Plasma til ca 20.000,-

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Sikler selv på Pioneer, som uten tvil er den peneste av disse to, men pris/"ytelse" er nok panasonic bedre, da prisen er lavere og av mange regnet som likestilt med pioneern. Pioneern har jeg sett nede i 19995, mens panasonic har 42" fra 13990 og oppover... Skal innom de lokale sjappene denne uka å titte litt på utvalget der, og forhåpentligvis finne en eller begge de nevnte...

mvh Kai
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg skal kjøpe en plasma tv nå til ca 20.000,-
Har sett på Pioneer PDP-4270XA
Noen som har noen andre tips?

Eller er kanskje Pioneer 43" Plasma PDP-436FDE ett bedre valg?

Hei!
Jeg "TROR" ikke det er all verden av forskjell rent billedmessig mellom den nye 42 tommeren og 43 tommeren fra Pioneer rent billedmessig.
Derimot så har 43" egen separat tuner som jeg (fortsatt) ville ha valgt.
Dette har helt nylig min nevø også gjort (43 fremfor 42)
Dersom du derimot ønsker å ha tuneren innebygd i plasmaen så velger du den nye 427.
Men husk da at det fort kan bli en del kabler opp og inn til denne.
Min 436 har 2 (synlige) kabler fra plasma og ned til tuner, strøm og tilkopling (to i en).
Dersom du (som meg) skal henge plasmaen på vegg så vil det være litt skjemmende med diverse kabler opp til denne (elegante skjermen), kan selvfølgelig lage til noe skjult opplegg.
Mvh.KW
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Hei!
Jeg "TROR" ikke det er all verden av forskjell rent billedmessig mellom den nye 42 tommeren og 43 tommeren fra Pioneer rent billedmessig.
Derimot så har 43" egen separat tuner som jeg (fortsatt) ville ha valgt.
Dette har helt nylig min nevø også gjort (43 fremfor 42)
Dersom du derimot ønsker å ha tuneren innebygd i plasmaen så velger du den nye 427.
Men husk da at det fort kan bli en del kabler opp og inn til denne.
Min 436 har 2 (synlige) kabler fra plasma og ned til tuner, strøm og tilkopling (to i en).
Dersom du (som meg) skal henge plasmaen på vegg så vil det være litt skjemmende med diverse kabler opp til denne (elegante skjermen), kan selvfølgelig lage til noe skjult opplegg.
Mvh.KW
Hei,

Vedrørende kablingen opp til skjerm så kan det være en god løsning å gå til en blikkenslager å få laget til en rustfri skinne til å skjule kablene.
Jeg har fått laget til en selv "på jobben" og det er mye mer estetisk en de plastikk skinnene som er i salg hos "elkjøp".

Mvh
Geir :)
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Må bare skyte inn at panasonicen har utrolig bra bilde til utrolig bra pris. Men Pioneeren har jo flottere design spør du meg. Har selv panasonicen og er svært godt fornøyd. Kommer ikke til å angre uansett hva du velger.

Mvh B
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Anbefaler å sjekke ut Siba.no. Mulig jeg kjøper der selv, de har Panasonic 42PV60 til markeds beste pris, 13995,- inkl bordstativ akkurat nå. En kamerat kjøpte nettopp denne skjermen og den var meget bra. Kom fram på 2 dager (helt til oss her nord(!)). Konkurrentene ligger på 15-19.000 + stativ.
 
Topp Bunn