Philips Prestigo Learning Remote!

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Sitter med en del elektronikk fra ulike firmaer, og gikk lei av utvalget fjernkontroller jeg måtte innom for å styre det hele. Philips nye Prestigo SRU 8015 viste seg å være svaret. Den har over 1500 ulike komponenter lagret i CPU og er meget enkel å konfigurere.

Brukte kun en time på å legge opp en rekke oppstarts- og overgangskommandoer. Nå har jeg valg for TV, CD-spiller, DVD, musikk, radio, Mac mini, Get-boks og receiver - inkl. styring av mine BeoLab 5 høyttalere.

Fint display som brukes både til programmering og styring. Grei knappenavigasjon og fin look&feel. Kan virkelig anbefales.

Siden det er en learning remote kan du lære den kommandoer dersom du ikke finner en komponent i listene.
I tillegg kan du programmere aktiviteter - som gjør det mulig å tenne en serie komponenter i sekvens - volum opp/ned, kanalskift, osv. var kjempelett å fordele på tilgjengelige knapper. For de fleste lagrede komponenter finnes det en More meny som gir tilgang til underfunksjoner (utrolig hva den styrer på min Cambridge Azur 540R receiver, for eksempel).
I tillegg kan man fordele kilder o.a. på ledige knapper - samtlige knapper frigjøres til custom oppsett innenfor hver komponent du setter opp.

Hmmm - simpelthen for bra. Thorn har fått dem inn, men kan ellers bestilles fra utlandet. Kostet 1499,-
(Hvilket er blodpris sammenlignet med prisen Omholt fant på pixmania, se nedenfor! Men likevel omtrent det Philips selv skal ha ... Prisen man betaler for ikke å ville vente.)

http://www.consumer.philips.com/con..._CONSUMER/Universal-Remote-Control+SRU8015-10


Manual gjennom nederste link: http://www.urc.philips.com/

 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Har brukt Logitech. Syns det er noe dill at man må via PC og nedlasting med de mer avanserte. Utrolig nok er alt innebygd i hard- og software på Philipsen.
Har brukt kvelden på å programmere det jeg kunne tenke meg.

Noen høydare:

1. Favoritter gjør det mulig å legge inn tv-kanaler, o.a., på hovedkomponentene. Fant alle kanalene jeg pleier kikke på, og nå kan jeg hurtig veksle mellom kanallogo for å velge den jeg skal ha.

2. Fikk lagt inn alle Apple Remote funksjonene, inklusive fast scrolling, via learning remote modus. (Den setningen er et kaudervelsk av norsk og engelsk!)

3. Spesielt fint med Alt På og Alt Av knappene, som slår av/på (vel) ALT.

4. Nå er 5 fjernkontroller lagt i skapet. Har denne universal og min iPod Touch på bordet.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Soundproof skrev:
Kanskje best om denne legges i Datahjørnet?
Fjernkontroll er vel noe som kan brukes til hifi, så tråden blir liggende under Hifi Generelt.
 
O

omholt

Gjest
Soundproof:
Tror du Prestigo SRU 8015 vil kunne styre en HTPC? Windows Player er viktigst.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Har ikke mye erfaring med Windows HTPC, men det ser sånn ut. (Den kan jo lære av en hvilken som helst annen fjernkontroll som bruker IR-koder, noe jeg måtte gjøre med fjernkontrollen til Get-boksen, men det tok fem minutter.)

Men den har Windows koder inne, under PC. Kikket også på code lookup, som man kan bruke for å gi den ytterligere koder. Men alt du trenger skal være ombord allerede.
 

Vedlegg

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Takk for gode tips her. Hvilken Logitech har du prøvd, Soundproof? Har egentlig bestemt meg for en, men ditt innlegg her har fått meg i tenkeboksen igjen. Jeg vil nå ha noe som er ENKELT og som fungerer utenfor reklamen.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Har prøvd Harmony 1000, samt en i 500-serien. Men jeg syns det ble for komplisert med å skulle bruke pc for å programmere, osv. Og Harmony sluker power.

Denne fra Philips hørte jeg om for en stund siden, tror den nettopp er kommet på markedet. Fikk fatt i den i går og det tok meg straks over en time å pensjonere fem fjernkontroller, uten å bruke PC eller Mac.
Det jeg liker best er at den styrer både hi-fi/av komponenter og min Mac mini. Get-boksen fant jeg ikke i det lagrede oppsettet, men det tok fem minutter å lære den kommandoene; og samme med Apple Remoten.

Har Remote Buddy i mini'en, noe som gir meg tilgang til alle programmer osv med enkle Apple Remote kommandoer. Det at jeg nå kan gjøre dette med samme fjernkontroll jeg bruker på alt annet er simpelthen bra.

Her er an AV-forum tråd om Harmony 1000, med for og mot, så kan du jo kikke nærmere på andres erfaringer:
http://avforum.no/forum/av-gadgets/66365-rad-styr-unna-logitech-harmony-1000-a.html

Siden jeg har vært så ultra-positiv, skulle jeg ønsket meg noen forbedringer ville det vært:

1. At den var oppladbar. Nå må man bytte batterier, men man kan selvsagt ha oppladbare stående i en lader. Skal melde fra når mine må byttes, så vi får en idé om brukstiden. (Nå er jeg heavy user!)

2. Dreiehjulet som brukes for å velge funksjoner i displayet må man lære seg å ikke komme borti. Når du har valgt en funksjon skal det lite til å aktivisere en annen, om man kommer borti hjulet mens man trykker på en knapp. Men dette er sikkert en vanesak.

===
Ah, ser at Omholt har vært inne og anbefalt Philips SRU 8015 på den tråden i dag. Takker for tilliten, omholt! Tror ikke du blir skuffet.
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Merkelig at kun Thorn her til lands har denne. Hos Pixmania er den gått ut, og det henvises til en Logitech i stedet for når du prøver å kjøpe.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Ja, jeg mistenker at pixmanias lager ble tømt i går kveld, etter innlegget mitt. ;D
 
O

omholt

Gjest
Og takk for anbefalingen Soundproof. Dersom denne kan styre HTPC i tillegg, er det en ideel løsning for meg. Den kommer sikkert inn i norske nettbutikker etter hvert. Pixmania er vel egentlig et fransk firma, og de har litt frynsete rykte på seg.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Da har jeg hatt denne i en uke, og er fortsatt meget fornøyd.

Har programmert inn en rekke ulike sekvenser for utstyrsoppstart, alt etter hva jeg skal lytte til, og det er deilig å kun ha det på én fjernkontroll, i stedet for seks forskjellige. Det beste er nok Learning Remote, der jeg på et halvt minutt kan gi knapper nye eller justerte funksjoner.

Merkelig å bli så lyrisk over en fjernkontroll, men jeg har prøvd ulike og denne klarer alt jeg trenger uten at jeg må veien om PC/Mac eller kompliserte oppsett.
 
O

omholt

Gjest
Så at den fikk litt kritikk for styring med hjul:

"Since a traditional directional pad sits inside the circular wheel, it’s all too easy to nudge the wheel up or down when pressing an arrow key, thus inadvertently selecting a different device before the command is performed. This happened to us on more than one occasion, and does mean you need to pay more attention to what you’re doing than you’d probably like.

To make things worse, you can’t use this wheel for what seems like the most obvious operation, namely scrolling through menus or EPG’s of configured devices on-screen, it’s simply used for setup and device selection."

Kilde:http://www.pocket-lint.co.uk/reviews/review.phtml/2863/3887/philips-prestigo-sru-8015-remote.phtml

Har du merket noe til dette Soundproof?
 

Hop

Fersking
Ble medlem
05.01.2008
Innlegg
4
Antall liker
0
Har 2 anlegg hvorav ett stereo og ett kino. Bruker logitec 525 på begge, og det fungerer 100%. Siste 525 betalte jeg kr 399 for inkl. spiderman på dvd!

Oppsett via pc er enkelt og meget behagelig når du først har skjønt hvordan det fungerer. Kan anbefales!! bortsett fra at den knirker litt når du trykker på knappene. Og batteriene: har enno ikke byttet de, flere mnd. med daglig bruk.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg har også en Logitech 525 og er mellomfornøyd med den. Kjøpte den i sommer og faktisk ::) er det like mange fjernkontroller på stuebordet nå som før! ::)

Det praktiske med den er at den kan styre i prinsippet hva som helst av utstyr, men den er knirkete, har ikke veldig gode taster og programvaren som følger med er ikke alltid god. Veldig ofte må du omprogrammere igjen og igjen. I begynnelsen fungerte det med å skru av og på med ett trykk bra, men nå har den sluttet å gjøre det helt uten grunn. På grunn av den tidkrevende prossessen med å programmere den på nytt har jeg simpelthen ikke giddet å gjøre det og bruker de gamle fjernkontrollene som før.

Tenker at denne nok havner i skuffen om ikke lenge. Sony'en som ble avbildet over virket enkel og grei. Noen som vet hvor mye den koster og om den er enkel å programmere og bruke?
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
omholt skrev:
Så at den fikk litt kritikk for styring med hjul:

"Since a traditional directional pad sits inside the circular wheel, it’s all too easy to nudge the wheel up or down when pressing an arrow key, thus inadvertently selecting a different device before the command is performed. This happened to us on more than one occasion, and does mean you need to pay more attention to what you’re doing than you’d probably like.

To make things worse, you can’t use this wheel for what seems like the most obvious operation, namely scrolling through menus or EPG’s of configured devices on-screen, it’s simply used for setup and device selection."

Kilde:http://www.pocket-lint.co.uk/reviews/review.phtml/2863/3887/philips-prestigo-sru-8015-remote.phtml

Har du merket noe til dette Soundproof?
Som jeg skrev i et innlegg tidligere i tråden:

2. Dreiehjulet som brukes for å velge funksjoner i displayet må man lære seg å ikke komme borti. Når du har valgt en funksjon skal det lite til å aktivisere en annen, om man kommer borti hjulet mens man trykker på en knapp. Men dette er sikkert en vanesak.

Nå er det blitt "second nature" å gjøre det riktig - skjønner hvorfor den er sensitiv, nå har jeg programmert en rekke ulike aktiviteter, og man har lyst til å bevege seg hurtig fra den ene til den andre.

Praktfull fjernkontroll - har ikke brukt de andre på lang tid nå.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Kjøpte Sony'en i dag. Funker som en drøm til nå!
 
O

omholt

Gjest
Tenkte jeg skulle anbefale Sony RM-VL600T fjernkontrollen til min bror som ønsker noe rimelig. Dere som har denne: Kan den lære fra andre fjernkontroller dersom man ikke finner produktet i listen? Fungerer makrofunksjonene og velger den rett inngang?

Regner med det blir en Philips Prestigo på meg, men Harmony One får også mye skryt og makrofunksjonene fungerer skikkelig. Sto i den ene testen av Philipsen at den ikke utførte alle funksjoner med et tastetrykk, men at man må inn å gjøre noe manuelt. Det er jo litt for dårlig.

"The main feature that differentiates this from more expensive remotes is its inability to pull off a variety of complicated macro commands. This makes it unsuitable for those with complex home cinema systems, where you might want to say, turn on a TV, a cable box, an amp, and switch inputs on each, and then lower a projector screen, and then dim the lights. The SRU 8015 can do all of these things, but not necessarily with one button press. However, it does support Activities - so it can do simple things in sequence. This means I could set up a Watch TV activity, which turned on the TV and then the surround sound amp, and then defaulted to controlling the satellite box. However, if the surround sound is on the wrong input, I have to switch it manually."
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Har ikke prøvd Philips Prestigo, men Harmony One er mye bedre enn alt annet jeg har prøvd i hvertfall.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Bruker selv Harmony 895 - funker perfekt. Helt grei software som man kan tweake på ved behov.
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
LydMekk skrev:
Bruker selv Harmony 895 - funker perfekt. Helt grei software som man kan tweake på ved behov.
Hei,

Kjøpte selv den harmony 1000 som kom ts igår og håper at det skal være mulig å erstatte 5 stk fjernkontoller i tv stua, men helt sikker er eg ikke men skal nå gjøre et redelig forsøk denne gangen.

Regner med at den er mye lik 895 for å sette opp så gledelig at den fungerer perfekt hos deg

Mvh
Geir
 
Topp Bunn