Plantråd for høytaler prosjekt oppstart jan/feb

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
da har jeg fått delepriser fra crites idag på modell c, og jeg har sendt tegning til snekker for pris på kabinett
har forsatt ikke bestemt meg endelig for om det blir denne eller onken versjonen jeg går for
når det gjelder onken så kikker jeg rundt etter løsninger, har funnet jabo horn som ser interesange ut

den typen jeg har kikket på kan brukes med disse driverne hvis jeg har forstått riktig


fostex D1405, eller



BMS 4590

bms er kapabel til å jobbe ned mot 400 og oppover, fostex noe høyere

om de matcher en onken løsning med altec 416b gjennstår å finne ut av dog
skal sende tegning av onken kassen til snekker også, så fort jeg får tak i en dugende
så får jeg bruke desember på å bestemme meg for hvilken løsning jeg går for

hvis noen kjenner til driverne eller hornet vil jeg gjerne vite hva dere synes om de
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Fostex driveren min gruser hvertfall alt jeg har hatt tidligere :)
Er mer detaljert enn jeg trodde den skulle være oppover, aldri skingrende og spiller med varme. (æsj, lyd er så vanskelig å beskrive med ord)...
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Nobrainer.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
pengesluk skrev:
hmmmm, for meg med bare en halv hjerne igang idag :) betyr det at dette vil gå ihopes greit ?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Milenko skrev:
Fostex driveren min gruser hvertfall alt jeg har hatt tidligere :)
Er mer detaljert enn jeg trodde den skulle være oppover, aldri skingrende og spiller med varme. (æsj, lyd er så vanskelig å beskrive med ord)...
ja, enig ikke lett med ord, men hører man det så ...... :) takker Milenko
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
da har jeg ramlet ned på en løsning på onken 360 varianten, med god hjelp

Fostex D-1400
AutoTech JMLC-400 full roll-back horn
Altec 416 i Onken 360
Fostex T500AmkII
Gode filterkomponenter. 12 dB, 600/7.000 Hz.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
God prosjekt, nærmer seg mitt all out prosjekt dette :)
Vurderer noe slikt en gang i fremtiden jeg også, flotte komponenter og jeg vil tro god lyden er veldig nære med dette ja :D
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Milenko skrev:
God prosjekt, nærmer seg mitt all out prosjekt dette :)
Vurderer noe slikt en gang i fremtiden jeg også, flotte komponenter og jeg vil tro god lyden er veldig nære med dette ja :D
jeg håper det, sluket har vært meget behjelpelig her , er eneste grunnen til at jeg har kommet så langt i planleggingen,avventer nå pris på kabinett
mitt drømmehorn er forsatt det samme som deg, fostex, men det må vente en god stund rett og slett
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Fostex hornet er sikle sikle, men blir fort 10 store å få inn i hus. Hvor mye ender autotech på inn i landet ca?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Milenko skrev:
Fostex hornet er sikle sikle, men blir fort 10 store å få inn i hus. Hvor mye ender autotech på inn i landet ca?
i hvit versjon ca 1800 kr stk
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Milenko skrev:
Det var jo ikke ille i det hele tatt...
nei, ikke galt priset, godt startpunkt tror jeg, greit å ikke svi av ti k på horn før jeg vet om jeg klarer å få til noe som spiller musikk
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Takk ;D , har nesten bestemt meg for å gå for onken løsningen, mye pga at den har større utviklingspotensialet
fremover i tid og ikke minst fordi jeg har cwlll allerede.
vil takke alle som har bidratt i tråden min, settes stor pris på.
har ikke anledning til å sette meg inn i det massive materialet jeg måtte gjort for å få ett slikt prosjekt
planlagt, derfor var/er jeg avhengig av forumets kunnskapsrike ,og ikke minst behjelpelige medlemmer
jeg lover dog å sette meg inn i emnet hvis det viser seg at diy prosjektet blir velykket, og at prosessen
gir mersmak, slik at jeg kan være istand til å yte tilbake den samme hjelp jeg har fått

nok engang, tusen takk, og jeg starter en byggetråd når første bestilling er unnagjort ;D
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Det BLIR vellykket.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Gleder meg også til å følge denne tråden. En drøm er jo en heftig hornhøyttaler, og da må den vel bygges...
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
rumath skrev:
Gleder meg også til å følge denne tråden. En drøm er jo en heftig hornhøyttaler, og da må den vel bygges...
hvis man ikke har utømmelige lommer så er det fare for det .........
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
rumath skrev:
Gleder meg også til å følge denne tråden. En drøm er jo en heftig hornhøyttaler, og da må den vel bygges...
forøvrig skal jeg prøve mitt beste å holde tråden innholdsrik og ta steg for steg
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Da har jeg truffet første fartsdumpa med prosjektet, Møbel snekker gav meg TILBUD på 37990.- for bygging :)
det er jo overhodet ikke interesant i det hele tatt, har da hivd meg rundt og snakket med familie boende i østen, skal prøve å sjekke pris for bygging av kabinetter der nede , i en fin tresort, og pris på shipping :)
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
Huffda ja det var vel en skikkelig fartsdump også det der. Håper du finner en rimeligere løsning på kassene.
Snekkere selv er vel billigst ,men muligens ikke aktuellt.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Nikko03 skrev:
Huffda ja det var vel en skikkelig fartsdump også det der. Håper du finner en rimeligere løsning på kassene.
Snekkere selv er vel billigst ,men muligens ikke aktuellt.
jo, kan være aktuellt det au, må da treffe en som er innstillt på noe mindre sling enn vanlig snekring , møbelsnekre er jo veldig pertentlige, arbeidskraften er jo billig i østen og med båtfrakt så kan det være aktuellt, det er visst flere slike bedrifter i området der i de bor også, er jo en by som har innbyggertall omtrent som norge :) skal sjekke det
videre, kan sikkert velge i mye spennende treverk også da, og nevøen min kan følge opp prosjektet lokallt mht kvalitetssikring
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Var jo en latterlig høy pris. Er jo ikke så tidkrevende å montere disse kassene med unntak av lim tørkingen. Vil tro for en med erfaring fra slikt arbeid så er dette raskt gjort.

Skulle jo tro at en møbelsnekker ville ha greie avtaler på trelast også.
Om man regner sånn løselig:
Trelast 3-4000
Saging/fresing 2000 (med skikkelig sag/fres er det nok fort gjort det også, tok i litt her)
Likevel blir det 32000 i arbeid, det er ganske mye for den jobben, i hodet mitt hvertfall...

Er det andre møbelsnekkere i området/ikke for langt unna så kanskje de har andre tilbud?
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Milenko skrev:
Var jo en latterlig høy pris. Er jo ikke så tidkrevende å montere disse kassene med unntak av lim tørkingen. Vil tro for en med erfaring fra slikt arbeid så er dette raskt gjort.

Skulle jo tro at en møbelsnekker ville ha greie avtaler på trelast også.
Om man regner sånn løselig:
Trelast 3-4000
Saging/fresing 2000 (med skikkelig sag/fres er det nok fort gjort det også, tok i litt her)
Likevel blir det 32000 i arbeid, det er ganske mye for den jobben, i hodet mitt hvertfall...

Er det andre møbelsnekkere i området/ikke for langt unna så kanskje de har andre tilbud?
skal sjekkes opp, gir ikke opp prosjektet, fartsumper senker bare farten litt ;D ;D
 
Topp Bunn