Pink Floyd på NRK2.

jaeger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Antall liker
34
Flott. Da er det noe å se frem til i kveld :)

T

TT.

Gjest
Sitter og ser på akkurat nå. Ikke noe tvil om at DSotM er en bauta innen populærmusikken. Et fantastisk album og gjett om jeg angrer på at jeg solgte mitt MFSL eksemplar fra 1980.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Forferdelig lyd og bilde :(

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
193
Ooohhh!!!!

Stod ved miksebordet på Valle Hovin. En skjelsettende opplevelse. Første og siste gang jeg hørte skikkelig surround! En halv time før konserten startet ble det liv i høytalerne. De hadde innspilt lydene i ei kløvereng med kunsthodemikrofoner. Jeg kunne høre gresshopper, humler og annet småkryp svirre rundt stadion. Rett før konserten startet passerte lyden av et helikopter fra venstre mot høyre i høytalerne. Som et utrolig sammentreff fløy det et helikopter i bakgrunnen som nesten passet til lydbildet :)

Lyden i 1988 var helt rå. Har som sagt aldri hørt maken. Ble faktisk skuffet på 90-tallskonserten.

Har begge billettene innrammet..

• Liker
Reaksjoner: BHO

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Pink Floyd er rett og slett helt konge. Sitter å vurderer nyinnkjøpte høyttalere på høyt volum:-O)

• Liker
Reaksjoner: TT.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.734
Sted
Hus
Var på Valle Hovin både i 1988 og 94. Helt rått :)

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
504
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dessverre ligger det nok bare en begrenset periode, for det var tilgjengelig etter forrige gang det ble vist også.
Derfor satte jeg dekoderen på opptak. :)

T

tommykh

Gjest
Distortion ved 37 min 16-17 sek ??

En fantastisk dokumentar om tidenes album. Dark Side er noe av det største, laget av mennesket.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.414
Torget vurderinger
1
Dokuentaren om DSOtM etterlater inntrykket av at Alan Parsons var like viktig for magien i denne platen som Teo Macero var det for Bitches Brew. Med andre ord hovedperson i hele utgivelsen.

T

tommykh

Gjest
Mye tyder på at de bruker spor fra original tapen i dokumentaren. Mulig det er distortion på den som jeg ikke har på remastered versjon. Interessant observasjon :)

Jeg har ikke helt samme inntrykk, men at han bidrog er det ikke noe tvil om. Floyd har uttalt at han var en viktig bidragsyter på Dark Side. Han fikk vel også sin første Grammy nominasjon for jobben han gjorde på Dark Side.

Topp Bunn