Pickup-spørsmål

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
35
Jeg har kikka litt i rotekassa mi, og oppdaget der at jeg har tre pickuper som jeg lurer på hva jeg skal gjøre med.

b-pickuper-007.jpg

Den ene er en JVC Z-1 EB (i midten på bildet) som jeg tenkte å selge, men hva kan jeg få for en slik? Den er inntakt med stift, men jeg mangler emballasje og skruer til den.
Den andre er en Ortofon OM30 (til høyre), men der stiften er knekt av, så jeg trenger en ny stift. På Hifiklubben ser jeg de selger stiften til 2500 kroner, men er det vel anvendte penger for en stift jeg ikke bruker, og trolig bare vil selge videre? Kan jeg eventuelt montere på en billigere stift som OM5E eller OM10?
Den tredje er en DL-160 fra Denon (til venstre) som jeg heller ikke bruker, men den burde jeg kanskje beholde når jeg tester riaaer, platespillere, tonearmer etc. Hva tror dere?

Roy

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei Roy
Interessert i et bytte? har en ubrukt 20H nål som passer OM pickupen. Kunne vært interessert i JVC pickupen (passer nok til min JVC QL-Y5F)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Det står : Low mass Stylus 20H Ser helt ut som på bildet. Kan ta noen bilder hvis du er interessert

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
35
Ser ut som det skal gå helt fint. Kan ikke du bare sende meg din nål, så sender jeg deg JVC-pickupen?

Roy

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Helt i orden, har du en adresse så poster jeg i morgen ( ta det på meldinger her) Kan sende bilder

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.998
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
DL 160en er fin til å teste ymse riaatrinn med. Pga høg output er han svært allsidig, og han er interessann som korkje "fugl eller fisk" når han har komplianse på 10. Det gjer at han passar bra saman med "fugl eller fisk"-pickuparmar..Har du ein spelar/arm du ikkje får til, er det eit forsøk verd med ein 160. Eg lot min gå då eg kvitta meg med LP 12/Akito, men angra litt på akkurat det... Kunne vore kjekk å ha av og til. Har ein 110 liggjande, men det er noko heilt anna.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.089
Torget vurderinger
35
Oppdaget nå at jeg ikke har skruer til å feste pickupen med i headshellet på Rega-armen. Noen som vet hvor man kan få tak i sånt?

Roy

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.932
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Oppdaget nå at jeg ikke har skruer til å feste pickupen med i headshellet på Rega-armen. Noen som vet hvor man kan få tak i sånt?

Roy
Jeg har en bråte, send meg adressen din så kan jeg sende deg noen imorgen.

Topp Bunn