Mat, drikke og røyk Pizzasteker

G

Gjestemedlem

Gjest
Er på jakt etter en god pizzasteker til å ha på kjøkkenet. Har sett på OBH Nordica Pizza Pronto, men den ser ikke ut til å være å oppdrive lenger. Et enda bedre alternativ er G3Ferrari G10006 som kan nå 450 grader, men denne har jeg ikke sett noen norsk forhandler for. Ligger en på Amazon, men det er alltid litt styr med frakt og avgifter, så det hadde vært kjekt med noe fra en lokal forhandler.

Eneste jeg har funnet lokalt er Waves Pizza Maker, men den ser alt for dårlig ut og kommer engang opp i vanlig stekeovntemperatur.

Noen gode tips eller alternativer?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Mener jeg så noe slikt hos "Klingel". Tysk postordrekjede med avdeling i Norge.

Har ikke detaljene for hånden men skal sjekke.

N

nb

Gjest
Støpejernspanne på full pupp på kokeplatne.
Sett stekeovnen på full pupp på grillelement
Legg pizzaen på undersiden av pannen og sett den inn i ovnen og la døren til ovnen stå på gløtt.

Anbefalt fremgangsmåte fra Heston Blumental, ikke prøvd selv.

N

nb

Gjest
Litt OT: I Norge er det omtrent umulig å finne en pizzasjappe med en ordentlig vedfyrt pizzaovn. I våres var jeg i Provence, og der var det en famile som kjørte campingvognen sin rundt på de ukentlige markedene i området og solgte pizza fra vognen. De hadde en vedfyrt pizzaovn bygget inn i vognen. Var ganske så stilig.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Støpejernspanne på full pupp på kokeplatne.
Sett stekeovnen på full pupp på grillelement
Legg pizzaen på undersiden av pannen og sett den inn i ovnen og la døren til ovnen stå på gløtt.

Anbefalt fremgangsmåte fra Heston Blumental, ikke prøvd selv.
Kult, takk for tips! Fant videoen han herhttp://www.dailymotion.com/video/xs1ujq_s1e5-heston-blumenthal-in-search-of-perfection-pizza_lifestyle

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Et godt alternativ er å spise sunn mat i stedet.

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.585
Sted
Pt. Høvik
Vi har hatt en knallrød Ferrari i ca. 3 år og er veldig fornøyde. Blir glodvarm selvfølgelig. Sprø bunner (med "Tipo 0" eller "Tipo 00" italiensk mel). Ulempen er at man ikke kan steke særlig store pizzaer. Men, det er bare å ha noen klare og steke neste mens man spiser (og drikker). Kona som kjøpte den; skal spørre hvor. Hellstrøm sverger til Ferrari.

N

nb

Gjest
Ser på å slenge opp en slik i hagen til våren:
ovn.jpg

De til å ha på kjøkkenbenken er veldig små, så ser for meg at det er litt slitsomt om det skal stekes en del, men for en eller to personer så går det jo greit unna kanskje.

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.585
Sted
Pt. Høvik
Ferrarien ble kjøpt på Glasmagasinet (på Sandvika Storsenter), men Glasmagasinet finnes vel flere steder?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har en "Jamie Oliver Dome60" på hytta:

pizzaovn.jpg

Den fungerer helt strålende.

Grunnen til at OBH Nordica Pizza Pronto (har en som brukes og fungerer fint) ikke er å få tak i lenger er visst nok at det finnes en kjennelse som gir Ferrari-produsenten rett i at den er et plagiat.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ferrarien ble kjøpt på Glasmagasinet (på Sandvika Storsenter), men Glasmagasinet finnes vel flere steder?
Takker for tips, men de hadde den ikke hverken i Bergen eller på Sandvika når jeg ringte dem nå. Kanskje den er utgått av sortimentet.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.543
Vakkert dansk støpejern - Morsøe Forno

...eventuelt en SKIKKELIG Ferrari ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Fikk tak i en slik i Berlin. Testet den i dag med virkelig bra resultat. Må jobbe litt mer med riktig deig (mer olje), men allerede er dette bedre enn noe jeg har laget av pizza så langt.

G3Ferrari-Delizia-Mini-Pizzabackofen.jpg
G3ferrarri 10006

Dette kan bli gøy. Det tar 3-4 minutter å steke en pizza og resultatet står ikke tilbake for proffe steinovnspizzaer. med riktig dreis på deigen og godt fyll kan man servere dette uten å være flau.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Oooh, en sånn rød pizzaovn (fra obh nordica da men...) har jeg stående oppå ett skap her. Har vel stått der i 3år og vært brukt 2 ganger. Kan bytte den mot en kurrant strømkabel hvis noen vil ha den ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
I Portugal sel dei små bakeomnar til å ha i hagen. Dei er ikkje dyre, og lagar fantastisk mat, både av det eine og det andre slaget, også pizza.
Ta bilen neste gong du skal sydover (har lenge tenkt å kjøpe ein slik sjølv, men det vert litt trongt i bilen).

Topp Bunn