Platespiller m/RIAA

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Syns ikke det er riktig att LP`ene skal ligge nedpakket, så jeg titter litt rundt etter en rimelig men "grei" spiller... Ser att noen spillere er å få med innebygget RIAA, og det kunne jo i og for seg vært greit?? Færre bokser i alle fall.
MEN, er disse noe å satse på? Er vel ikke ute etter lydnirvana, men vil det lydmessig være mere hensiktsmessig å gå for en delt løsning? Tenker noe a`la Rega eller Pro-Ject kanskje...
Når disse produktene fåes for 3-4k nye, er nok det like aktuelt som å snoke etter brukt tenker jeg.. men er helt klart åpen for tips!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Om jeg var i dine sko hadde jeg nok gått for en brukt Rega og en av de minste Riaatrinnene til Graham Slee...De er så små at de ikke er i veien uansett, og låter uforskammet bra til prisen.
Lykke til med jakten!
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Alternativene er nok der... men kan det tolkes kun dit, att disse spillerne med innebygget RIAA blir for dårlige?
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
Project DebutIII/RIAA(ca.3600,-) kan du jo få til den prisen, men du har nok mer igjen ved å kjøpe den ovennevnte Rega'n.

Men jeg mener faktisk å ha lest at Project'en skal ha fått gode resultater i tester rundt om, så helt håpløs er den nok ikke ;)

Lykke til!
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Noen som kan beskrive litt hva man kan vente seg på det lydmessige av disse med innebygd RIAA...

Har vel for så vidt hørt om spillere som har ødelagt plater, men det går vel mere på stift og evt feil trykk??
 
Topp Bunn