Plasseringsvennling ht-kabel. Smidig,god og slank..?!

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Hei

Sitter for tiden med Nordost SPM Reference ht og rca-kabler, men i nåværende stue byr det på problemer. Ideelt sett vil jeg plassere høyttalerne slik at den ene blir stående i et "gang-felt" til døra ut av stua. Med en 4-åring i full fart er det lite praktisk, spesielt med nåværende kabler.

Er på jakt etter gode tips til alternative kabler, som gjerne er tynne og smidige nok til å kunne festes i gulvet uten å bli en stor kant, eller lange og gode nok til å gå rundt døra(karmen) og frem på gulvet igjen.

Døra er selvfølgelig da plassert mot hjørnet på veggen bak høyttalerne, og jeg vil gjerne utnytte hele bredden i rommet.

Enlighten me! ;)
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.397
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hva med Audience au24e? De er slanke, gode og ganske smidige.

OU812
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.286
Torget vurderinger
2
god gammal lampettledning som klemmes under dørlisten funker greit hos meg, hører aldri forskjell på kabler uansett...
Balle
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
394
Antall liker
227
Torget vurderinger
14
Lfd har noen kabler som ikke er noe spesielt store i omkrets.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Er ikke Nordost kablene du har allerede dønn flate? Hva med å teipe dem fast til gulvet, og legge et teppe over?
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Er ikke Nordost kablene du har allerede dønn flate? Hva med å teipe dem fast til gulvet, og legge et teppe over?
Ja, stort flatere enn disse kan det vel ikke bli... uten å gå over til foliekabel.:eek:
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Er ikke Nordost kablene du har allerede dønn flate? Hva med å teipe dem fast til gulvet, og legge et teppe over?
Ja, stort flatere enn disse kan det vel ikke bli... uten å gå over til foliekabel.:eek:
Flate er de, men e dødsens redd for å trakke de i stykker...men, d kan jo være et alternativ å mekke en form for beskyttelse over..! :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Er ikke Nordost kablene du har allerede dønn flate? Hva med å teipe dem fast til gulvet, og legge et teppe over?
Ja, stort flatere enn disse kan det vel ikke bli... uten å gå over til foliekabel.:eek:
Flate er de, men e dødsens redd for å trakke de i stykker...men, d kan jo være et alternativ å mekke en form for beskyttelse over..! :)
Hvis du får dem til å ligge helt flatt ned mot gulvet, vil jeg anta at det skal en del til for at de skal bli ødelagt. Særlig hvis du legger et tykt teppe over.

Såvidt jeg vet er de også PTFE isolert, som jo er en svært solid plasttype.
 

mkfeigum

Medlem
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
49
Antall liker
21
Sted
Sogndal, Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
1
Er ikke Nordost kablene du har allerede dønn flate? Hva med å teipe dem fast til gulvet, og legge et teppe over?
Ja, stort flatere enn disse kan det vel ikke bli... uten å gå over til foliekabel.:eek:
Flate er de, men e dødsens redd for å trakke de i stykker...men, d kan jo være et alternativ å mekke en form for beskyttelse over..! :)
Hvis du får dem til å ligge helt flatt ned mot gulvet, vil jeg anta at det skal en del til for at de skal bli ødelagt. Særlig hvis du legger et tykt teppe over.

Såvidt jeg vet er de også PTFE isolert, som jo er en svært solid plasttype.
Allright, da blir det å forsøke med en god teip, med folie rundt selve kabelen, og få festa den til gulvet. Dørmatte eller baderomsteppe er sikkert perfekt?! ;)
 
Topp Bunn