platespiller, hjelp til et godt oppsett

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Hei, har ca 30k til dette projektet.

Det jeg trenger, drivverk, arm, pu, riaa og kabler.
Det jeg setter høyt utenom lyden (det er der dere kommer inn.) ;)
Er drivverket, det skal være en nytelse og se på.
Lyden nøytral, resten av anlegget heller mot det varme. så jeg vil ikke ha få mye av det. Andre ting åpenhet, nærhet og dynamikk

Tanker, legge litt ekstra i drivverk rsten kan oppgraderes senere. Det finnes vanvittig mye fint i platespillere har jeg oppdaget. Noen av mine favoritter
Michell gyrodecker, nottingham spacedecker, avid diva og JR trans rotor zet 1

Hvis dere vet om gode tilbud brukt eller nytt, eller gode oppsett så er det bare og ta tastaturet fatt.
Jeg venter i spenning

Mvh
Terje Næss

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sjekk kva du tykkjer er penast av Clearaudio, VPI og Nottingham i den prisklassen du kan operere innanfor. Eg tykkjer desse er svært gode. Ein Linn har også eigen estetikk, men det vert noko funkis, som eg skjønar du har lite til overs for.
Avid sine rimelegare spelarar er også ganske flotte.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ta også en kikk på Wlson Benesch Full Circle.
Ja, steike..... ;-)

Det er en kanon rigg!
Jeg mener å huske å ha sett tilbud på full pakke hos Audioaktøren. Kommer antakelig under 30K :eek:

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Ikke helt min stil, blir vel dyr 29k uten riaa og kabler

Men den får mye skryt, spiller sikkert veldig bra

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.916
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Alternativt kan du jo gjøre som gut_man ;-)¨

Transrotor ZET-1 er rimelig lekker.

Rundt 19000,- inkl. arm.
Da har du fremdeles litt å gå på til RIAA, og PU.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Divaen kostar 17990 frå www.plsn.no, men eg trur det er utan arm. Håvar demonsterer gjerne toppmodellen om du er i Oslo.
Det blir et problem, bor helt i sør. Det beste er nok et Pm-audio oppsett siden han ikke bor så lagt herifra........

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Det blir et problem, bor helt i sør. Det beste er nok et Pm-audio oppsett siden han ikke bor så lagt herifra........
Siden du bor i sør må du jo ta deg en tur til Audioart, de selger jo Nottingham.
Maxwell hifi selger Rega og Pro-ject, trudde at de også solgte Funk Firm, men de står ikke oppført på hjemmesiden deres.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
30k...
Er du i stand til å sette sammen & justere opp et drivverk/arm/pickup selv?
Må det være nytt?
Av nøytralt-lydenede pick-up vil jeg foreslå Ortofon, både de beste MM og "rimeligere" MC kan passe her.

Arne K

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Hva med Mentoren til Asbjørn? Kunne ikke det være noe? Med arm og det hele. Så kjøper du en rimelig pickup og riaa-trinn....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det slår meg at vi stadig vekk er ganske enige, Fosse... :) Mentoren er definitivt den jeg ville ha tilbudt et nytt og kondisjonert hjem om jeg skulle kjøpt ny platespiller akkurat nå...Tror den spiller ringer rundt ganske mye. Jeg hadde Hyperspace i hus en god stund for noen år siden, den gjorde et uutslettelig intrykk, og Mentor er jo etpar klasser bedre.....

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Det slår meg at vi stadig vekk er ganske enige, Fosse... :) Mentoren er definitivt den jeg ville ha tilbudt nytt og kondisjonert et hjem om jeg skulle kjøpt ny spiller akkurat nå...Tror den spiller ringer rundt ganske mye. Jeg hadde Hyperspace i hus en god stund for noen år siden, den gjorde et uutslettelig intrykk, og Mentor er jo etpar klasser bedre.....
Det har slått meg også.... Men det er jo ikke rart, så mye fornuft du kommer med ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det har slått meg også.... Men det er jo ikke rart, så mye fornuft du kommer med  ;)

;D Vi kan jo våge oss på å være en smule selvgratulerende her...; "Great minds think alike..."

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
30k...
Er du i stand til å sette sammen & justere opp et drivverk/arm/pickup selv?
Må det være nytt?
Av nøytralt-lydenede pick-up vil jeg foreslå Ortofon, både de beste MM og "rimeligere" MC kan passe her.

Arne K
Nei jeg er fullstendig blank når det kommer til LP, har ikke en eneste plate enda :eek:

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Hva med Mentoren til Asbjørn? Kunne ikke det være noe? Med arm og det hele. Så kjøper du en rimelig pickup og riaa-trinn....
Mentor, mentor Nei ringer ingen bjelle her. ;)
Link hadde vert fint.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Hadde alldrig trodd jeg kom til og kjøpe meg platespiller, men en dag jeg var inne hos Paul (PM-audio) for og hente rack og kabler fikk jeg demo på anlegget hans, vel på slutten gikk vi fra cd-spiller til platespiller og alt som jeg savner i cd-mediaet var med ett tilstede. Nærhet
og korekte instrumenter hang tidløst i rommet.

Og jeg var sogt.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Mentor, mentor Nei ringer ingen bjelle her.  ;)
Link hadde vert fint.
Sjekk ut bruktbørsen her på sentralen. Nottingham Mentor til salgs av Nightpuma. Seriøs selger og seriøs spiller (nå er vi kompiser, bare så det er nevnt - helt objektiv er jeg ikke).

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei Impulse og Fosse.

Dere er bare utrolig kloke å fornuftige altså ;D

Asbjørn

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hei Impulse og Fosse.

Dere er bare utrolig kloke å fornuftige altså   ;D

Asbjørn
Hei, Asbjørn!

Om ikke annet har vi i alle fall utsøkt smak hva platespillere angår! ;-)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.354
Torget vurderinger
1
Den ser jo ikke så gærn ut .. kan forøvrig ikke noe om den, men jeg bet meg merke i at det er mulighet for 3-faset drift, som bringer meg off topic. Jeg har en helt vill DIY-idee om 3-faset direktedrift av tallerken ... Noen som kan noe om egenskapene til 3-fasede AC-motorer? Jeg har en forestilling om at dette kan gjøres slik at en unngår «cogging».

mvh
KJ

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Vet ikke hvorfor ingen har nevnt Kuzma'en som ligger på bruktbørsen. 10000 for drivverket, 8000 for Mörch DP6-armen til Fosse (hvis den ikke er solgt). Så kan du bruke resten på riia,pu, og kabler.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Vet ikke hvorfor ingen har nevnt Kuzma'en som ligger på bruktbørsen. 10000 for drivverket, 8000 for Mörch DP6-armen til Fosse (hvis den ikke er solgt). Så kan du bruke resten på riia,pu, og kabler.
Joda jeg har sett den, liker ikke designet

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Vi driver å pushe den på Valentino:) Armen er forresten innstallert på ny spiller på vestlandet og pickupen solgt.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Fikk et tilbud i dag som ser meget bra ut, men vil det høres like bra ut?

Nottingham Ace space med Ace space arm
Benz glider og Trichord Dino riaa

synspunkter?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Vi vet jo ikke hvor bra det SER ut, du har jo ikke lagt ved bilde....;-) men at den riggen kommer til å spille fantastisk fint er det ingen grunn til å betvile. Det er nesten så jeg vurderer Mentoren her jeg sitter, forresten. Noen som har lyst på en strøken Well Tempered ? :) Og Fosse, vi må nok jobbe litt med Valentino, mannen fortjener i aller høyeste grad en Kuzma....

Hva med å starte en liten særinteressegruppe, Fosse? "Vinylkollektivet" ?? ;D

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Vi vet jo ikke hvor bra det SER ut, du har jo ikke lagt ved bilde....;-) men at den riggen kommer til å spille fint er nok hevet over enhver tvil. Det er nesten så jeg vurderer Mentoren her jeg sitter, forresten. Og Fosse, vi må nok jobbe litt med Valentino, mannen fortjener i aller høyeste grad en Kuzma....

Fornøyd ?

K

kbwh

Gjest
Ja, fyttegrisen!

(Valentino setter pris på herrenes omsorg)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Spørs nok om ikke du er inne på noe der impuls.

Spilleren du er tilbudt argh spiller veldig godt (hvis du ser Walrus-tråden min så ser du bla en Hyperspace og en Space 294). Benz Glider har jeg hatt, dette er en veldig fin pickup. Jeg hadde en L2, men denne kommer også i M2 og H2, her bør det velges etter hva som passer riaa best, i ditt tilfelle ville jeg vel satset på en av de første.

Jeg har vel egentlig ikke hørt ace space, men dette er vel egentlig en oppgradert, ny utgave av spacedeck.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Fikk et tilbud i dag som ser meget bra ut, men vil det høres like bra ut?

Nottingham Ace space med Ace space arm
Benz glider og Trichord Dino riaa

synspunkter?
Det er et godt oppsett det der, men ut fra komponentene kan det høres ut som det er hos forhandler, så da skulle det vel være mulig for deg å høre og se på det?

Asbjørn

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Joda jeg har sett den, liker ikke designet
Hæh :-X

Jaja, Nottingham er nok et riktig godt valg.

Av alle spillerne i "Inn i Montana..."-tråden, er det Kuzma som får min stemme! Blir spennende å se hva det blir til slutt Valentino :)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Armen er forresten innstallert på ny spiller på vestlandet og pickupen solgt.
Oioi, var det en jente som het Janne som kjøpte den, til en Interspace...Åh nå gleder jeg meg til å komme hjem..

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hæh :-X

Jaja, Nottingham er nok et riktig godt valg.

Av alle spillerne i "Inn i Montana..."-tråden, er det Kuzma som får min stemme! Blir spennende å se hva det blir til slutt Valentino :)
Føler vel at jeg burde bidra med noe her, men mitt handikap er at jeg har hatt Kuzma Stabi / SME V- komboen så lenge!
Har derfor lite å bidra med av alternativer.
Skifte av pu og skifte av RIAA har jeg foretatt ofte, og hver eneste gang har det vist seg av komboen Kuzma/SME ikke har vært den begrensende faktoren.
Når jeg tenker meg om, er det kanskje den ultimate anbefalingen...
mvh

Topp Bunn