Pick-up til Rega P25

alter603

Medlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Har kjøpt brukt Rega P25 og skal kjøpe ny pick-up. Har hørt at Ortofon MC er bra, Dynavector og kanskje Rega Exact. Noen som har råd/erfaring?

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.653
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Kjøp en Kontrapunkt A. Lite rillestøy og god ballanse.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg fikk et tips fra noen av de mest garva analog-hodene her(Par, Vidar P primært), Audio-Technica AT-OC9ML II. Denne skal være meget god på P25, jeg har bestilt fra lpgear.com - og gleder meg infernalsk :)
Og til en meget god pris...håper jeg får den snart! :D

O.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Til Rega P5 og P7 er også den nye Rondo serien til Ortofon meget bra! Regner med at det også vil gjelde for P25. Mono som er importør anbefaler Rondo blue til P5, både prisgunstig og meget bra!!!

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg har en Kontrapunkt H på min P-25 og er meget fornøyd. Kontrapunkt B og A tilhører første generasjons Kontrapunkter C og H er en ny generasjon hvor man har innført et nytt magnetsystem med kortslutningsringer liknende de man finner på SEAS excel og andre høyttalere. Etter å ha lest test i dansk High Fidelity Fikk jeg inntrykk av at de nye pickupene er vesentlig bedre. Jeg kan ikke bekrefte dette selv.

Jeg har hatt en AT OC 9 i Rega arm på Systemdek IIX-900. Dette var bra etter minnet og mitt ellers beskjedne anlegg den gang. Dessverre ødela jeg den, og har ikke fått prøvd på min nåværende spiller.

P.S. Husk for all del avstandsringer til armen hvis du går for en kontrapunkt, de er HØYE.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ortofon krever avstandsringer på Rega armer.
Hørte Rega P7 og P5 med henholdsvis Ortof. Rondo Bronze og Rondo Blue i går...meget bra til å være uinnspillt!! Lover bra.

Tror nok at med foreks. en Rega Exact ville det bli mer fart over sakene,spesiellt nedover i frekvensområdet men dette spillte balansert og behagelig med MINIMALT overflatestøy!

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
99
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Ortofon krever avstandsringer på Rega armer.
Hørte Rega P7 og P5 med henholdsvis Ortof. Rondo Bronze og Rondo Blue i går...meget bra til å være uinnspillt!! Lover bra.

Tror nok at med foreks. en Rega Exact ville det bli mer fart over sakene,spesiellt nedover i frekvensområdet men dette spillte balansert og behagelig med MINIMALT overflatestøy!
Har en kontrapunkt c på min rega p7. Da pickupen var ny manglet det MYE bass, men den kommer etter ca 10-20 timer. Savner ikke bass i dette systemet i dag.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har en kontrapunkt c på min rega p7. Da pickupen var ny manglet det MYE bass, men den kommer etter ca 10-20 timer. Savner ikke bass i dette systemet i dag.
Da har jeg noe bra og se frem mot :)

Topp Bunn