Pick-up: justering av høyde og platematte

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Har justert høyden for pick-up på en Thorens TD 318.

Etter den medfulgte malen, som skal holdes bak. Bilde:
hde.jpg

Måtte legge en sånn foring imellom på 3 mm for at det skulle stemme med malen.

Det lå en antistatisk matte med utklippet bobleplast under på tallerkenen ( noe jeg laget til etter et tips for evigheter siden, sikkert ganske ubrukelig 🙄 )
Da ble avstanden veldig liten.
Skiftet de ut og la oppå den orginale gummimatten, da stemmer det bedre ser det ut som.

Hvis dere bruker en sånn matte, legger dere den oppå gummimatten, eller rett på tallerkenen?
Og justerer dere den høyden for pick-upen etter forskjellige tykkelser som blir på matten eller mattene?

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.372
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg har flere matter i gummi og kork, i forskjellige tykkelser, som jeg sjonglerer med i forhold til gitte pickuper. Bobleplast må jeg innrømme at jeg aldri har vært borti eller hørt om, tror jeg.

Halveis

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
34
Jeg har flere matter i gummi og kork, i forskjellige tykkelser, som jeg sjonglerer med i forhold til gitte pickuper.
Ok. Målte den orginale gummimatten til 4 mm. Det bør vel aldri avvike noe fra den tykkelsen da, tilsammen med noen matter. Eventuelt om man kan justere avstanden på pick upen?

Er der noe standard mål for hvordan avstanden skal være når pick up står oppløftet? Feks mellom nålespiss og matte?

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.372
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Kan ikke se noen grunn til at matten må være akkurat 4mm, men jeg tror det er bedre at noen som kjenner spilleren gir deg råd. Selv har jeg aldri tatt i en så jeg kan bare snakke helt generelt.

Topp Bunn