Platespillerforhandlere

M

mikweb

Gjest
Hei
Jeg vurderer kjøp av ny platespiller. I den forbindelse prøver jeg å få en oversikt over hva som kan være aktuelt.

En spiller jeg vurderer er VPI Aries scout. Jeg finner imidlertid ikke noen norsk leverandør. Er det noen som vet det?

Det hadde vært fint å fått en liste over alle som forhandler platespillere i Norge, og da med hvilke typer spillere de selger. Kan noen hjelpe meg..

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei mikweb
Velkommen til forumet,håper du trives her.
Hvis du går helt opp til den blåe øverste linja,så finner du en plass det står linker på.
Gå inn der og du vil finne både importører og butikker.
Forresten så er det vel lyric som forhandler VPI
http://www.lyrichifi.no/
Kom gjerne med lytteinntrykk og brukserfaring gjerne med bilder når/hvis du kjøper vinylspiller
Mvh Jan I

M

mikweb

Gjest
Ok, beklager at jeg ikke har fulgt med i timen :-/

MEN- Har noen erfaringer med VPI Aries scout? Er det å kjøpe i utlandet(USA) et alternativ eller.?

O

om.s

Gjest
Parelius her på forumet har nettopp skaffet seg en, se annen tråd på vinyl-avdelingen...

mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Omtalte Scout her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=163
Diverre er det noko rot med foto som eg ikkje har fått ordna...
Elles synte det seg i ettertid at motoren til mitt testeksemplar ikkje var heilt i orden, difor denne eigenlyden, som er langt mindre på vanlege modellar.
Det ryktast elles at Scoutmaster er ei vesentleg oppgradering....

M

mikweb

Gjest
Takk for tipset. Jeg sitter med Rega Planar 2 nå(tror det er 20 års jubileum?). Den har gitt meg mange gledesstunder, men føler behopvet for noe nytt. Design er også et moment. Pga. begrenset busdjett tenke jeg først på en oppgradering til Clearaudio Emotion, men så hørte jeg om vip'n. Da tenkte jeg at jeg kan vel spare en stund til slik at jeg kan kjøpe en spiller til over 10 lapper.
Jeg trenger imidlertid tips fra dere ::)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva med TonArt?
De forhandler bla. Rega og Thorens ;)

Classichifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2010
Antall liker
61
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
2
For råd og hjelp kommer ikke utenom HIFI Guiden på Hamar (Arild Berget) kan det meste om Vinyl utstyr.

S

Stereo_Mono

Gjest
Mono forhandler rega, thorens og technics.. Produkter - Mono AS
Mono er importør av Rega og selger i utgangspunktet ikke til forbrukre, men til forhandlere. F.eks Stereofil, Kontrapunkt osv...
Thorens har Duet Audio tatt over distribusjonen av i Norge. Technics aner jeg ikke, men det er ikke Mono så vidt jeg er kjent.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.357
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Big Dipper HiFi har vel noe Pro-Ject, Rega, Thorens og Holborn.
Oslo Hifi Center fører Avid og Michell.

OU812

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Imponerende respons med tanke på at tråden er mer enn 6 år gammel. Får håpe at trådstarter fant seg en spiller før de siste svarene kom.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.537
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hifi-Stasjonen AS / Hifi Stasjonen - Main site har tradisjonelt hatt den største utstillingen av kvalitetsspillere i Norge. Jeg har heller ikke opplevd noen nordisk eller nord-europeisk forhandler som er i nærheten.

Topp Bunn