Platestrammer tips.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.099
Sted
Nøtterøy
Har noen platestrammer de kan anbefale? Jeg snakker ikke om lodd for det har jeg. Mener Trans Rotor har noen fine, men finner ikke bilder på hjemmesidene deres.Det jeg er interessert i er en kraftig strammer/puck i crome eller alu utførelse som passer til min Micro Seiki RX 1500.:)

Sist redigert av en moderator:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.012
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Problemet er å få pressa plata ned til størst mogleg kontaktflate med tallerken /matte. Ein måte å ordne dette er å ha ein pakning heilt inne ved sentertappen, og ein platestrammar som pressar ned plata berre ved ytterkanten av etiketten. Då vil resten av plata (rilledelen) ligge med press mot underlaget. Eg jobba med dette ei tid, og fekk ganske brukbart resultat med Michell-strammaren til Bluesbreaker og PlatterMatter (same som Oracle-matta). Men både vakuumtallerkar og platekransar gjer ein betre jobb etter mi erfaring. Ein strammar, eller ei vekt for den saks skuld, er åleine berre nyttig når plata er lett konveks/konkav, og når du brukar strammaren til å presse "bulen" nedover. Platekrans + strammar verkar alltid. Men best på tynne vinylplater - 200-grammarane treng ikkje slikt.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.099
Sted
Nøtterøy
tkr, dette er et lodd. Jeg er på jakt etter en god strammer. Har testet ut Michell strammeren som jeg også synes er god.

Tar gjerne imot flere tips.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.970
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Platekrans + strammar verkar alltid. Men best på tynne vinylplater - 200-grammarane treng ikkje slikt.[/QUOTE]

Bedre en dette går det ikke ann å si det,stiften står så rolig i rillene att det er vanskelig å se om tallerken egentlig går rundt.

Steinar.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Denne er jeg svært fornøyd med, Clearaudio Twister:

Rimelig men god konstruksjon.

Finner den på Elusive Disc.