Pinglete layout!!!

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Hifisentralen logoen er altfor utydelig. Hvis det bare var 1 reklame oppe ville jeg trodd jeg var havnet på hjemmesiden til Hegel.

De viktigste linkene - forside - forum - bruktbørs - linker står heller ikke tydelig nok fram.

Jeg savner noen rammer rundt diskusjoner, linker osv. Det flyter sammen, og blir ikke helt oversiktlig. Det ser uferdig ut.

Til slutt så savner jeg det automatiske hoppet ett hakk opp når man merker alle som lest.

Strengt tatt, synes jeg dette ser bra ut, men store bokstaver hjelper kanskje for å bli hørt ;D ;D

S

slowmotion

Gjest
Sv: Pinglete layout!!!

Siden vi er inne på layout...min subjektive mening:

Jeg misliker den nye looken så meget at jeg av og til må inn på
den "gamle" sentralen bare for å hvile øynene.
Det hjalp litt da jeg permanent fjernet linkene på venstre og høyre side.
Likevel må jeg innrømme at IMHO er den nye sentralen et stort tilbakeskritt.
Rotete og uoversiktlig.

edit:

Men så sammenlikner jeg gamle og nye sentralen og ser at hovedforskjellen faktisk bare er at
den gamle sentralen har en tynn sort ramme rundt alle "boksene".
Og det gjør det hele mye mer oversiktlig....

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Ja, de svarte strekene trenger vi! ;D

Det blir så meget bedre kjære høvding!

Pk

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

slowmotion skrev:

Rotete og uoversiktlig.

edit:

Men så sammenlikner jeg gamle og nye sentralen og ser at hovedforskjellen faktisk bare er at
Etter noen dagers bruk av nye Hifisentralen så er jeg faktisk enig i at fargene trenger enn oppfriskning slik at kontrastnivået øker. Dette skal jeg gjøre noe med.

Mvh
Thomas

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0

Bedre kontrast, eller eventuelt rammer rundt postene i forumet ville gjøre lesbarheten bedre, synes jeg.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22

slowmotion skrev:

Rotete og uoversiktlig.

edit:

Enig
'
Hvordan fjerner man linken på siden permanent?, jeg må klikke på "-" hver gang jeg går inn
mvh
Sleiven

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Egentlig hadde gamle hfs veldig bra layout, såpass at den ikke egentlig trengte å endres, men jeg forstår jo at man ønsker å prøve litt forandring og når man først skal lage noe nytt...

Ved første øyekast virket den kanskje litt kjedelig, men den var veldig behagelig å se på, og oppsettet på oversikt over trådene kunne godt ha vært akkurat som det var.

Den var veldig oversiktlig, og det er vel hele poenget.

Savner og mappene man kunne bla seg oppover i, nå må man så langt opp for å komme til linjen man blar seg oppover i.

T

theStig

Gjest

Enig med mange i at den nye layouten er litt "blass" og utydelig. Det var lettere å lese sidene med den gamle layouten, så litt mer kontrast mottas med takk.

Dessuten synes jeg hastigheten (fortsatt) til tider er begredelig, men det er vel pga. forumets popularitet? :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

theStig skrev:
Enig med mange i at den nye layouten er litt "blass" og utydelig. Det var lettere å lese sidene med den gamle layouten, så litt mer kontrast mottas med takk.

Dessuten synes jeg hastigheten (fortsatt) til tider er begredelig, men det er vel pga. forumets popularitet? :)
Er hastigheten begredelig? Hos meg går det så fort at sidene kommer opp før jeg trykker på linken.

Kanskje på tide å oppgradere det gamle 28kbs modemet? ;D

Kontrasten kommer jeg tilbake til, men jeg skal endre littegranne på fargene.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
9

Liker layouten godt. Behagelig, og mye en vanesak trur eg.

Når det gjelder linkene, er disse greie å ha, men jeg syns de default skulle vært kollapset. Dvs. du må trykk + for å åpne de.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

Syns det går tregt her,altså det å åpne sidene.
Kastet modemet for noen år siden så skal ikke skylde på det ;)
Ellers så ser det bra ut.Litt uvant med en gang men syns det ser greit ut.

/jan

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm

Synes det meste er bra faktisk jeg! Litt mere kontrast takker jeg ja til, også skulle jeg gjerne ha hatt bolde bokstaver på innleggsoverskriftene.. please..!! To ting jeg setter pris på er den nye varslingen som fungerer svært bra, og at du får en advarsel om nytt innlegg i tråden hvis du selv er i ferd med å poste.. :)

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2

Jeg må også komentere hvor tregt sentralen fungerer hos meg. Det tar ca 10 sek fra jeg trykker på linker til de er oppe ??? Alle andre sider er veldig kjappe. Skjønner ikke helt hva som skjer jeg. Det er like tregt både på OSX safari, WinXP Opera og IE.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

synes alt går veldig kjapt jeg, sidene kommer opp med en gang. er vel ikke nødvendig vis siden som er treg pga at det går tregt hos noen ??

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Hm, hos meg er det stabilt, og kjappt nok. ca 1 sekund fra jeg trykker på en link til jeg er inne på sida...
Rart dette er forskjellig fra person til person..

PK

T

theStig

Gjest

Erfaringen min er at hastigheten varierer veldig. Noen ganger svares det kjapt, og andre ganger tar det laaang tid før siden kommer. Jeg sitter på jobb nå med 100 Mbit Internet aksess, så problemet er neppe linja mi....

B

bendis

Gjest

annahvert innlegg i hvitt og blått og dere behøver "bokser" rundt :p

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

bendis skrev:
Nå er layouten mere slik den var tidligere med både "bokser" og litt mørkere farger med litt bedre kontrast.

U

utgatt60135

Gjest

:D.. Det var et stort ansiktsløft.. Flott..

Derimot synes jeg "Ny" anmerkningen er unødvendig og forstyrrende.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Lyngen skrev:
:D.. Det var et stort ansiktsløft.. Flott..

Derimot synes jeg "Ny" anmerkningen er unødvendig og forstyrrende.
Ja, layouten er mye bedre!

Men jeg er totalt uenig i at "ny" er unødvendig! Men når det sto før tittelen var det ryddigere

PK

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

theStig skrev:
Erfaringen min er at hastigheten varierer veldig. Noen ganger svares det kjapt, og andre ganger tar det laaang tid før siden kommer. Jeg sitter på jobb nå med 100 Mbit Internet aksess, så problemet er neppe linja mi....
Jeg får enten under 1 sekund, 5-6 sekunder, eller 10-11 sekunders responstid.
Under 1 sekund er sjelden.
Det er ikke firewall eller linjekapasitet her på jobben, siden andre websider spretter opp på no time.

Forholdet er det samme i heimen.

Bortsett fra det, og linken til Se og Hør, er jeg fornøyd.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865

Høvdingen skrev:
bendis skrev:
Nå er layouten mere slik den var tidligere med både "bokser" og litt mørkere farger med litt bedre kontrast.
Det er blitt mye bedre nå.

Jeg har et par forslag til ytterligere forbedringer:

Når man står øverst i forumhierarkiet, så er kataloger med nye innlegg merket med gult. Dette fungerer svært bra, og kunne godt vært videreført på trådnivå: Gule foldere på tråder der det er nye innlegg siden sist (i stedet for "ny" meldingen).

Når man merker en mappe som lest, så ble man i gamle HFS flyttet opp til nivå 1 der man ser alle katalogene. Den funksjonaliteten vil jeg gjerne ha tilbake.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

Bx skrev:
Det er blitt mye bedre nå.

Jeg har et par forslag til ytterligere forbedringer:

Når man står øverst i forumhierarkiet, så er kataloger med nye innlegg merket med gult. Dette fungerer svært bra, og kunne godt vært videreført på trådnivå: Gule foldere på tråder der det er nye innlegg siden sist (i stedet for "ny" meldingen).

Når man merker en mappe som lest, så ble man i gamle HFS flyttet opp til nivå 1 der man ser alle katalogene. Den funksjonaliteten vil jeg gjerne ha tilbake.
Ingen dumme ideer dette. Jeg skal se litt på det.

Mvh
Thomas

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2

Da har jeg gjort denne endringen som faktisk ble litt mer oversiktlig. Nå ligger det en gul mappe til venstre på uleste innlegg, og det ligger en grå mappe for leste innlegg.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Høvdingen skrev:
Da har jeg gjort denne endringen som faktisk ble litt mer oversiktlig. Nå ligger det en gul mappe til venstre på uleste innlegg, og det ligger en grå mappe for leste innlegg.
Se der ja! SUPERT!
;D ;D

PK

Topp Bunn