Platene blir ikke rene nok!

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.234
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg tilsetter også inneluft med fuktighet ved hjelp av et rust-fritt stålrør hengende på vegg og varmeovn.
Mvh Kenneth
Ser gjerne bilder av opplegget :)

Edit: ingen erfaringer med zerostat gunneren ellers?

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.204
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Zerostat virker og burde finnes i ethvert møblert hjem.
Platematte eller ikke er en evigvarende diskusjon, kommer sikkert litt an på hva slags tallerken du har.
Personlig bruker jeg aldri matter på gode tunge tallerkner.
Hvis tallerknen har utforming som krever matte, ville jeg gått for noe lett antistatisk gummi

Skal jeg spille plater før jeg vasker de, bruker jeg alltid Zerostat og en god børste.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.187
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Det er kjempestor forskjell på hvordan forskjellige pickuper og utstyr for øvrig reagerer på støv/feil på plater.
Min SPU sammen med rørriaa kan spille av plater som ser fæle ut med meget godt resultat.
Jeg har hatt pickuper og riaaer hvor samme plate er uspillbar. Jeg tror dette avhenger både av pickup og riaa.

Hvis en handler brukte plater så mener jeg at en pickups evne til å tolerere ikke perfekte plater er en viktig egenskap.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Til innlegg #41.Jeg skal ta bilde av luftfukterne når jeg legger ut nytt album.Dette er enkle ting som funker.Jeg tror min samboer kjøpte disse
på Sparkjøp for flere år siden.To av disse vil tilsette luften fuktighet så fremst man husker å fylle de med vann.:eek:
Disse er også enkle å lage om man har noen stubber av rør liggende å slenge.
Det synes som dette med luftfuktighet har større betydning enn jeg tidligere har trodd.
Mvh Kenneth

Topp Bunn