Herregud. Jeg har printet ut den siden hvor det der står og sett meg blind på måling her og der og alt annet enn det punktet der. Antagelig har jeg skumlest og trodd det bare var snakk om potene på toppen av spilleren.
MEN plukk av venstre sidedeksel og man kan nå enda 3 stk potmetre med en et tynnt skrujern. Det er poter for grovinnstilling av hastighet, sett de små justeringskruene ved tonearmen på toppen i midtposisjon, og man kan justere hver hastighet grovt i deres respektive pot fra siden. Så det er 6 potmetre, 2 til hver hastighet, 1 for grovinnstilling og for fininstilling som nåes fra toppen. Og grovinnstillingene var helt på jordet på min platespiller.
Tusen takk Rolf!

Føler meg som en idiot, men Philpsen snurrer i nogenlunde riktig hastighet iallefall!
PS: Tror jeg vet hvorfor 202'en jeg anskaffet først ikke ville snurre også. Når man demonteren kretskortet, dra av hastighetvelgerknotten på toppen rett opp og la hastighetsbryteren følge kretskortet av chassiet. Det er en liten duppeditt på kretskortet med 3 føtter som skal inn i en liten sylinder festet på en metallskinne som hastighetsbryteren står på. Dette så jeg ikke og siden jeg tok av kretskortet uten hastighetsbryteren og derfor kom aldri denne duppeditten (som har med start\stop kretsen å gjøre) tilbake i sylinderen da jeg satt kretskortet tilbake, og dermed ikke i kontakt med chassiet. Mulig dette var problemet. Det virker som det går svak støm gjennom hele metalltoppen av platespilleren. Iallfall kjenner jeg litt kilenede elektrisitet ved lett berøring av metallet på platespilleren. Virker tryggt