Pioneer PL-2

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hei

En kollega har ryddet på loftet og funnet en sånn en.
http://www.vinylengine.com/library/pioneer/pl-2.shtml
Jeg har overbevist han om at dette er synd og skam å kaste, og at jeg heller kan sjekke om det er noen som vil kjøpe den.

Men jeg sliter med å finne mye info om hva den kostet og hva man kan selge en sånn for.
Noen som husker eller vet noe om denne?
Ser ut som det var en av de minste modellene til Pioneer på starten av 80-tallet, armen får litt skryt på nettet ser jeg.

Mvh
Rolf

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Min første platespiller var en Pioneer PL 120.Den var svært lik denne.husker jeg kjøpte den 7.klassa i 1982 for 715 kr.Da fikk jeg med en Lp på kjøpet.Låt bra nok for meg den gangen,men mange med meg fikk et merkelig problem at spilleren begynnte å gå ujevnt.Vi fikk forklart at det var gass fra foten som ødelagde motoren.Forstå det den som kan.Kanskje andre her har bedre forklaringer.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Etter en kopp kaffi mener jeg at P2,P4,P6-modellene ble lansert etter P 120-serien.Helt like av utsenende,men man kunne få de med "gull-finish".Desse platespillerene var prissatt etter ektstrautstyret som antall knapper på spilleren,pick-up'er og stroboskop o.l.

Fant et bilde av min gamle på google.Den står nedstøvet og defekt på mørkeloftet.

mvh. s,

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for svarene og god info folkens!
Hva mener dere er rett pris å selge denne for?

Mvh
Rolf

Xevious

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
221
Sted
Langhus
Torget vurderinger
3
Hehe, morsomt... Jeg har denne spilleren stående i stua :)
Min mor kjøpte denne rundt 1981 og jeg tok over den en gang på begynnelsen av 90-tallet.
Den har vært blitt brukt mer eller mindre i alle år siden den var ny, men nå har den begynt å skrangle litt så jeg bestilte meg en ny spiller tidligere i uken.

Tror dessverre ikke spilleren har noen særlig verdi, men synes heller ikke den bør kastes - gi den heller bort til noen som har lyst til å begynne med vinyl og ikke har all verdens å rutte med ;)

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Moro å høre :)

Det har vært liten/ingen respons i forhold til hva den kan selges for.
Tror jeg legger den ut til 200,- og ser om noen er interessert i å arve den.

Mvh
Rolf

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.693
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Et parhundre høres rimelig ut.

Vennlig hilsen

Morten

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.182
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg fant en Pioneer pl 512x på en bruktbutikk her om dagen som jeg lurer på å kjøpe.

Vet lite eller ingenting om den, men kan være artig å se om det er noe man kan gjøre for å få det til å låte.

Topp Bunn