Nerd? Ja. Audiofil? Njet.Audiomix skrev:Jeg så fra vinylavdelingen til Jan Eggum i går(?). Platespilleren ble vist også.
Skrekk & gru
Med 10.000 plater i hyllene bør han få seg noe bedre.
Nettopp!Boogie-Stian skrev:Sharp-rack er nok fidelity-messig sett langt bedre en det omtalte objekt, som lignet aller mest på noe fra Clas Olson eller Nille.
Bor ikke mannen i Oslo, da?Audiophile-Arve skrev:Eg vil ikkje vite meir, men:
- burde ikkje Bergens hifi-mafia gjere noko med dette?
synes det er helt oki hvis han er fornøyd med det, det er vel i yttergrensen av "musikken er viktigst" leierenimpulse skrev:Noe postordreskrammel som aldri kan ha kostet mer enn 300,-.Det er det jævligste jeg har sett av vinylavspillingsgreier. Vel har musikere et avslappet forghold til hifi, men dette var absurd. Å spille en sånn samling på en slik "platespiller" burde vært straffbart.
Nei, det er mandag morgen -la meg nå være kategorisk og urokkelig, impulseimpulse skrev:Det må da for pokker være grenser, Roberten! :![]()
impulse skrev:Det "anlegget" han har i Oslo, om "Hver gang vi møtes"-programmet er anything to go by, ligner voldsomt på det billigste, kjipeste skrammelet du kan finne hos Clas Olsson. Det er ikke engang leketøy. Edit; Det ikke bare ligner, det ER dette patetiske skrammelet. Kr. 999,- komplett.
Problemet er at det er kulturvandalisme å fysisk ødelegge alle disse flotte vinylplatene, som er i hans eie, med en platespiller/pickup/stift fra helvete.C. Alshus skrev:impulse skrev:Det "anlegget" han har i Oslo, om "Hver gang vi møtes"-programmet er anything to go by, ligner voldsomt på det billigste, kjipeste skrammelet du kan finne hos Clas Olsson. Det er ikke engang leketøy. Edit; Det ikke bare ligner, det ER dette patetiske skrammelet. Kr. 999,- komplett.
Kilde?
Hvorfor må det være grenser, impulse?
Om Jan Eggum er fornøyd, hva er da problemet?
Ja, men det er en helt annen sak.C. Alshus skrev:Enkelte vil kanskje si at det er kulturvandalisme at Jan Eggum for lov til å lage egen musikk...
Sett frå min synsstad er musikarar ein uting!cathrine1 skrev:Hei!
Har vært en del på besøk hos profesjonelle musikere, og det som slår meg er at , i alle fall ved mine besøk viser det seg at de fleste ,ja tett opp mot 100% har et meget "laid back" forhold til hi-fi.
De spiller musikk, men for det meste ute på scene,så derfor er de mere opptatt av konsertlyden enn det som spiller i heimen.
Dog kan jeg si meg enig i at med en slik samling som Eggum har, burde man vel ha invistert i litt bedre utstyr... :
Luun fyr da ;D
Vh
S
Kven skulle ha laga denne musikken, om det ikkje var Eggum?C. Alshus skrev:Enkelte vil kanskje si at det er kulturvandalisme at Jan Eggum for lov til å lage egen musikk...
Da får noen donere han en skikkelig spiller da. Verre er det jo ikkeSuper skrev:Problemet er at det er kulturvandalisme å fysisk ødelegge alle disse flotte vinylplatene, som er i hans eie, med en platespiller/pickup/stift fra helvete.C. Alshus skrev:impulse skrev:Det "anlegget" han har i Oslo, om "Hver gang vi møtes"-programmet er anything to go by, ligner voldsomt på det billigste, kjipeste skrammelet du kan finne hos Clas Olsson. Det er ikke engang leketøy. Edit; Det ikke bare ligner, det ER dette patetiske skrammelet. Kr. 999,- komplett.
Kilde?
Hvorfor må det være grenser, impulse?
Om Jan Eggum er fornøyd, hva er da problemet?
Kan jo godt hende han blir forbannet.totte skrev:Kronerulling på HFS:
"Ny platespiller til Jan Eggum"
Noen som gidder?