Philips 408

Småstein

Fersking
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
2
Heisann

Jeg var på et loppemarked i her om dagen, og der fant jeg en gammel platespiller som jeg plukket med meg.
Den ser ganske fin ut, og sikkert ikke mye brukt, men den mangler pickup.
Dette er en Philips 408.
Det jeg lurer på er hvilken pickup som passer på denne og hva vil dere anbefale?
og er det noen tips og triks som jeg bør gjøre med denne før jeg sveiver den i gang?
Jeg har aldri hatt en platespiller i hus, så jeg er ganske fersk på området.

Håper på gode tilbakemeldinger.

Mvh Sveinung

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.551
408 er om ikke annet en meget pen spiller. Ikke ødelegger den platene heller. ;D Jeg ser at den mangler "sleden" som pickupen festes på så det enkleste er å dra på ett nytt loppemarked og finne en spiller til, med dette inntakt.

Edit; jeg ser nå at sleden er der. Denne typen passer kun til Philips 400-401-412 elementer. Rådet er det samme, men finn en spiller med pickupen på. Den er lik på nær sagt alle Philips spillere.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Eller ebay. Hadde en slik før og synes det er en vakker og god spiller. Også har den autostopp.

Småstein

Fersking
Ble medlem
18.03.2014
Antall liker
2
Takk for gode svar! :)
Jeg får se om jeg får tak i noe som passer, så kanskje jeg får testet den en vakker dag ;)

Er det noen som har tegning/ koblingsskjema fra DIN kontakt til phono kontakter?
Det hadde vært fint å få bygget om slik at jeg kan bruke spilleren på anlegget mitt..

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.551
Ikke bygg om kontakten. Kjøp heller en overgang på Clasern e.l. Pass på å få en dedikert Phono-overgang med jordledning.

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Har selv en 212, må si jeg liker designet til disse spillerene altså :) Ja og så spillte den jo av full hals også, ikke minst :D

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2013
Antall liker
167
Sted
Stathelle
Torget vurderinger
23
Flotte spillere disse Philips spillerne :) Har selv en 408 stående i reserve da en Luxman Pd284 tok over jobben som hovedspiller :)

Topp Bunn