En veldig god arm - med visse forbehold. Den er for det første svært fiklete å sette opp korrekt, siden lagrene for horisontal og vertikal bevelse er på forskjellige akser. mangelen på et ordentlig headshell hjelper heller ikke på brukervennligheten og gjør den enda mer fiklete. Langt fra en arm jeg ville anbefalt for en som nettopp har plukket frem paltespilleren etter mange år, men når du har fiklet deg ferdig kan den låte veldig fint.
Jeg støtter forslaget om å sende den til Audio Origami, som drives av en bekjent av de som jobbet med Syrinx, ikke folkene selv. Han kan mer enn noen om Syrinx armer enn noen per i dag og lager mods (som nye counterweights) fra scratch. Kablingen var også av slett kvalitet og bør skiftes om du gidder og har råd.
Alt i alt en arm det er vanskelig å anbefale andre enn ordentlige entusiaster, men har du tålmodighet og sans for puslearbeid så har den godt potensiale. Ellers ville jeg begynt i de lavere prisklasser ang PU, inntil du vet om du vil beholde den eller ei. En god MM til å begynne med for eksempel. Goldring 1042 kanskje.