PlatespillerLAMPETTO

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Du trenger en enkel lyskilde. Løsningen er glødepære. Ikke legg for stor vekt på skjermen rundt.

Denne minimalistiske løsningen av kunstneren Jeff Lieberman burde passe. Du kan jo sette platespilleren på sokkelen. Et pluss kan være noen pussige effekter av elektromagneten som holder det hele oppe eller av den trådløse energioverføringen til pæra.

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.563
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Alltid hatt stor sans for kreativ intelligens pemek.

Med en videreutviklet utgave av dette her, kan jeg kaste både rack og SME-arm.
-En fullbyrdelse av trådløs musikkavspilling ;D

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Ja, her ligger det mye hifipotensiale

Den svevende lyspæra er egentlig Nikola Teslas ide - en fantastisk vitenskapsmann som fant opp trådløs energioverføring for 120 år siden. Mannen har over 700 patenter og fant opp mange av hverdagsgjenstandene som omgir oss - radiomottaker, fjernstyring, og trådløs energioverføring. Det beste var da han nektet å dele Nobelprisen i fysikk med Edison, som i Teslas øyne var en simpel salgsmann.

Finnes sikkert noen godbiter i patentene som kan revolusjonere måten vi reproduserer lyd på? Trådløs overføring krever visstnok vekselstrøm så noen vekselrettere må til, men det sparer en inn på alle ledningene.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.563
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Intet mindre enn imponerende pemek! -Du er en opplyst mann ;D

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Se der var spilleren på plass alt - litt opp med pæra, så har du et vinneroppsett

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Det temaet som hele tråden startet med er et problem for mange.

På en av mine spillere, EMT 930, er det løst med innebygget lyskilde. Den lille klossen i venstre framkant kaster svakt og lavt lys over platetallerkenen. Lavt lys gir kraftig slagskygge og det er utrolig hvor mye støv som avsløres når en bruker lyset, selv etter en grundig vask i Keith Monks maskinen. Den gode siden av saken er at å finne rett spor aldri byr på problemer.

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.957
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Grumpy: Den modellen jag såg på Lampehuset fant jag ikke på hjemmesidene,
ta en tur på butikken og se. Hade selv kjøpt denne om den ikke hade vært noe
litt for Lav/kort.
Ljudia's mod finns som xlr og 12v

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.563
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
EMT 930 m/lys. Det var jo en rendyrket hybel-kokeplatespiller, sånn av utseende  ;D.  Men, jeg skjønner det nok Pemek ...at det er en solid tysk broadcast studioplatespiller som tilhører sjeldenhetene her på berget.

Jeg var ute et ærend tidligere i dag.  Jeg kunne ikke unnlate å sette bena inn i Claser'n når neonlysene først blinket midt i fleisen. Jeg er jo sugen og blir tent på lys.
Møbelknotter stod også på handlelisten til et nytt sett Cerabase-føtter til racket. Det gjør det mer skånsomt å skyve racket på parketten ved behov. 
Jeg rasket med meg Morphea m/ led-lampe. Morphea har alternative festeanordninger. Skulle den ikke passe her i Karnappet, vil den gjøre det oppe på Stryker'n.
- Armlengden er 50 cm, men slik den er festet nå, kunne jeg gjerne ha ønsket meg 10 centi til. Vi får se når mørket senker seg ikveld  ::).

(http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=46036300)

Uansett, leten etter det ultimate fortsetter..... Jeg kommer til å besøke Lampehuset ditt Cash, samt surfe litt i katalogene dine F.E.

Mvh
Jan P.

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Grumpy skrev:
EMT 930 m/lys. Det var jo en rendyrket hybel-kokeplatespiller, sånn av utseende ;D. Men, jeg skjønner det nok Pemek ...at det er en solid tysk broadcast studioplatespiller som tilhører sjeldenhetene her på berget...
Mvh
Jan P.
Ja, de fleste andre spillere føles som plast etter at en har begynt å leke med denslags.

Topp Bunn