Pioneer sc lx82 eller Yamaha rxv 3067?

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0
Sitter med dette valget nå, hvilken av disse er best? Skal brukes sammen med klipsch og/eller focal.

Glad for ev. Svar jeg kan få.
 

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
LX-85 får du jo nå ny nå til 15k, mens den Yamahaen gikk ut i 2011, da den ble erstattet med dagens modell, hvis jeg ikke helt tar feil. Litt fyldigere lyd i den enn det er LX-82, så langt jeg vet.
 

Kekka

Bransjeaktør
Ble medlem
26.05.2010
Innlegg
8
Antall liker
0
Takk for svar!

Jeg ser at det er en lx82 og fullt focal colbat sett og bra kabler. Vurderer den løsningen. Det er samme pris på det som en ny lx85. Og ser man bort ifra 3D så er det vel ikke så mye som skiller de to pioneerene?

Også rett på den nye 3010 ifra Yamaha, men jeg er usikker på dette velget av reciver...

bjornh skrev:
LX-85 får du jo nå ny nå til 15k, mens den Yamahaen gikk ut i 2011, da den ble erstattet med dagens modell, hvis jeg ikke helt tar feil. Litt fyldigere lyd i den enn det er LX-82, så langt jeg vet.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.238
Torget vurderinger
1
Kekka skrev:
Takk for svar!

Jeg ser at det er en lx82 og fullt focal colbat sett og bra kabler. Vurderer den løsningen. Det er samme pris på det som en ny lx85. Og ser man bort ifra 3D så er det vel ikke så mye som skiller de to pioneerene?

Også rett på den nye 3010 ifra Yamaha, men jeg er usikker på dette velget av reciver...

bjornh skrev:
LX-85 får du jo nå ny nå til 15k, mens den Yamahaen gikk ut i 2011, da den ble erstattet med dagens modell, hvis jeg ikke helt tar feil. Litt fyldigere lyd i den enn det er LX-82, så langt jeg vet.
Det skiller vel 3 år i alle fall mellom LX.82 og LX85, og på "ekstra-finesser" kan det utgjøre litt. Men så langt jeg vet har Pioneer gjort noen fremskritt med ICE eller Hypex i de nyere modellene, så jeg er usikker på om LX-82 var en en del av det. Du kan jo sjekke hos Pioneer hva som skiller dem ellers, regner med at nyere modeller støtter mer enn Airplay mm. Yamaha har tradisjonelt hatt gode effektrinn i sine forsterkere og en noe fyldigere lyd enn både Pioneer og Denon.
 

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
92
Antall liker
1
Har du anledning, gå for Yamaha 3010, den er knallbra, og er et kvante sprang opp fra forgjengeren når det gjelder romkorrigering og andre finesser.

Hvis aktuelt for deg, så har Yamaha en meget bra finesse med dialog lift ved hjelp av "precense" front høytalere. Denne funksjonen er de alene om, og den gjør at dialog tilsynelatende kommer ut av senter på skjermen, og ikke nedenfor skjermen som ved bruk av kun en ordinær senter kanal.
 
Topp Bunn