Platespiller starthjelp

frafoss

Fersking
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
0
Planelegger å hopp på vinylbølgen og ser nå på ulike platespillere. Jeg har sett at Marantz TT15-S1 får bra kritikker, men jeg ser den begynner å bli noen år gammel. Hvordan står den seg mot nye Rega RP3 og RP6? Eller er det andre kandidater. Har ikke noe spesielt budsjett, men tenkte å holde meg under 15' her.

Kjører oppsett med Infinty Kappa9, Parasound JC1 monoblokker og en Sony TAE9000 som brukes som ren forforsterker (blir nok byttet snart). Tar gjerne imot tips på innen vinyl. Som jeg har forstått så trenger jeg også RIAA trinn. Også her mottas tips med stor takk.

Jeg liker forøvrig en mer varm og fyldig lyd enn at det nødvendig skal være analytisk og korrekt.

Takk.

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
458
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Det som er så bra med Marantz tt15-s1 er at det følger med en kjempe god mm pickup. Du vil ikke trenge å tenke på oppgradering før du har lyst til å prøve en mc pickup. RP3 er ikke i samme liga engang. RP6 er nærmere tt15-s1, men clearaudio virtuoso er bedre enn exact som kommer med RP6. Liker du designet til tt15?

Av riaa så kan du ta en titt på Rega Aria. Den har en kjempe god mm del. Har du en budsjett?

Edit: Musik magazinet har tilbud på den nye rega planar 3 til ca 7200 kr med elys 2. Mye spiller for penga.

Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Spiller ingen rolle hvor gammel en spiller er, min er ca 36 år ung. Du spiller jo på gamle høyttalere osv så du vet det ikke er negativt.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger en Roksan Radius på børsen nå til en veldig fin pris. Denne vil kunne gi deg fantastisk vinyllyd for et svært hyggelig utlegg, en klasse over spillerne du lister opp, faktisk.

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Dynavector 10x5 high output mc pu leverer i hvert fall varm lyd og god dynamikk, så helt klart en anbefaling.
Personlig er jeg svak for Pioneer Plx-1000, men vet at ikke alle er like begeistret til tross for gode omtaler.
Er liksom ikke helt stuerent med Technics kinakopi :)
Om du er i stand til å håndtere en loddeboltfinnes det et diy riaa kalt Muffsy, som utrolig valutta for pengene.
Det er to egne tråder her inne om det, søk på Muffsy.
Da stempler du inn på 14k

frafoss

Fersking
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
0
Takk for råd og tips. Marantz jeg vurderte er nå solgt dessverre. Ja jeg liker designet så jeg var vel litt treg der. Den Roksan skal jeg vurdere, men usikker om jeg liker designet så godt.

Ser det er enkelt åkjøpe Rega platespiller når det er tilbud... Får tenke litt i helga før jeg bestemmer meg.

Topp Bunn