Platebransjen gir opp kopisperrer

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.995
- Vi kommer ikke til å fortsette med denne teknologien. Den fungerte rett og slett ikke, sier EMI-sjef Per Eirik Johansen til Dagbladets papirutgave i dag.

Sony-effekten
Platedirektøren bekrefter at bransjen nå forlater prinsippet om å legge programvare på CD-plater som skal hindre folk i å overføre innholdet til PC.

Sony BMG gikk på en ettertrykkelig smell etter å ha laget en rootkit-lignende lønsing på sine plater som uten varsel installerte programvare på folks PCer. Nå må de ut med høye erstatningsbeløp i flere stater i USA.

Ikke over ennå
Forbrukerombud Bjørn Erik Thon jubler over nyheten, men tror ikke at kampen er vunnet. Platebransjen vil fortsatt beskytte sine musikkfiler på nettet, selv om de nå har fått selveste Microsoft mot seg.

Bill Gates uttalte nylig at såkalt DRM (Digital Rights Management) ikke fungerer.

Kilde:
Dagbladet.no

K

kbwh

Gjest
Da venter vi bare på tilgang til ukryptert DSD, Espen R!

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.995
Da venter vi bare på tilgang til ukryptert DSD, Espen R!
Hvorfor skulle du få det Valentino, vil du få ukryptert Bluray eller HD DVD ?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
- Vi kommer ikke til å fortsette med denne teknologien. Den fungerte rett og slett ikke, sier EMI-sjef Per Eirik Johansen til Dagbladets papirutgave i dag.
Men den fungerte faktisk. Jeg ble så sur på de greiene at jeg styrte mest mulig unna plater fra EMI en god stund, så de slapp ihvertfall at jeg kopierte musikken til min MP3-spiller. Spredningen ble også begrenset ved at jeg ikke kjøpte enkelte plater fordi de var fra EMI. Men det var kanskje ikke det som var hensikten. ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Platebransjens korstog mot kopiering førte
til at spredning via internett ble en suksess!
De gav mange smarte hjerner problem å jobbe med!

Utvikling av teknologi i krig går alltid mye mye fortere enn
vanlig!

Det platesjefene må være klar over er at denne har de skapt selv!!!

Det sviktende salget... alt dette kom fordi man ikke oppfattet hvor musikkindustrien var iferd med å spre seg!

Mot "my space" generasjonen.
If you cant beat them, buy them! Dont make them mad at ya!

Den amerikanske plateorganisasjonens griskhet i det å ikke ville miste inntekter skaut dem selv i foten.
Jeg ler av dem! Folk uten kunnskap men med makt ble gitt å ta avgjørelsene!

Dette går ALLTID GALT!!!
Igjennom hele verdenshistorien ser vi dette!

Og nå furter de, nei så trist...

Topp Bunn