- Ble medlem
- 20.08.2013
- Antall liker
- 65
Gjorde akkurat en liten service på min 2 år eldre enn meg selv 1976 modell Pioneer PL-510 med direct drive. Monterte samtidig en Ortofon OM10 jeg har hadde liggende. Kjørte så en A/B test mot min nye Rega RP1 og må si jeg ble noe skuffet over Rega spilleren, trodde den skulle låte bedre enn en 42år gammel spiller med en billig pickup. Var mye klarere topp og mellomtone på Pioneer m/OM10 enn det var med Rega spilleren med Carbon.
Testet også wow/flutter med rpm app og fant ut at Pioneer var litt bedre der også.(Det hadde jeg ikke trodd!! Kan jo hende den drifter over tid/temp, har ikke testet så lenge ennå.)
Sitter og lurer på om det er noe galt med Rega spilleren jeg kjøpte rett før jul. Var litt ulyd i drivverket på den, men det gikk over etter et døgn.
Er Rega's Carbon PU kjipere enn en OM10?
Testet også wow/flutter med rpm app og fant ut at Pioneer var litt bedre der også.(Det hadde jeg ikke trodd!! Kan jo hende den drifter over tid/temp, har ikke testet så lenge ennå.)
Sitter og lurer på om det er noe galt med Rega spilleren jeg kjøpte rett før jul. Var litt ulyd i drivverket på den, men det gikk over etter et døgn.
Er Rega's Carbon PU kjipere enn en OM10?