Pilgrimsreisen 2011 - Horten

R

Roysen

Gjest
Ja, Morten skal ha skryt ikke bare for fantastisk flotte bilder, men også for å være en en like flott person.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.822
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
mteinum skrev:
Og! messens beste musikktips:

Dette er en god plate mteinum, messe eller ei ;)
Gode tips skal frem i lyset og understrekes ;D ;D
Den har ligget i eget SB-arkiv en god stund :)

gismo
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.565
Torget vurderinger
10
Æsj at jeg bare sveipet forbi Kondo på lørdagen. Hadde jeg visst de hadde diverse GRP og Studiomafia på lur skulle jeg blitt værende. Det var litt for mye kø der. Men neste gang :D
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
mteinum skrev:
Og! messens beste musikktips:

Dette er en god plate mteinum, messe eller ei ;)
Gode tips skal frem i lyset og understrekes ;D ;D

Hvem er artisten?
Den har ligget i eget SB-arkiv en god stund :)

gismo
 

G ok

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.08.2007
Innlegg
61
Antall liker
8
Takker og bukker for bildene!
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Takk for flotte bilder og beskrivelser, nesten som og være der. :) (mangler bare lyden ;D)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.466
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for en utsøkt og stilfull reportasje, mteinum. Dette er du sjefen over alle sjefer på! 8)
Veldig fint å få være med på messen gjennom ditt kamera.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
R.E.S ville tuppe meg i ræva så bildene ble uskarpe ;D

Det gikk ei.
 

Designeren

Bransjeaktør
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
240
Antall liker
54
Torget vurderinger
1
Masse velfortjent ros for bildene til Morten, og enig med Roy i at han er en flott person.
Han har godt humør, er alltid like hyggelig å treffe, og hjelper til selv uoppfordret.

Roald Mikkelsen
Renaissance Audio
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.965
Antall liker
6.049
Torget vurderinger
32
Takk for nok en fantastisk bildereportasje, Morten. Som jeg sa til deg så burde jeg jo tuppa deg i ræva for at bildene ble litt dårligere. Du tar jo selvtilliten fra en hver annen med kamera, he-he.

Burde hyra deg som hoff-fotograf i Hjemmekino :)

Roy
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Ja, takk for en kjempefin bildereportasje. Kunne dessverre ikke komme på messen i år, men det er jo en fin kompensasjon å se en så gjennomført og proff bildeserie?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hei mteinum
hvem spiller i det videoklippet?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jan_I skrev:
Hei mteinum
hvem spiller i det videoklippet?
Jacobs Dream, By: Alison Krauss


R.E.S. skrev:
Burde hyra deg som hoff-fotograf i Hjemmekino :)
På mange måter er det greit å ikke ha noe press på seg og kun ha det gøy.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
mteinum skrev:
Jan_I skrev:
Hei mteinum
hvem spiller i det videoklippet?
Jacobs Dream, By: Alison Krauss
Vil bare legge til at så vidt jeg kan se fins denne sangen kun på samlealbumet fra 2007 som heter A Hundred Miles or More: A Collection.
En fantastisk låt, forresten.

Mvh
Sture Bjørvig
Daglig leder
Audio Norge
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Takker for oppklaring
Ja en NYYYDELIG LÅT det der :) selv om teksten er litt trist da :'(
 
R

Roysen

Gjest
blekansikt skrev:
mteinum skrev:
Jan_I skrev:
Hei mteinum
hvem spiller i det videoklippet?
Jacobs Dream, By: Alison Krauss
Vil bare legge til at så vidt jeg kan se fins denne sangen kun på samlealbumet fra 2007 som heter A Hundred Miles or More: A Collection.
En fantastisk låt, forresten.

Mvh
Sture Bjørvig
Daglig leder
Audio Norge
Videoen er hentet fra vårt rom på søndag. Etterpå var det noen som lurte på hva vi hadde spilt og hvilken CD kuttet var tatt fra. For de spesiellt interesserte vil jeg da skyte inn at kuttet vi spilte var en remaster hentet fra dette albumet: http://www.abcrecord.com/en/pro.asp?id=313

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Helt super billedreportasje, takker :) Snadder med litt video også
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Tusen takk for flotte bilder mteinum! :D
Du tar utrolig fine bilder, ingen over eller ved siden. ;)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.892
Søndag i Horten med hårfestet i behold ;D
Vi startet vår odyssè hod Høium HiFi med dCs/Modwright og German Physics utstyr på dag 2.
Eivôr ble lastet inn, og tilkjennegav sin klokkeklare røst.
Det låt meget behagelig og allestedsnærværende, men personlig hadde nok gått for den store GP modellen som vi hadde den glede av å legge lyttemuskelen til i Munchen i 2010. Litt mer skyv nedover hadde gjort seg, men pent spilte det. En god ordveksling med Thomas ble det også tid til.

Nede i første etasje hoppet vi over Audio Note rommet, og snublet inn i et godstog som fraktet kull til Johannesburg.
Det var et øresønderrivende skyv, moro, men oppløst, forfinet og detaljert var det ikke.
Men du verden hva man kan kjøpe seg for under hundre tusen av moro til gutterommet.
Selv hadde jeg over tid blitt trett av at alt skal lyde "live" med punsj.
I naborommet slett Audiocompaniet med Copeland, Paradigm og Musical Fidelity. Muskelmassen etter Puls messa var betydelig innskrumpet.

2 etg neste, og herren med Wilson Benech toveis talere og EAR CD-spinner ble voldgjestet.
Her tok frøken Pàldottir balletak på både anlegg og tilhørere. Utstiller måpte over stemmeprakten til dama, og det låt ganske så hederlig forholdene tatt i betraktning. Vi ble nesten invitert over til England for å leke med WBs tyngre utstyr 8)

Så ble vi sugd inn i rommet med kvite røyr forsterkarar og fulltone element talere omgitt av finèr.
Det var særs besnærende å sitte i midten, men oppsettet var og er langt unna "allround" hvilket utstyr som nå måtte være det.
Nærværende, oppløst og direkte innefor sitt tonale område.
Så var`e lunsj på Brygga hotell.

Hos Forsmann stilte man med design og VSS talere i skrikende farger. Udempet rom gjorde sitt til at lydbildet ble temmelig baktungt og ullent.

Inn til Arild Berget måtte vi for å sjekke hva han hadde tryllet frem i år.
Han spilte musikk via en 20 år gammel Consonace forsterker, Merdian 588 CD-spiller, en for meg ukjent pre ut i et sett Tango høyttalere.
Musikken spratt ut av høyttalerene lynhurtig, og Bjørn Berges gitartraktering gnistret med en fantastisk rasp i anslag og utklingning.
Eivôr spilte opp, og fikk helt bakoversveis av pådraget. Arild gliste og flyttet ørlite på seg. "Den kjente jeg helt ned i korsryggen"
Når Arild kommer med et slikt "utbrudd" koser han seg. I mine gamle ører var dette noe av det bedre på messa.

Hos Electrocompaniet så jeg mitt snitt til å vri kniven rundt, og gikk offensivt ut mhp deres videre planer med DP produkter.
Joda, det var vist meningen å komme med DP A2 forsterker, og noe annet gromt, men bla bla bla....
Sukk, det er vist bare å smøre seg med tålmodighet.

Inne hos Linn låt det drepende kjedelig, uengasjerende og intesigende, nær sagt som alltid.
Hva er det de driver med? Simen, du er jo en fantastisk HiFi mann som er kløpper på og tjune utstyr!?

Før Audio Norge skulle holde demo sveivet vi innom Miles. Acoustic Art produktene fra Tyskland er ikke å kimse av.
Rommet var knøtt lite, og egnet seg ikke for heftige frøken Pàlsdottir, men kvalitetene i mellomtone og diskant hørte vi.

Rockport og Soulution elektronikk sto på programmet.
De herrer plasserte seg midt på midt i stolrekka. Først ble det spilt på vinyl, og det låt rett og slett høggorm der vi satt.
Meget er sagt om rom, akustikk og strøm her allerede, så det lar jeg ligge.
Imidlertid skjedde det klare soniske forbedringer i det CD-mediet overtok.
En særs basstung røst (Blind Boys of Alabama) tok rommet i besittelse, og overbeviste de kritiske ører der vi satt.
Anlegget differensiert meget tydelig mellom de forskjellige innspillingene, og lydgjengivelsen var dratt ned mot den mørke enden av skalaen der vi satt.
Mellomtone og diskant virket som om ble ventilert opp mot taket, og liksom druknet en smule i rommet på vei mot taket.
Herrene Luka Sulic (nei, han er ikke en sullik) og Stjeran Hauser med tunge riff på cello satt som ei kule, og tilkjenngav anleggets enorme potensiale.
Så satt herrene på en gammel traver som undertegnede innførte som fast tortur i messe sammenheng for ca.10 år siden Karunesh - Zen Breakfast, spor 3 Calling Wisdom. Man skjepet sansene da man kjenner opptaket som min egen buskelomme, og gjengivelsen fremsto med rekorhøy oppløsning som seg hør og bør i denne sammenheng. Alt var der mhp utklingning, størrelse, tonal høyde, oppløsning og bunndrag. Der satt den gutter ;D

Vi avsluttet årets messe inne hos Roald og Frode med Wisdom/Devialet/ARC osv.
Denne dagen hadde de bestemt seg for å kjøre uten monster subben, og musikken fløt mer frigjort i rommet.
HiFi messe handler om jovialt slarv, godlynt juging og kammeratslig utveksling av musikalske godbiter.
Vi blederfor belønnet med en herlig skive med live opptak av Tony Joe White. Det spilte meget overbevisende. Takk skal deer ha gutter.

Høydare for undertegnede hultert i bultert etter alle inntrykk på messa er:

Rockport Aviar satt opp med EAR elektronikk
Tango høyttalere med god gammel elektronikk hos Arild Berget
Wisdom standen med godsakene til Roald og Frode
Rockport/Solution hos Audio Norge
Coda og Gradient hos PM Audio
Avalon og Edge hos Audiofreaks
Gallo/Bladelius/Gryphon hos alltid blide og hyggelige Morten

Ellers hoppet jeg bevist over Burmester fordi jeg har hørt på det så mange ganger før, samt at jeg ønsker å vente med høreapparat noen år til.
I tillegg skal man ned til en herre i Bamble utpå høsten og lytte under mer kontrollerte forhold ;D på Burmester utstyr fra øverste hylle.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
mteinum skrev:
Det blir noen bilder..., så jeg tar det i denne tråden

Som i fjor så kolliderte Hi Fi messen med fruens reiselivsmesse i Nederland, så det ble for inn og ut på søndagen. Mye vann fra oven denne dagen, litt vannplaning og vitne til forbikjøringer som nesten parkerer i møtende trailer gjør turen bort intens.

Med kamera på stativ og fjernutløser tilkoblet var det bare å ta turen rundt i de forskjellige rommene. Moiz'ern hadde god plass på badet, så der ble noe bagasje plassert.

Så vi får starte der.

Korg spiller (med DSD støtte), Burson DAC til PCM, Trafomatic Audio strøm og amp, Musical Affairs fulltoner.























Hei Morten :) Flott at du kom vel frem til messa da, så du fikk tatt disse lekre bildene som du kunne dele med oss, du er rett og slett kjempeflink :)

De fleste bildene kunne glatt blitt brukt i kataloger for aktørene / produsentene som du har fotografert her, evt lagt ved i en søknad som fotograf for de ;) Meeeget høy siklefaktor her jah ;D

Mvh :)
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Vi kan jo gå videre med Høium Hi-Fi. Veldig morsom sak og man kunne egentlig satt stolene på begge sider. Egentlig den perfekte julemusikk høyttaleren. Sett denne i midten ... så er det bare å gå rundt. like god lyd på alle sider.

Hmm, er dette noe ala MBL sine rundstrålere ? og hadde Stereofil med MBL utstyr på messa ? :)

Mvh :)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
DoMentor skrev:
Hmm, er dette noe ala MBL sine rundstrålere ? og hadde Stereofil med MBL utstyr på messa ? :)
Kan ikke huske å ha sett MBL denne gang, men var ikke innom alle rom.

Høium hadde German Physiks Limited 11 med seg

http://www.german-physiks.com/german-physiks-speaker-line/limited-11.html

The Unlimited MK II uses a single carbon fibre DDD driver and a downward firing 8-inch woofer
Det spesielle med denne er vel "hatten" - eller DDD driver som de kaller den.

It has a voice coil/magnet assembly that serves as the actuator and it has a cone
http://www.german-physiks.com/technology/the-ddd-driver.html

Likheten til MBL ligger vel i at begge er omnidirectional

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1004mbl/
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
mteinum skrev:
DoMentor skrev:
Hmm, er dette noe ala MBL sine rundstrålere ? og hadde Stereofil med MBL utstyr på messa ? :)
Kan ikke huske å ha sett MBL denne gang, men var ikke innom alle rom.

Høium hadde German Physiks Limited 11 med seg

http://www.german-physiks.com/german-physiks-speaker-line/limited-11.html

The Unlimited MK II uses a single carbon fibre DDD driver and a downward firing 8-inch woofer
Det spesielle med denne er vel "hatten" - eller DDD driver som de kaller den.

It has a voice coil/magnet assembly that serves as the actuator and it has a cone
http://www.german-physiks.com/technology/the-ddd-driver.html

Likheten til MBL ligger vel i at begge er omnidirectional

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1004mbl/
Ok, takk svar, bildene dine er iallefall et meget brukbart plaster på såret for de som ikke fikk anledning til å være på messa :D

Mvh :)
 

sandecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2009
Innlegg
610
Antall liker
709
Sted
Oslo / Viksfjord
Torget vurderinger
5
Roysen skrev:
blekansikt skrev:
mteinum skrev:
Jan_I skrev:
Hei mteinum
hvem spiller i det videoklippet?
Jacobs Dream, By: Alison Krauss
Vil bare legge til at så vidt jeg kan se fins denne sangen kun på samlealbumet fra 2007 som heter A Hundred Miles or More: A Collection.
En fantastisk låt, forresten.

Mvh
Sture Bjørvig
Daglig leder
Audio Norge
Videoen er hentet fra vårt rom på søndag. Etterpå var det noen som lurte på hva vi hadde spilt og hvilken CD kuttet var tatt fra. For de spesiellt interesserte vil jeg da skyte inn at kuttet vi spilte var en remaster hentet fra dette albumet: http://www.abcrecord.com/en/pro.asp?id=313

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
Hei,
Er det noen som har erfaring med å handle herfra?

hilsen
- sandecker
 
R

Roysen

Gjest
Hei, Sandecker!

Ja, jeg har handlet med hell derfra!

Når det gjelder "remastringen", så har den nok i dette tilfellet mer å gjøre med selve produksjonen av CD-platene, men jeg skal downloade softwaren Morten linket til, kjøre en analyse og legge ut her for sammenligning.

Det de kaller HD-Mastering blir vel noe tilsvarende SHM:
http://www.abcrecord.com/en/aboutHD.asp

Jeg vil understreke at jeg har ingen komersiell tilknytning til selskapet eller prosessen.

Mvh
Roysen
Produktsjef
Audio Norge
 

sandecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2009
Innlegg
610
Antall liker
709
Sted
Oslo / Viksfjord
Torget vurderinger
5
Hallo,
Takk for svar.

Fine kurver ;)
Original er handlet inn og den er veldig bra. Kan det bli bedre?
Spennende å se 'remaster'

- sandecker


Edit: skrivefeil
 
Topp Bunn