     

    moum

    Medlem
    Ble medlem
    15.04.2002
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Rundt 15k for MkII.
    Hei.

    Jeg kan vel bidra med ganske eksakte data på dette da jeg nettopp har solgt min MKII (til Hugh her på forumet om jeg ikke tar mye feil). Boforholdene tillot dessverre ikke lenger at jeg kunne bruke den i kl A.

    Jeg hadde ingen bud så høyt som 15k. Hadde den ute også for et halvår siden, og heller ikke da var noen i nærheten av 15k. Jeg vil tippe 10-13k litt avhengig av tilstand. Til den prisen er denne forsterkeren et røverkjøp i mine øyne.

    -jorgs
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Takk Jorgs for oppklaringen.

    Har noen her stiftet bekjentskap med CD-101 enda?
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    jorgs skrev:
    Rundt 15k for MkII.
    Hei.

    Jeg kan vel bidra med ganske eksakte data på dette da jeg nettopp har solgt min MKII (til Hugh her på forumet om jeg ikke tar mye feil). Boforholdene tillot dessverre ikke lenger at jeg kunne bruke den i kl A.

    Jeg hadde ingen bud så høyt som 15k. Hadde den ute også for et halvår siden, og heller ikke da var noen i nærheten av 15k. Jeg vil tippe 10-13k litt avhengig av tilstand. Til den prisen er denne forsterkeren et røverkjøp i mine øyne.

    -jorgs
    Plinius var billig når de kom til norge først,prisene inn var i lokal valuat, som svingte myye,så begynte de å ta betalt i dollar, for så å justere de ganske mye opp.Jeg hadde forøvrig feil på min Cd lad, den måtte jeg sende til New Zeeland for rep :'(
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Gwandarion skrev:
    Hva var feilen Julenissen?
    Alt funket til jeg koplet ned hele anlegget da jeg dro på ferie, kom hjem etter noen måneder, fikk skraping/during i kanalene.Verkstedet slet litt med å finne feilen, sendte den til fabrikken, de gjorde en oppgradering av strømforsyningen(tror det var noen kondensatorer som var kaputt) og alt ble bra.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Julenissen skrev:
    jorgs skrev:
    Rundt 15k for MkII.
    Hei.

    Jeg kan vel bidra med ganske eksakte data på dette da jeg nettopp har solgt min MKII (til Hugh her på forumet om jeg ikke tar mye feil). Boforholdene tillot dessverre ikke lenger at jeg kunne bruke den i kl A.

    Jeg hadde ingen bud så høyt som 15k. Hadde den ute også for et halvår siden, og heller ikke da var noen i nærheten av 15k. Jeg vil tippe 10-13k litt avhengig av tilstand. Til den prisen er denne forsterkeren et røverkjøp i mine øyne.

    -jorgs
    Plinius var billig når de kom til norge først,prisene inn var i lokal valuat, som svingte myye,så begynte de å ta betalt i dollar, for så å justere de ganske mye opp.Jeg hadde forøvrig feil på min Cd lad, den måtte jeg sende til New Zeeland for rep :'(
    Hva var ny prisen på sa-100 mk 2 ?

    Nyprisen på sa-103 er jo 68000,-
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Mener det var rett under 30k, jeg betalte laaaangt mindre ;D
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Julenissen skrev:
    Mener det var rett under 30k, jeg betalte laaaangt mindre ;D
    Hvem solgte plinius før da?
     

    Gwandarion

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    48
    Antall liker
    7
    Julenissen skrev:
    Gwandarion skrev:
    Hva var feilen Julenissen?
    Alt funket til jeg koplet ned hele anlegget da jeg dro på ferie, kom hjem etter noen måneder, fikk skraping/during i kanalene.Verkstedet slet litt med å finne feilen, sendte den til fabrikken, de gjorde en oppgradering av strømforsyningen(tror det var noen kondensatorer som var kaputt) og alt ble bra.
    Jeg måtte bytte lyttene i poweret som var tørre. Så jeg antar det er noe som ikke er helt uvanlig.
    Jeg hadde derimot ingen problemer med å få dette gjort her hjemme. Kan jeg spørre hva det kostet deg å få dette utført i NZ?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    OKei :) Gleder meg uansett til mine Plinius komponenter. Ser jo de selges noe billigere i usa, mens i europa har de samme priser.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja det kribler veldig her også, tror det blir lange 14 dager, spiller med en 80 talls Nad effekt her nå. Ikke de helt store lydopplevelsene ::)
     
    H

    Hugh

    Gjest
    jorgs skrev:
    Rundt 15k for MkII.
    Hei.

    Jeg kan vel bidra med ganske eksakte data på dette da jeg nettopp har solgt min MKII (til Hugh her på forumet om jeg ikke tar mye feil). Boforholdene tillot dessverre ikke lenger at jeg kunne bruke den i kl A.

    Jeg hadde ingen bud så høyt som 15k. Hadde den ute også for et halvår siden, og heller ikke da var noen i nærheten av 15k. Jeg vil tippe 10-13k litt avhengig av tilstand. Til den prisen er denne forsterkeren et røverkjøp i mine øyne.

    -jorgs
    Det var nok til meg ja! Mener den kostet 3500 USD i sin tid, et scoop rett og slett. Etter min mening er den verdt 50-60kkr glatt da den spiller ringer rundt en rekke andre i den prisklassen (som f.eks DP A1 og Chord 1200 B) og er som fra en annen himmelsk verden i forhold til div prod fra EC som f.eks EC250! Den nye 103 med 125W kl A er således greit priset med 68kkr synes jeg. Hva får du fra Levinson til den prisen som er i nærheten av dette? Nevnte jeg at ML331 ble prøvd og det var som musepip i forhold!
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    jorgs skrev:
    Rundt 15k for MkII.
    Hei.

    Jeg kan vel bidra med ganske eksakte data på dette da jeg nettopp har solgt min MKII (til Hugh her på forumet om jeg ikke tar mye feil). Boforholdene tillot dessverre ikke lenger at jeg kunne bruke den i kl A.

    Jeg hadde ingen bud så høyt som 15k. Hadde den ute også for et halvår siden, og heller ikke da var noen i nærheten av 15k. Jeg vil tippe 10-13k litt avhengig av tilstand. Til den prisen er denne forsterkeren et røverkjøp i mine øyne.

    -jorgs
    Det var nok til meg ja! Mener den kostet 3500 USD i sin tid, et scoop rett og slett. Etter min mening er den verdt 50-60kkr glatt da den spiller ringer rundt en rekke andre i den prisklassen (som f.eks DP A1 og Chord 1200 B) og er som fra en annen himmelsk verden i forhold til div prod fra EC som f.eks EC250! Den nye 103 med 125W kl A er således greit priset med 68kkr synes jeg. Hva får du fra Levinson til den prisen som er i nærheten av dette? Nevnte jeg at ML331 ble prøvd og det var som musepip i forhold!
    Høres bra ut :), har selv hørt EC 250 og DP A1. Likte godt DP A1 da... Men hvis 103 er mye bedre enn den, så lover det bra!
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg fått hørt at Plinius varene blir sendt fra New Zeland mandag, med fly. Så de burde være her hjemme rett over neste helg.
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Har hatt denne fra Plinius i 5 mnd. nå:

    http://www.stereophile.com/solidpoweramps/506plinius/

    Har aldri hatt et bedre allround trinn her i huset. Pliniusen fikser det som har plaget meg med de andre effekttrinnene jeg har hatt i hus, som unyansert dypbass, topp med plagsomme s'er og naturlig varme i mellomtonen.

    Gled deg!
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    PLINIUS har kommet ! :)

    Da har jeg fått min i hus, dette virker veldig lovende. Enormt kvalitets inntrykk og lekker finish, bilder kommer. Om jeg ikke husker feil var vel min eneste i svart.
    Det lille jeg fikk hørt i går kveld var imponerende, det spiller stort luftig og deilig. Stram fin bass og masse krefter, dette kan spilles høyt uten tap av kontroll.
    Mere senere :)
     
    H

    Hugh

    Gjest
    PLINIUS har kommet ! :)

    Leikis. skrev:
    Da har jeg fått min i hus, dette virker veldig lovende. Enormt kvalitets inntrykk og lekker finish, bilder kommer. Om jeg ikke husker feil var vel min eneste i svart.
    Det lille jeg fikk hørt i går kveld var imponerende, det spiller stort luftig og deilig. Stram fin bass og masse krefter, dette kan spilles høyt uten tap av kontroll.
    Mere senere :)
    Vi venter i spenning.... Kanskje et par fotos også?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    PLINIUS har kommet ! :)

    Hugh skrev:
    Leikis. skrev:
    Da har jeg fått min i hus, dette virker veldig lovende. Enormt kvalitets inntrykk og lekker finish, bilder kommer. Om jeg ikke husker feil var vel min eneste i svart.
    Det lille jeg fikk hørt i går kveld var imponerende, det spiller stort luftig og deilig. Stram fin bass og masse krefter, dette kan spilles høyt uten tap av kontroll.
    Mere senere :)
    Vi venter i spenning.... Kanskje et par fotos også?
    Jeg kom akkurat hjem fra jobb nå, så det blir bilder i morgen ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den fjernekontrollen var jo helt rå... ;). Hvordan lyder dette ifht gamle Jeff da Leikis ?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    HCS skrev:
    Den fjernekontrollen var jo helt rå... ;). Hvordan lyder dette ifht gamle Jeff da Leikis ?
    Jeff må nokk se seg slått, dette kan selvfølgelig ha noe med matching å gjøre men....

    Det spiller lettere og luftigere, med mere detaljer. Bassen er meget stram, ikke no romling her nei. Blir lett for mye bass i stua mi så det passer meg utmerket at det ikke er for mye bass. Jeg har jo subber for det der nede ;)
    Vanvittige krefter, kan spille utrolig høyt og kontrolert. Den er makaløst oppløst uten å være skarp i toppen, det liker vi jo ;D Dette er nokk min greie ja.
    Etter helgen blir den et liten test av Plinus CD-101, for å se hvordan den er i sammenligning til Ps Audio dac'en.

    Forsterkeren har ikke no dill dall, så det er tydlig at det er musikken som er prioritert her, det har de lykkes med også.
    For de som er på jakt ette forsterker BØR ha med Plinius i sine vurderunger. De blir å se på messa i Trondheim også.
    Min blir der også, jeg har eneste sorte. Det er jo sort som gjelder for min del 8)

    Finish og byggekvalitet er i topp klasse, og stor eier glede :D

    Hilsen stolt PLINIUS eier ;)
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Dette var lækkert :D Grattis...

    Seff hifi skal være svart ;)

    Rart man ikke høre mer om desse produktene egentlig...virker som om de er skrudd i sammen av folk som vet hva de driver med...
     

    janhella

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2004
    Innlegg
    1.410
    Antall liker
    0
    Ser bra ut dette, sort er nice d, selv om jeg har sølv, lurer på om det gjør noe med lyden :p ;D kos deg.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    janhella skrev:
    Ser bra ut dette, sort er nice d, selv om jeg har sølv, lurer på om det gjør noe med lyden :p ;D kos deg.
    Blir vel å dra en gammel slitt klisje da:
    "Musikken får en sortere bakgrunn"

    Grattis Leikis!

    Sees vel i morgen? :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Blir vel å dra en gammel slitt klisje da:
    "Musikken får en sortere bakgrunn"

    Grattis Leikis!

    Sees vel i morgen? :)
    Ja vi sees nokk i morgen, jeg kommer innover til ca kl 12.
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    HCS skrev:
    Den fjernekontrollen var jo helt rå... ;). Hvordan lyder dette ifht gamle Jeff da Leikis ?
    Finishen er helt grei, ikke i toppklassen, fjernkontrollene til plinius er ræævva, kan jo ankre en supertanker med den.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gwandarion skrev:
    Fikk du testet cd-spilleren Leikis?
    Jæuda, jekk fikk testet den en ukes tid.
    Den ble bl da sammenlignet med min Cullen modifiserte Ps Audio dac. Plinius cd spilleren var MEGET bra, men følte kanskje ikke at den forsvarte prishoppet fra dac'en. Og på mine Canton høyttalere trenger jeg nokk den extra "varmen" i lyden Ps Audio dac'n gjir meg, og den har mere guffe i bunn. Canton høyttalerne mine spiller veldgi stramt og fint i bassen og kan fort bli for slanke uten elektronikk med litt xtra drag i bunn.
    Pluss at jeg skal prøve å fått litt bedre kontroll på rommet med forsiktig demping før jeg fornyer noe elektronikk.

    Plinius forsterkeren er jeg ivertfall utrolig fornøyd med, den har stålkontroll også på høye volum. Med Infected Mushroom spiller jeg fint 100 db uten å den mister konrollen :D

    Men læll har æ løst t å prøv deijn største integrerte HIATO ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn