Platespiller under 7000,- Hvilke alternativer?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Jeg prøver å kartlegge markedet av platespillere under 7000,- inkludert arm og pick up.

Har fått med meg Clearaudio Emotion, de forskjellige modellene fra ProJect og Rega, Nottingham Horizon, samt Thorens TD 295mk3. Er det noen kandidater som er glemt? Jeg vil ikke gå opp i pris.

Så langt synes jeg Cleraudio Emotion, den nye ProJekt RPM-5 og ProJect 2Xperience virker mest spennende.

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
361
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Technics SL-1210 mk2 med en Denon p.u. kommer under 7k

T

Thomas1

Gjest
Siden jeg selv har Clearaudio Emotion, må jeg anbefale denne. En liten minus er at ikke alle phono kabler passer. Det er trangt mellom armboardet og rca inngangene. Støvlokket må også kjøpes løst. Dette koster 985 kr hvis jeg ikke husker feil.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Er bruktkjøp helt uaktuellt?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Er bruktkjøp helt uaktuellt?
Tja, det er vel ikke det, men jeg må først få solgt min Rega, før jeg flytter til Kristiansand. Er ikke så stort bruktmarked der nede sammenlignet med Oslo. For all del, i den perioden fra jeg får solgt min Rega og til jeg flytter kommer jeg nok til å kikke litt ekstra på bruktsidene, men i utgangspunktet vil jeg helst kjøpe slikt nytt.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Siden jeg selv har Clearaudio Emotion, må jeg anbefale denne.  En liten minus er at ikke alle phono kabler passer. Det er trangt mellom armboardet og rca inngangene. Støvlokket må også kjøpes løst. Dette koster 985 kr hvis jeg ikke husker feil.
Fin spiller!

Sammenlignet du med andre spillere før kjøp?

T

Thomas1

Gjest
Skjekket ut Rega 3, men mitt kjøp var en kombinasjon av "kjærlighet ved første blikk" og J#vla dårlig service fra de andre butikkene jeg var innom. I den prisklassen var det noen ting som Clearaudio har, som de andre ikke har....Løs motor og muligheten til å bytte ut phonokabelen. Dette er for meg iallefall 2 gode grunner. Også tar den seg godt ut i tillegg.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Kor mykje kostar den minste Nottingham? Du bør oppsøkje Audio-Art-Vidar når du flyttar til Kristiansand - kanskje han har ein demomodell eller noko?
Tror den koster rett under 9000,- Sikkert mulig å få noen prosenter. Jeg er litt usikker på utseendet på denne, mulig at den ser annerledes ut i andre farger. Noen som har sett den i virkeligheten? Jeg synes den ser litt "billig" ut?

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
A-Arve skal selge LP12'n sin til sommeren. Og det er for øyeblikket to til tilsalgs. En på børsen her og en på QXL som jeg synes er det beste kjøpet..

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Tror den koster rett under 9000,- Sikkert mulig å få noen prosenter. Jeg er litt usikker på utseendet på denne, mulig at den ser annerledes ut i andre farger. Noen som har sett den i virkeligheten? Jeg synes den ser litt "billig" ut?
Har Nottingham interspace. Synes ikke den ser/føles billig ut. Men den svartgrønne marmorfinishen er kanskje ikke helt slik jeg ville foretrukket hvis jeg skulle kjøpe ny. Men såvidt jeg vet, er det mulig å få dem i svart også.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Har Nottingham interspace. Synes ikke den ser/føles billig ut. Men den svartgrønne marmorfinishen er kanskje ikke helt slik jeg ville foretrukket hvis jeg skulle kjøpe ny. Men såvidt jeg vet, er det mulig å få dem i svart også.
Interspace er jo ganske stilig synes jeg, men den rimeligere Horizon ser litt kjip ut på bilder ihvertfall. Mulig den ser bedre ut i virkeligheten?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Har fått et greit tilbud på en Rega P-25.

Noen som har noe godt å si om den?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Jøss, de plexiglass spillerne begynner å bli populære.
Ikke lenger bare Clear Audio som har slike

Topp Bunn