Phonokabel til Rega

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg har akkurat fått meg en Rega P3. Og med den fulgte det med en phono kabel som ser ut til å gå inn i armhuset. Denne kabelen ser ut til å være av så som så kvalitet.
Spørsmålet mitt er da om den lett lar seg skifte ut og om det er noe vits. Er det noen Rega eiere her som har gjort det samme ?
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg har akkurat fått meg en Rega P3. Og med den fulgte det med en phono kabel som ser ut til å gå inn i armhuset. Denne kabelen ser ut til å være av så som så kvalitet.
Spørsmålet mitt er da om den lett lar seg skifte ut og om det er noe vits. Er det noen Rega eiere her som har gjort det samme ?
Hei, har en Rega P5 og sitter egentlig med samme spørsmålet...Ser ut til å være standard på Rega dette. Men det er også egen inngang bak for annen kabel på min. I brosjyren står det imidlertid at man ikke skal la seg friste med å bytte ut kabel:) Den som prøver får svar!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Best å la Rega-kabelen være i fred spør dere meg.

Mvh Vidar P
 
K

kbwh

Gjest
Helt fin Klotz-kabel uten det vanlige hifiglitteret både i RB300 (P3) og RB700 (P5). La den være i fred. De Neutrik-pluggene som sitter på er også forbilledlige. Bruk heller pengene på Regas vegghylle eller den nye Alpheta-pickupen f.eks.
 
K

kbwh

Gjest
Den første Linken til Parelius synes å omtale ganske gamle utgaver av armene.
En RB300 fra '86 har ikke samme kvalitet på kabel og plugger som en fra 2000-tallet.

Noe som vil gi annerledes lyd er å bytte ut kontravekten og endestubben med en fra f.eks Origin Live eller Michell. Det er enkelt å gjøre selv, koster mindre enn en tusenlapp og er også reverserbart.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Helt fin Klotz-kabel uten det vanlige hifiglitteret både i RB300 (P3) og RB700 (P5). La den være i fred. De Neutrik-pluggene som sitter på er også forbilledlige. Bruk heller pengene på Regas vegghylle eller den nye Alpheta-pickupen f.eks.
Det er akkurat det; vegghylle etc vil gi virkelige gevinster. Knoting med kabelbytte på Rega har lite for seg, og kan i verste fall gjøre mer ugang enn nytte, i beste fall så godt som ingen nytte; kabelen er vellydende imo, og befriende fri for "bells & whistles".

Mvh Vidar P
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Takk for svar alle sammen. Det er jo betryggende å vite at den medfølgende kabelen er av god kvalitet. Jeg er ikke av typen som driver med tweaks. Så den får være i fred. Når det gjelder hylle så blir det ikke aktuelt siden det ikke er plass på veggen til det.
 
P

Parelius

Gjest
Så den får være i fred.
Høres smart ut. Som du sikkert så av linken, det er ikke "bare bare", spesielt når resultatet er usikkert mht. hva en får igjen av forbedringer.
 
Topp Bunn