Platespiller til stuestereo

M

MarkusH

Gjest
Hadde planer om å kvitte meg med min reserve-forforsterker, men ettersom ingen er interessert i å betale det jeg gav for den for bare et år siden så blir den stående. Hadde egentlig ikke noen planer om noe annet enn DAC/streamer i dette anlegget, men Kenwood L1000C har jo riaa-trinn (som visstnok også skal være veldig bra). Nå når den forsterkeren blir så gir det muligheter for en andre platespiller, "drømmen" er nok fortsatt en Thorens TD160 i palisander med en Tp16 arm, eller noe i den duren, men disse begynner å bli vanskelige å komme over til det jeg vil kalle dugelige priser. Så blir spørsmålet, hva er det å velge i brukt opp til cirka 6k brukt. Technics 1210/1200 er jo egentlig en kandidat, men jeg er ikke helt "solgt" på utseende, ettersom denne spilleren blir "attraksjonen" i stua. Hvis jeg først må begi meg med nederlaget (ingen Thorens), så er jeg faktisk usikker på om jeg ønsker en eldre spiller, men jeg vil ikke ha noe "flashy", low key er nøkkelordet her. Anlegget vil bestå av Hegel P2A/Kenwood L1000C, Anaview AMS1000 i stereo, XTZ Divine 100.33 og 4* Seas l26rfx/p m/behringer nx3000d (og muligens en dbx dsp), selvbygd rack med 27mm furuplater med grove gjengestenger, planen er å beholde furu-finishen. Ønske mtp platespiller er at den støtter MC-pickuper da min nåværende platespiller ikke gjør det. Forslag?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.823
Antall liker
50.750
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Ligger en TD 160 på finn,armen kan vel byttes til noe du liker.

O
 
M

MarkusH

Gjest
Ligger en TD 160 på finn,armen kan vel byttes til noe du liker.

O
Nja, men å betale 'full pris' for noe slikt med en arm jeg ikke vil ha blir litt feil synes jeg, tp13/16 armer er jo ikke noe problem å få tak i, men blir vel fort tusenlappen fra eBay tenker jeg, noe jeg tviler på at er å få igjen for den rega-armen .... Jeg gikk glipp av thorens jubilee for et par uker siden, men både td147, td150, td160 og td166 er 'innafor', beste hadde vært noe med tandberg-plinth som er i dårlig stand, for da kunne jeg bare ordnet spilleren slik jeg ønsker den selv med nytt plinth. Har to-tre MM-pickuper liggende som kunne sittet på til jeg hadde fått kjøpt en MC jeg ville hatt.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.129
Antall liker
7.758
Sted
Oslo
Project the classic kunne jo være et alternativ.
Moderne spiller men med classic(sic) utseende.
Kostet vel 10k ny, så på brukten burde 6k være greit
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.672
Antall liker
1.091
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
De er jo til stadighet å finne. Det vel ikke lov å vise til annonser, men det er en pen TD166 på finn nå til en ok pris.

kr 1500.
 
M

MarkusH

Gjest
Td166 til 1500, han som selger den svarer ikke på spørsmål om sending ....
Project the Classic skal jeg ha i bakhode. (y)
 

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Innlegg
1.672
Antall liker
1.091
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg vill ha prøvd ønskes kjøpt annonse her på sentralen og finn.no.
Jeg har hatt hell med det tidligere.

Veldig fine spillere. Har lyst på Swissonor plint til min
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.129
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Tandberg-plinth?
Det er jo helt ordinære Thorens plinth med en Tandberg logo på.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.771
Torget vurderinger
1
Har selv en Luxman P282 med Denon DL103 i oppsett nr 2, knakende fin spiller. ligger en på Finn til 7000.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.344
Antall liker
10.964
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Med en Kenwood pre med innebygd riaa burde du finne en Kenwood spiller.😊 Mye å velge i. Du finner sikkert en du liker utseendet på.
En slik fx. (Jeg har en til overs..)
Bilde_2021-05-06_215028.png
 
M

MarkusH

Gjest
Kenwood KD700 eller hva den heter med en sme3009 arm hadde absolutt ikke vært ille det, men jeg har fått en forkjærlighet for disse sveitsiske snurrene .... Stygt redd det blir flere snurrer i årene fremover, Linn LP12 er jo også veldig spennende, men et stykke utenfor budsjettet nå, Michel Gyrodec synes jeg også er veldig tøffe eller større snurrer med eksterne motorer osv. Jeg burde høre på flere snurrer rundt om, men td160 ligger nærmest hjertet i dag, er jo veldig fornøyd med td160 super med sme3009 improved som jeg har fra før også. ;) så min "gamle" td160 super, td160 med nytt plinth og td150 med gammelt palisander-plinth blir første plan, andre plan er å sette i stand en av de to delespillerne (td150) i tillegg, ønsker da sorte "brytere" som td147/166 har. Godt mulig dette blir en firkløver etterhvert, med fire snurrer, får se det an. :)
 
Topp Bunn