Phonoamp til Lyra Kleos

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Er det noen som har formeninger om phonoampmatch til Lyra Kleos?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
ARC PH-5. PH-6 eller Reference Phono2

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Syns arc alltid har vært litt trauste i lyden. Hvor bra er Rogue Ares i forhold?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.549
Torget vurderinger
1
Traust???

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
174
Jeg har hatt Lyra Kleos. Etter å ha prøvet flere ganske dyre riaaer, som VTLs dyreste og Aestetix Rheea Signature, riaaer til over hhv. 80 og 60 tusen, prøvde jeg
den største ASR riaaen, ASR Basis Exclusive. Den var klart bedre til Kleosen enn de to andre. Denne passer som hånd i hanske og kan absoludt anbefales.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
169
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Du bør vel si noe om hvilket prisleie som er aktuelt. Kan jo bli skivebom med en del abefalinger om man ikke vet hvor mange penger du ønsker/kan legge i dette :cool:

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Antall liker
110
Sted
Oslo
Hei olaps! Ser du har både X-ono og MI14.

Kan du si noe om forskjellene ? Send gjerne pm.

Mvh Huldra m Lux pd310, FR64fx, og Argo

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Kleos er god, den..men hvorfor ikke prøve ASR Mini Basis III? Koster ikke allverden heller...Akkurat der tror jeg jeg ville satt opp ASR istf Rega Ios eller Bladelius Heimdal...

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Kleos'en sitter VPI Classic 3.

Har ellers Rogue M-180, Belles VT01, Adyton Imagic 2.0, Gradient SW-S og DSP XTZ amper.

(Kabler er stort sett JPS Superconductor 3 og XLO Signature 3. På digitalfronten bruker jeg DCS Debussy og Naim UnitiServ.)

Da gir det seg selv med hva jeg bør bruke på RIIA'n.

ARC Traust: Sist jeg hadde ARC så låt dette mer "hvitt" en hva jeg vil ha. Mulig dette hadde med oppsettet den gang.

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.665
Torget vurderinger
28
Nå er du spesifikk på pickup og jeg burde da kanskje ikke nevne en riaa jeg ikke har testet med akkurat denne pickupen. Jeg gjør et forsøk likevel fordi jeg opplever Ares som et av de mest fleksible, om ikke det mest fleksible, riaa-trinn jeg har forsøkt.

Jeg har hatt ganske mange riaa-trinn innom hjemme de siste årene. Hovland integrert i HP-100, Artemis Labs, Einstein, Brinkman Fein, Avid Pulsare, Manley Steelhead, EAR 912. Nå vil de to siste også innebære bytte av forforsterker så la oss holde dem utenfor i denne omgang. Uansett, en del av riaaene her er kåret til noe av det bedre i markedet.

Hos meg, og med mine pickuper foretrakk jeg Ares fremfor i hvert fall alt av stand alone produktene nevnt over. Mulig Manley Steelhead var omtrent likeverdig med Hovland + Ares.

Jeg har skrevet en del om Ares i min anleggstråd, og sikker andre steder på sentralen. Det jeg liker med trinnet er at du kan bytte mellom 12AX7, 12AU7 og 12AT7 i første og andre "ledd". Dette gir en mengde mulighet til å tune gain og klangsignatur. I tillegg har trafoene mulighet for ulik gainjustering. Dette gir nærmest ubegrensede muligheter for tuning og tilpasning.

Jeg har bestilt mitt eksemplar nummer to. I stedet for å bestille med to innganger tenkte jeg det kunne være greit å "skreddersy" rør for hver pickup. Denne riaaen responderer enormt på rørbytte, og jeg opplever at man kan endre lyden omtrent som man vil avhengig av rørtype og rørmerke. Det er også den eneste riaaen jeg har hatt innom som har klart å gi nok gain til Jan Allaerts MC2 Finish.

Jeg vet den er billig, men ikke la være å ta den med i betraktningen bare fordi du kanskje var ute etter å bruke mye mere penger. Jeg var klar for å kjøpe flere av de andre kandidatene, til flere ganger prisen.

Dette er ikke noe forsøk på å si at Ares er best, men hos meg, med de pickupene jeg testet så var den uten konkurranse.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.709
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
Tidlig i denne tråden spurte jeg nettopp om Ares. Takk for svaret og svarene...

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Antall liker
538
Torget vurderinger
7
Hos meg fungerer avid pulsare ypperlig til kleos. Skikkelig punch og moro, liveopptak høres ekte ut. Slår cd lyd fra burmester 089 ganske så klart. Begge er koblet til 948 strømboks, har ikke testet phonotrinnet uten. Kjører balansert signal hele veien. Lykke til med valget. Kleos er virkelig god

Topp Bunn