Pickup til Rega P5

Ush-Thomas

Fersking
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
1
Sted
Østfold
Ny spiller er på vei, Rega P5, og det store spørsmålet er hva slags pickup den skal få?

Har tenkt på Rega Elys2 som et alternativ.
Har forstått at Ortofon og Benz leverer gode pickuper, men at jeg da sannsynligvis må gå opp noen prisklasser i forhold til Elys2.

Er det noen som kan komme med forslag, ut ifra egen erfaring eller annet.

Jeg spiller for det meste jazz, soul, funk, pop. Ikke klassiskmusikk.
Som Riaa-trinn har jeg en Pro-Ject Phone Box Se.
Budsjett til pickup, ca. 3.000,-

Ush-T. :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Selv liker jeg AT OC9 ML/II veldig godt i Rega P5, og det er en finfin synergi mellom klangen i Rega'en og i pu'en; men man må ha MC riaa. Den er urimelig billig for ytelsen, og man skal langt opp i pris for å få noe som er bedre kvalitativt sett; men smak og behag er jo så forskjellig. Rega's nyeste MM'er er også gode synes jeg.

Selv om jeg har DV selv, så er jeg ikke uten videre like hodestups forelsket i alle modellene som endel andre kanskje er, men de er fine, jøss bevares.

Mvh Vidar P

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.532
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En Rega Exact bør på listen. High output MM kan man vel kalle den, hehe.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Husk at hvis du ikke bruker Rega PU må du gjerne ha et par spacere for å heve armen, og dessuten må du bruke protractor for å stille geometrien. Med Exact slipper du begge deler. Jeg ser også at i USA er Rega Exact endel dyrere enn DV10x5 mens de her i landet koster omtrent det samme. Har ikke prøvd exact, men Rega selv mener det var så langt de kunne gå med MM. Storebroren Apheta er en MC.

Ush-Thomas

Fersking
Ble medlem
18.11.2008
Antall liker
1
Sted
Østfold
Bach_Man skrev:
Husk at hvis du ikke bruker Rega PU må du gjerne ha et par spacere for å heve armen, og dessuten må du bruke protractor for å stille geometrien. Med Exact slipper du begge deler. Jeg ser også at i USA er Rega Exact endel dyrere enn DV10x5 mens de her i landet koster omtrent det samme. Har ikke prøvd exact, men Rega selv mener det var så langt de kunne gå med MM. Storebroren Apheta er en MC.
Takker for gode forslag dere, og ikke minst for tips i forhold til bruk av spacere med mer.
Jeg avlegger London et besøk snart, ser at det er muligheter for gjøre gode kjøp der.

Ush-T. :)

Topp Bunn