Platebutikker i London.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.377
Torget vurderinger
28
Skal ha med meg et par Springsteen-konserter i London til helgen. Søndag blir nok køing, men lørdag blir det tid til litt shopping. Nå skal jeg ikke ha så mye musikk for jeg fikk med meg et tyvetalls skambillige og fine plater fra et dødsbo jeg kom over i Sveits for et par uker siden, og litt vinyl ble det jo på Horten-messa også, men man må jo titte litt (selvinnsikten er ikke kommet seg skjønner jeg ;D)

Når jeg er i London pleier jeg ta med meg alle platesjappene i Berwick Street (Soho) foruten HMW. Noen som vet om andre steder jeg bare MÅ sjekke ut. Vet det ligger noen oppe i området rundt Portobello Road men gidder ikke dra opp dit denne gangen

Er det ellers noen hifi-sjapper i sentrum som jeg absolutt bør sjekke ut?

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hi-Fi sjappene er stort sett samlet i Tottenham Court Road, på samme måte som du har oppdaget platebuttiker i fleng i Berwick Street. Det ligge en liten, uavhengig og god vinylbutikk i en av sidegatene til nettopp Tottenham Court Road (på venstre side når du går opp gaten fra Oxford Street). Ellers har jeg også mest søkt rundt i Berwick Street når jeg har vært på vinyljakt i sentral-London...

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
Hvis du har sans for klassisk vinyl, er Harold Moore i Noel St. (soho) et must.
200.000 klassiske skiver. Ikke billig, akkurat, men for en butikk!

Av hifi-sjapper bør du få med deg Walrus - rotete og sjarmerende vinyl-orientert butikk med veldig hyggelige folk. Pleier å ha en eller flere super-vinylrigger oppe og stå.

http://www.walrus.co.uk/

KJ west one ligger ikke langt unna, med mye high-end snacks.

www.kjwestone.com

Nøyaktige adresser finner du på nettet, men begge ligger ikke mer enn 10 min. gange fra Oxford st.

God tur!

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Det ligger en god platebutikk i Notting Hill Gate, Record Exchange eller noe i den lei. I første etage får du vanlige LP'er til 6-7 pund, opp trappen er "objektene".
Forrige gang tok jeg toget til Croydon for å besøke Beanos som var en stor skuffelse - fant adskillig mer hos Record Exchange.

Ellers er Flashback i Islington en OK butikk med greitt utvalg og do. priser. Her er det dog dårlig med "objekter".

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.377
Torget vurderinger
28
Takker for fine tips. Walrus kjenner jeg fra nettet, den må jeg få med meg skjønner jeg.
Tar turen på hifi-jakt denne gangen kanskje.

Mulig jeg har vært hos Record Exchange, ligger den i hovedgata i Notting Hill? Ellers slår det meg at England ikke er stedet for å gjøre varp men heller stedet for godt utvalg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.377
Torget vurderinger
28
Walrus og KJ West One er klare kandidater. Ligger ikke langt unna Sussex Garden / Paddington Station heller, pleier gjerne å bo der.

Takker så mye for hjelpen gutter.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Mulig jeg har vært hos Record Exchange, ligger den i hovedgata i Notting Hill? Ellers slår det meg at England ikke er stedet for å gjøre varp men heller stedet for godt utvalg.
Det er riktig, ikke langt fra undergrunnen. Ellers er jeg helt enig - det er vanskelig å gjøre varp i UK. Men i bruktbutikkene i USA derimot! Betalte USD 5 for "One Size fits all" i et VG eksemplar, originalt. Virker som om vinyl nærmest er en naturressurs "over there"...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Berwick street i Soho har de bedre butikkene på nyere ting. Dessverre er vel Selectadisc nå nedlagt. Drev og avlsuttet når jeg var der i vår, nye eiere, så jeg vet ikke om det er like bra.

Har du lyst til å bruke penger må du bare oppsøke to av London's desidert beste sjapper.:

Minus Zero - 2 Blenheim Crescent (Stikkgt. til Portobello Rd) To småeksentriske, men svært hyggelige karer som har vært i bransjen i 20+ år. De har peil!!

Intoxica - 231 Portobello Road. De har mye, og vet hva det er verdt, men fortsatt mulighet for og gjøre greie kjøp. For de som samler Beat og Freakbeat, henger det alltids noen singler til utstilling som det er verdt å blø for.
http://www.intoxica.co.uk/

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.377
Torget vurderinger
28
Ja, dette var en trivelig og effektiv helg. Lørdagen startet hos Walrus med et enormt utvalg platespillere. Simon York, Sati, Brinkman, Graham, SME, Michell, Nottingham, Linn, Breuer, Mørch, ja, det var mye for å si det sånn. Mye dyrt og mye lekkert.

Lyttet litt til Sati og Simon York men det var vanskelig å si noe videre om kvalitetene i og med ukjent musikk og utstyr forørrig. Ellers var jeg innom KJ West One som hadde rimelig godt med utstyr. Hadde forresten kjempepris på en brukt SME 30/SMEV/Benz Ref.2, £7500 er direkte billig.

Ellers rakk jeg en runde i Berwick Street før vi måtte opp til Wembly. Manglet billetter til lørdagens konsert (Springsteen) men regnet med at det ville dukke opp noe godteri rett før innslepp. Så vi havnet på VIP-tribunen sammen med familie av bandet:) Var deilig å kunne sitte i og med at det ble køing fra formidagen av på søndag. To velig gode Springsteen-show dette. Med siste kvelden som det definitive høydepunktet. Turnéen har utviklet seg i retning mer og mer originale Springsteen-låter med Seeger Session arrangement.

Takker igjen for gode tips til hifi-butikker.

Topp Bunn