Philippe Herreweghe

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Denne dirigentens Matteuspasjon har jeg vært glad i lenge, og nå har jeg hatt gleden av å lytte til hans innspilling av Mozarts Requiem. Dette har gjort at jeg har fått veldig sans for ham, og jeg håper at I lærde herrer kan gi meg til hva mer jeg bør låne øre til.

N

nb

Gjest
Kantater av Bach, han har gitt ut mange av de på Harmonia Mundi. Et annet alternativ her er selvsagt Gardiner (og andre) men det skader absolutt ikke å ha litt av Herreweghe i samlingen.

Jeg liker også godt hans versjon av Te Deum av M.A. Charpentier. Overtueren herfra er for øvrig eurovisjonens kjenningsmelodi og burde være kjent for de fleste.

Han startet vel i barokken og tidligere, men har utvidet reportoaret betraktelig de senere årene, må innrømme at jeg ikke har så mye annet enn Bach og eldre i samlingen som han dirigerer, så hvordan han er i disse nymotes sakene fra ca 1750 og utover vet jeg ikke;)

V

vredensgnag

Gjest
Jeg er fullstendig fascinert av hvordan han behandler korstemmer - og hvor rikt det lyder når han styrer.

Hans innspillinger av Heinrich Schütz musikk anbefales sterkt.

N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Jeg er fullstendig fascinert av hvordan han behandler korstemmer - og hvor rikt det lyder når han styrer.

Hans innspillinger av Heinrich Schütz musikk anbefales sterkt.
Det hjelper også at "hans" kor, Collegium Vocale Gent alltid er i vater.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.085
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Oppi HM50-boksen finnes hans innspilling av Berlioz' Sommernetter. Den finnes også i HM Gold-serien. Og gull er den!

Topp Bunn