Hei Jeg har nylig hatt brann i leiligheten min. Platene mine har en del sot på seg både cover og plater, jeg kjøpte nettop en billig ultralydrenser, noen som har noen tips til meg ang rengjøring?
Blir fort en 1000-lapp for å fylle opp en ultralyd vasker.
Nesten alle steder i Norge er det rent vann.
Isopropanol hos en byggevarehandler koster ikke allverden.
Er ikke vann og sprit miljøvennlig nok?
Wash it 2 Miljøvennlig rensevæske for vinylplater
Den nye Wash it 2 er neste generasjons rengjøringsvæske for Pro-Ject platevaskere. Det er en ferdigblandet løsning som inneholder demineralisert vann blandet med rengjøringskonsentrat i optimalt forhold. Den inneholder ikke alkohol, som kan skade plateoverflaten. Den inneholder kun høyrenhetskomponenter som er 100% miljøvennlige, ikke-giftige og ikke-brennbare.
Wash it 2 er rengjør vinyl- og shellacplater skånsomt, men effektivt. Den vil fordampe uten å etterlate rester på plateoverflaten.
Jeg kan jo ta feil, men har nå hørt og lest steder at isopropyl / blårens ikke er spesielt lurt. Og springvann inneholder jo en del mineraler ( vil vel helst ha uten noe grums ) når man renser lp plater?
jeg bruker Demineralisert vann, 10 liter biltema 89,90 og Degritter record cleaning fluid II (100ml) 336kr litt dyr men du bruker bare 1 til 2ml per tank så holder lenge