platespiller, hjelp til et godt oppsett

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Etter posten hadde herjet med det, var det noen
skramler på ramma, denne vil bli byttet ut.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Noen spørsmål melder seg etter noen timer med spilling.
*Clamp det greieste er vel michell sin
http://www.oslohificenter.no/produkter/elektronikk/platespiller_pickup_riaa/index.htm
* Støv cover, michell sitt unicover bør vel gjøre susen
* Rengjøring av plater, Plate børste + div andre saker for
og holde platene i topp stand.
* Underlag, usikker på plassering. Bor i sokkel, golvet er parkett men racket er fjærdempet. Over en familie på 4 som ikke er verdens stilleste. Bør han stå på racket eller
bør jeg sette opp en hylle. Forslag?
Hvis den blir på racket bør den vel også ha et underlag, noen som har testet forsjellige med michell?

Justering av fjærer, nå er de bare satt likt på alle 3. hvordan kan disse påvirke lyden og hvordan men gå fram for og finne den perfekte stramminga?

Mvh,
Terje

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
La vinylnevrosene komme fritt og utvunget, og du skal få megen fortvilelse...

Gratulerer!
Here we go... ;)

Gratulerer så mye. Den ser virkelig lekker ut!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer med en utrolig fin spller! Ser du mangler koppene over fjærene, er de bare tatt av på bildet, eller fulgte de ille med? Mht fjærjustering trot jeg det ligger en veiledning ute på nettsidene til Michell. Pass på å prøve ut spilleren mykt avdempet (med Holfi-puter, som det ser ut som du bruker.) og med fjærene skrudd helt ned. Det kan funke veldig bra i enkelte oppsett.
Ellers ville jeg foreslått en kombinasjon av platespillerhylle, (som alltid er flere reiser bedre enn å bruke racket) og de nevnte Holfi-putene. Ang rengjøring kan du jo sjekke ut Clearaudios karbonfiberbørste og stiftrens,det funker som en kule uten å koste allverden.
Lykke til! Du har nok mange timer med analog nytelse foran deg.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Gratulere med en kjempefin spiller! Går med planer om enten en slik, VPI Scout eller Nottingham Spacedeck selv, så post gjerne noen inntrykk av spilleren etterhvert..! Både mtp lyd, og om fjæropphenget er greit å få justert inn. :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.503
Torget vurderinger
28
Gratulerer med flott spiller, arm og pickup. Dekker posten skaden? Ellers skjønner jeg godt at du vil ha den fikset.

Pickupen din har jeg ikke hørt under kontrollerte former, men den skal være knall. Tror du har gjort et godt valg her (Roy Gregory likte denne svært godt i kombinasjon med Hovland MM-riaa). Har faktisk vurdert, og vurderer fortsatt, denne selv. Tror det må være en av de desidert beste (og dyreste) MM-pickupene på markedet. Kjenner ikke riaa-en din heller, men det jeg har hørt av Sudgen har ikke gjort seg bort.

Igjen, gratuelerer med noe jeg tror er et svært godt valg. Tror dette blir en velspillende kombo. Moro!!!!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.503
Torget vurderinger
28
Underlag.... Ikea slakteblokk med trisolator demping under. Jeg har de tyngste trisloatormattene, men du kan bruke én og én kule. Send meg en mail om det blir aktuelt. (Ser kanskje ikke så pent ut, så jeg skjønner godt om du dropper det.)

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Gratulerer med flott spiller, arm og pickup. Dekker posten skaden? Ellers skjønner jeg godt at du vil ha den fikset.

Pickupen din har jeg ikke hørt under kontrollerte former, men den skal være knall. Tror du har gjort et godt valg her (Roy Gregory likte denne svært godt i kombinasjon med Hovland MM-riaa). Har faktisk vurdert, og vurderer fortsatt, denne selv. Tror det må være en av de desidert beste (og dyreste) MM-pickupene på markedet. Kjenner ikke riaa-en din heller, men det jeg har hørt av Sudgen har ikke gjort seg bort.

Igjen, gratuelerer med noe jeg tror er et svært godt valg. Tror dette blir en velspillende kombo. Moro!!!!
Ja jeg får da endelig håpe jeg får ny ramme, flere skader enn det som vises på bildet. Har spilt noen timer
nå og jeg liker det jeg hører.. et mye mere korrekt lydbilde. Åpner lydbildet seg enda mere burde dette bli knall.
Så du mener slakterblokker og trisloatormattene vil funke bra?, hvor får man kjøpt trisloatormattene?

En ting til du hadde vel samme fjær oppheng på orben din, hva fant du som ga best resultat (stramme, slakke, midt i)

Mvh,
Terje

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.503
Torget vurderinger
28
Litt i tvil om hvor lett det er å skaffe trisolator i små kvanta. Jeg fikk aldri tak på ønsket vektklasse. Men, du kan forsøke med én og én kule av de som er laget for større vektklasser. Send meg en pm så skal jeg sende deg fire i posten.

Vet ikke helt om jeg skjønte det med fjærene? Chassi skal ligge 1-2 mm over filtknottene på sub-chassi. Fjærene skal justeres slik at når du gir spilleren et lite puff nedover (spindelen) så gynger den utelukkende i vertikalplanet.

Ny ramme bør da dekkes av transportforsikring? Lykke til.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Har det veldig fint nå, rockefote og nynning hele dagen
lang. Musikk har helt fått en ny betydning etter spilleren
kom i hus. Ord som åpenhet, naturlighet, følelser og lek har blitt beskrivelse av lyden de siste dagene.

Måtte påsken vare evig!!!

Topp Bunn