Platebutikker i Londonium..

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.830
Antall liker
5.474
Sted
Holmestrand
I år satser vi på lav solfaktor og Londonpåske!
Tips for interessante platebutikker mottas med takk. Virgin-store på Oxford Street skal vi nok alltids finne selv....
 
T

theStig

Gjest
HVM er et must. Ligger ved Oxford Circus. Tower Records er også verdt et besøk (Picadilly Circus). Tar du med Virgin så har du tre av verdens største platebutikker med gangavstand mellom!
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
HVM er et must. Ligger ved Oxford Circus. Tower Records er også verdt et besøk (Picadilly Circus). Tar du med Virgin så har du tre av verdens største platebutikker med gangavstand mellom!
HMV og Tower er vel ikke interessante platebutikker ?
Finner du noe der som du ikke finner på nettet ?
Det er lenge siden sist jeg dro til London for å kjøpe vinyl nå, men Rough Trade i Talbot road (helt i enden av Portobello road , unngå markedsdagen på lørdag. )
var et must, på veien dit fra Notting hill gate lå det flere obskure små bruktsjapper. Hva er vel interessant enn å grave etter gull på slike steder ?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Mener å huske det er masse gammel vinyl i Berwick Street (Tverrgate fra Oxford ned mot SoHo).
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.094
Antall liker
285
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
For tre år siden var det også en del bruktsjapper i Camden High Street oppover mot Camden Lock.

For øvrig et yrende folkeliv der på markedsdagene. Mye snadder for fruen også (les klær og nips) så dere kan dele litt på dere.
 
I

ijustpop

Gjest
HMV på Oxford street er bra. Europas største platebutikk tror jeg. Stort utvalg og ofte interessante salg.

Hold deg unna Virgin butikkene. Samme greia som HMV bare dårligere.

Rough Trade har en butikk i Talbot Road og en i Covent Garden. Anbefales. http://www.roughtrade.com/site/where2.lasso

Sister Ray ligger i Berwick street i SoHo og er veldig bra. Like i nærheten i samme gate ligger det også mange bra bruktsjapper, så ta deg en tur hit. Dette er samme gata og stedet som er fotografert på coveret til Oasis's Morning Glory plate.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.830
Antall liker
5.474
Sted
Holmestrand
Siden vi er i gang, er det noen hifi-asyl som burde besøkes?
Da er jeg ute etter interessante ting, ikke ikke store dyre.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Vivante records hadde ei sjappe en gang i tiden, jeg finner ikke referanse til butikkadressen på hjemmesiden deres, det er vel mulig de kun har online for tiden?

Sisit jeg var i nabolaget så fant jeg en del interessante sjapper i ei lita tverrgate mellom Oxford street og Tottenham Court road (på venstre hånd når du går ned Oxford street i retning Tottenham Court Road).

mvh
KJ
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Hanway Street. Flere sjapper der ja.

Ellers er det ei god sjappe rett på sydsiden av brua i Camden Lock. Mye vinyl som er vanskelig å finne ellers, og ikke så himla stive priser


God tur

mvh
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Dra til Beanos i Croydon. Etter sigende en av verdens største butikker for brukt cd/vinyl. OK priser og sinnsykt utvalg!
 
Topp Bunn