Platebutikker i London....

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Skal til London i Sommer.
Har litt rar musikksmak,, "ikke min mening"
Hører på metal, Symphonic Gothic Metal..osv.
F.eks Dimmu,Opeth,Penumbra,Epica,Battlelore,Tristania,Therion,Macbeth++++++++

Og mye av denne musikken er vanskelig og få bestilt i norge og over nett. F.eks så har min Bestilling på Macbeth stått på vent i snart et halvt år.
Prøver også diverse utenlandske nettsider, men med dårlig resultat.

Noen som vet om butikker som har bra Utvalg av nevnt musikk i London?

Kom gjerne med anbefalinger til nettbutikker rundt om også, helst noen som Du selv har handlet med og som ikke lurer en......

n5k

Medlem
Ble medlem
12.05.2008
Antall liker
0
Nå er det ti år siden jeg var der nede, men på Picadelly Circus var det en rimelig stor sjappe som heter "Tower Records". Den var bedre enn alt dette Virgin-greiene som folk babler om syns jeg. De hadde en tre-fire etasjer tror jeg, og i kjelleren var det stappet med mer ukjente ting og sjangere. De hadde masse fanizines og bøker og slike ting også i kjelleren.
Sjekk ut den, hvis den fortsatt eksisterer.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Tower Records er bra, men de klassiske som HVV og Virgin Megastore har også greit utvalg. Det kan godt være at du finner gode kjøp i bruktbutikkene i Soho og Covent Garden også.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.400
Torget vurderinger
30
Er du ute etter vinyl er Berwick Street i Soho et must. Ligger mellom Oxford St. og Shaftesbury Av. Her er det vinylsjappene dedikert til hver sin sjanger. Vel verdt et besøk, og de ligger som perler på en snor.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
13.461
Sted
Trondheim
Tower på Piccadilly Circus er nok historie er jeg redd. Det ligger vel en Virgin Megastore der nå.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.166
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Tower record er borte,var der sist i april,
menar det var nån ny skjappe der på hjørnet (ikke vinyl der)
ellers syns jeg ikke det er noe specielt godt utvalg
der. Hmv har ett nok så begrenset utvalg (Oxford street butiken best)
Som Fosse sier er Berwick street bra, brukt finner du vid Notting hill gate,
Record Exchange 3 butiker rock/dance/klassiskt.
Besøk også Walrus hifi, Marble arch t-bane stasjon,
New Quebec street, trur jeg det var.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
En godt skjult hemmelighet blant Londons musikkbutikker er Beanos. Det var Storbritannias største bruktbutikk for cd & vinyl med tre etasjer og en minikino(!), men har nå blitt nedskalert til en (stor) etasje. Den ligger i Croydon, helt sør i London og er så absolutt verdt et besøk. Toget tar ca. 15 min fra Victoria (ta et kjapt tog til East Croydon, ikke lokaltoget!) og butikken ligger midt i sentrum. Sjekk evt. www.beanos.co.uk for adresse.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
6.191
Torget vurderinger
1
Sist jeg var i nabolaget (som begynner å bli «noen» år siden) så fant jeg ei lita rekke med platesjapper i ei tverrgate mellom Oxford st og Totenham court rd. Siste til venstre når du rusler bort etter Oxford st i retning Totenham court rd ... Hanway st heter gatestumpen, ta evt. tuben til Totenham court rd. Jeg hadde ti minutter igjen til jeg skulle møte resten av reisefølge for å ta taxi til Heathrow så jeg rakk ikke noe annet enn window shopping, men det så ut som det var et variert utvalg.

mvh
KJ

Roger Waters

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
26
Torget vurderinger
4
Jeg synes både Virgin og HMW har bra utvalg, kan ikke si annet enn jeg digget de butikkene for min del. :) Det er alle kategorier så jeg synes det ikke var mye som manglet for å si det sånn. :D Det er jo masse nettbutikker også tilgjengelig så det meste skal finnes, men seff er det hyggeligere å gribbe plata i butikkene.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.166
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Tenkte automatiskt på vinyl ja ::)
når det kommer til cd er Hmv velsorterade
mye tilbud, forige år var det en kjedje som hette
Fopp men de har vel konkursat.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Da har Vi vært i London, og det var en vellykket tur.
Hvorfor har ikke vi slike CD butikker som der?? :mad:

Oxford street HMV var den som falt meg mest i smak, de hadde en sykt stor avdeling med Metall musikk, shopa for halve budsjettet i cd, faktisk veide koferten 7 kilo mere på vei heim pga 2bukser og resten cd`er ;D ;D ;D ;D

heilt i begynnelsen av Oxford street ligger det en Zavvi butikk, en var sykt stor, flere etasjer med musikk osv, egen venyl avdeling i kjeller, vet ikke om denne var bra da, men metall avdelingen i 1etg var halvparten av den HMV så likte ikke den så bra, men vanvittig mye film også her............

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
37.166
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Zavvi butiken vid Picadilly Circus (Virgin mega store gamle lokaler)
er også velsortert med flere etager, bra vinyl priser, ikke så mye.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.409
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ah, HMV. Klassiskavdelingen. Synke ned i en chesterfieldstol med en Bachpartita i ørene.

Bliss, if I may say so Sir! But not very metal.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Valentino skrev:
Ah, HMV. Klassiskavdelingen. Synke ned i en chesterfieldstol med en Bachpartita i ørene.

Bliss, if I may say so Sir! But not very metal.
ja er for det meste metal eg hører på. men digger blanding av metall og orkester, "Symphonic metal" ;D og er en del innen Symphonic musikk, som er digg, men aldri hat peiling på denne musikken, og har ikke peiling på hvor eg skal begynne og lete etter noe der, men vet at russerne lager mye digg musikk, syns jeg da.. men pokker, hvor begynne... :-X

Topp Bunn