Petter Northug, drit i dem!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
Jeg synes norsk presse er utrolig patetiske og egoistiske når de gir Northug så mye kjeft og negativ
karakteristikk fordi han ikke orker å snakke med pressen. Jeg skjønner han jævlig godt. Å stå og svare på idiotiske spørsmål
som "hvordan føler du deg nå" etter å ha gått på en så gedigen nedtur hadde heller ikke jeg giddet.
Alle er vi mennesker, også toppidrettsutøvere. Selv om det er ønskelig, har faktisk ikke NRK, VG osv. noen rett på at han skal
stille opp. Dessuten, han snakker jo til slutt, når han selv føler for det.

BraveSirEdmund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
137
Ganske så enig! Må vel ikkje vere plikt å stikke trynet fram rett etter kvart løp, og komme me ein unødvendig forklaring. Enten det har gått bra eller dårlig. Men Petter er jo så tøff i trynet når han vinner, så syns han har godt av å gi noen intervjuer når han driter seg ut. Hvis det kan jekke han ned litt, så er det kanskje ikkje så bortkasta likevel?

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Hvorfor skulle han trenge å jekke seg ned litt? La han nå være som han er.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.080
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg håper vi har fått med psykologer til smørerne.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg har erfart at det meste går litt sånn opp og ned her i livet. Når det går ned, er det viktig å analysere, finne årsak, korrigere og få ting inn på et bedre ( rettere? ) spor igjen. Petter Northug er et brushode, men han er også en av verdens beste idrettsutøvere. Jeg tror det bor masse bra i ungdommen - han må bare få bryne seg på litt motgang først. La han høste litt erfaring, så kommer han nok på sporet igjen. Og da vinner han - igjen. Han har vist at det bor en masse staheit, stoltheit og jernvilje i han, så han VIL vinne, det er jeg bombesikker på.

Denne slaktinga som pågår i media, har jeg svært lite til overs for - men tabloidene skal jo ha noe å skrive om - og hva er OL egentlig? Og resten av toppidrettsverden også, for den saks skyld? Brød og sirkus for folket. Det er lenge siden det sportslige, og den vennlige konkurranseånden sto i fokus. Reklamemillioner har for lengst forpesta det som engang var et møte mellom mestere. Og vi, tilskuerne - vi VIL jo ha temperament, uforutsigbarhet, sensasjoner. En som bare vinner og vinner, er jo drepende kjedelig i lengden. Petter Northug kommer til å vinne igjen, og da er alt dette glemt. Men først må tabloidene få skrive sitt, og reporterne få stille sine meningsløse "hvordan føler du deg nå"-spørsmål. Sånn er det bare.

;D mvh. VilhelmW

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.237
Sted
Holmestrand
Pressen har jo fortalt oss alt om katastrofer, fiaskoer og ydmykelser.
Det har Petter tydeligvis forstått og trenger litt tid for seg selv. det gjør mange av oss etter katastrofer og ydmykelser. Esten O Sæther burde jo sende blomster og konfekt siden Petter serverer nye vinkler som Esten O kan kommentere med lommefilosofisk kvasipsykologisk gravalvor.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
La nå Nortug få litt fred, vi er alle forskjellig, la han få bearbeide sin skuffelse slik han selv vil og trenger mener nå jeg.
Jobben hans er uansett å gjøre så godt han kan i ski sporet og underholde oss og gi oss spenning der, ikke å stå i rett foran griske journalister fem minutter etterpå å spekulere i eller forsvare seg for hva som gikk galt.
Synes det er lurt av Nortug å ta det litt med ro før han snakker med pressen jeg, kan jo si mye dumt også når man er skuffa, sinna osv. etter å ha mislyktes med noe man har lagt ned så mange timer i.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.765
Torget vurderinger
4
Så nettopp noen sekunder fra en pressekonferanse der Nortug ser ut til nærmest å fått beskjed om å krype til korset...og TV-gjengen fikk vist at de har siste ordet..."hva synes du om din egen oppførsel?"...har utøverne meldeplikt for pressekorpset ?

Greit nok at begge parter lever av publikum, og det forventes proffesjonalitet, men det må da være rom for at folk er forskjellige. Gutten har innsett at det han iblant bør ha litt tid for å rase fra seg og samle tankene før han uttaler seg for Kongen, pressen, Ola & Kari og enhver sensasjonshungrende liten jævel som sitter i sofaen foran tittekassa...., men nei...her skal alt spys ut rett fra levra, helst med puls i 180, slim til knea og tårer i øya...gjerne litt sleivete så de kan arresteres på det av den samme pressegjengen senere.

P

Parelius

Gjest
Sjoranlister og utøvere får gnage på hverandre; det er de avhengige av, begge parter. Men stemmer det at ungdommen ikke gratulerte svensken med seieren etterpå? Det er ikke bare bare (om jeg fikk med meg rett).

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Skinnfellens varemerke er jo å være herlig usympatisk breial når det går bra og da er det både fornøyelig og rimelig at han blir rævkjørt litt når det går dårlig. Han har jo hatt disse "Det e så lætt, barneskirenn!", "Kæm e kongen?" og Æ ska itj tel OL?" og det er ren unnfallenhetssynd at avisene ikke lager små twister på disse som overskrifter.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jo, han er en fargeklatt - og med sånne uttalelser, er fallhøyden stor, men jeg tror Petter er mann for å tåle sånne støyter. I likhet med en anna flåkjeft, en navnebror som kjører fort i bil. Jeg tror han vokser nå, og jeg tror også at han kan vise noe heilt anna, allerede i morgen. Nå har jo Petter sagt noen ord på en pressekonferanse nå i dag, og jeg skjønner'n godt. Han lå veldig godt an, heilt klar til å starte spurten - og så ryker trinsa på staven. Man må da ha lov til å bli sur og forbanna av sånt - og i et OL kan man sikkert bli innmari skuffa, og veldig lite snakkesalig. Jeg har aldri vært noen stor idrettsmann, men jeg har hatt mine stunder hvor det beste for både meg og omverden, har vært å være heilt, heilt aleina.

Jeg synes pressefolka skal slutte med disse evinderlige "hva føler du nå"-spørsmålene sine. Det er ikke spesielt kreativr, og heller ikke så veldig morsomt lenger. Northug kommer grusomt tilbake, bare han får dette ut av systemet,så...Skulle jeg ønske noe, måtte det være at hr. Bjørndalen tar en voksenmannsprat med unge Northug og gir han noen direkte råd. Bjørndalen takler både med- og motgang på en fremragende måte. Og jeg har stor respekt for dem begge!

mvh. VilhelmW

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Det er journalistenes jobb å spørre, og det er herr Northugs jobb å svare!
Noe både landslagstrener og landslagssjefen også har gitt klar beskjed om.
Dette er rett og slett barnslig oppførsel av en som liker å slenge dritt om barneskirenn.

En toppidrettsutøver må ha troen på seg selv, og kan virke kjepphøy, det kan gå galt om han jekker seg ned FOR mye, men jeg er lei av norske Pettere som alltid skal skylde på alt og alle andre. Er det ikke Pirellidekk så er smøring eller sliping!
Hva med; pokker å, dette gikk ikke som jeg håpet, de andre hadde rett og slett mer å gi den siste kilometeren!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Så gikk det skikkelig til hel...e med skiskytinga også! Kanskje vi skal skylde på Kongens bursdag? Kan bli interessant å høre hva Bjørndalen & co. sier. Kanskje en leksjon som Petter bør bivåne? Vi andre får sette vår lit til at jentene fikser dette...og alpingutten vår! Her blir det gull, skal dere se!!
;D mvh. VilhelmW

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.567
Torget vurderinger
96
norcad skrev:
Dette er rett og slett barnslig oppførsel av en som liker å slenge dritt om barneskirenn.

En toppidrettsutøver må ha troen på seg selv, og kan virke kjepphøy, det kan gå galt om han jekker seg ned FOR mye, men jeg er lei av norske Pettere som alltid skal skylde på alt og alle andre. Er det ikke Pirellidekk så er smøring eller sliping!
Hva med; pokker å, dette gikk ikke som jeg håpet, de andre hadde rett og slett mer å gi den siste kilometeren!
Du har virkelig ikke skjønt noen ting. I toppidrett betyr hver minste detalj mye, og i langrenn er smøring og skikvalitet alfa/omega.
Når det gjelder det første du skriver, er også det selvfølgelig feil. Ja, journalister gjør en betalt jobb. Petter Northug har IKKE betalt for å svare pressen hver
gang det passer dem! Selv om de fleste andre gjør det, er ikke Northug en dårlig person om han velger å være seg selv. Underholdningsbransje eller ei.
Forbannede NRK og norsk presse som syter og klager og drar utøverne, med god hjelp av diltepettere i ledelsen, foran kamera om de vil eller ei.
Jeg så den pressekonferansen nylig, og Northug ble kjørt som om han satt på tiltalebenken i en rettsak. Grunn: Han var nedtrykt etter et OL løp og ønsket ikke å snakke med noen!

golyngset

Medlem
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
0
Sted
Kaupanger, Sogn
;D Denne fallhøgden har jaggu gutten klart å skape sjøl. Får håpe at Red Bull er fornøgd med innsatsen i OL så langt. Drit i heile Northug fyren og debatten, nyt sporten i staden. Svenskane var VELDIG gode i går! Gøy med OL! :D

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Polkagris skrev:
Du har virkelig ikke skjønt noen ting. I toppidrett betyr hver minste detalj mye, og i langrenn er smøring og skikvalitet alfa/omega.
Når det gjelder det første du skriver, er også det selvfølgelig feil. Ja, journalister gjør en betalt jobb. Petter Northug har IKKE betalt for å svare pressen hver
gang det passer dem! Selv om de fleste andre gjør det, er ikke Northug en dårlig person om han velger å være seg selv. Underholdningsbransje eller ei.
Forbannede NRK og norsk presse som syter og klager og drar utøverne, med god hjelp av diltepettere i ledelsen, foran kamera om de vil eller ei.
Jeg så den pressekonferansen nylig, og Northug ble kjørt som om han satt på tiltalebenken i en rettsak. Grunn: Han var nedtrykt etter et OL løp og ønsket ikke å snakke med noen!
Hva vet du om hva jeg har skjønt og ikke skjønt?
Og nei det første jeg skriver er ingen selvfølge at er feil, en av diltepetterne i ledelsen (som jeg kjenner bedre enn du aner) er VELDIG langt fra enig med deg her.
Og det er ikke bare norsk presse som syter og klager, det gjør jeg også!

Ellers kan man vel si at den norske innsatsen i dag ikke ga særlig uttelling. Men heldigvis ble det en bronse i skicross, selv om det kanskje var på grensen til å kalles flaks?
Bjørndalen kan man trygt si hadde en dårlig dag...............

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
norcad skrev:

Er ganske fascinerende at du ikke ser at Northug har hatt utrolig mye uflaks dette OL. Først en gedigen smørebom, så blir han taklet i utgangen av en utforbakke som gjør at han mister all fart, før han under en kilometer før mål knekker staven. Han skylder jo ikke på noen ting, men det er jo fakta. Syns synd på gutten. Får håpe at Norge og Sverige går ut likt på siste etappe på stafetten, da vet jeg hvertfall hvor jeg setter pengene mine.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
JD skrev:
Er ganske fascinerende at du ikke ser at Northug har hatt utrolig mye uflaks dette OL. Først en gedigen smørebom, så blir han taklet i utgangen av en utforbakke som gjør at han mister all fart, før han under en kilometer før mål knekker staven. Han skylder jo ikke på noen ting, men det er jo fakta. Syns synd på gutten. Får håpe at Norge og Sverige går ut likt på siste etappe på stafetten, da vet jeg hvertfall hvor jeg setter pengene mine.
Jovisst ser jeg at han har vært uheldig! Men han kunne likevel være mann nok til å bruke 2 minutter på å gratulere svenskene med seieren, og brukt to minutter til på å fortelle akkurat hva HAN mener er grunnen til at det ikke gikk som planlagt til det norske folk.
MEN det kan faktisk hende at han ikke er helt i form også. Ikke noe galt i det.

Som nevnt en gang før i denne tråden; se på Bjørndalen. En stor idrettsmann, også når han går på en smell.

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
norcad skrev:
JD skrev:
Jovisst ser jeg at han har vært uheldig! Men han kunne likevel være mann nok til å bruke 2 minutter på å gratulere svenskene med seieren, og brukt to minutter til på å fortelle akkurat hva HAN mener er grunnen til at det ikke gikk som planlagt til det norske folk.
MEN det kan faktisk hende at han ikke er helt i form også. Ikke noe galt i det.

Som nevnt en gang før i denne tråden; se på Bjørndalen. En stor idrettsmann, også når han går på en smell.
Selvfølgelig er jeg enig med deg, men jeg mener at man må respekt for at folk er forskjellige. Har han behov for å døyve sitt livs skuffelse og ikke svare Lyn Gordons intelligente spm før han har rukket å tørke vekk slimet, så må det være lov det også. Ikke enig at han har valgt å være en offentlig person. Han er den han er, og det må folk respektere på godt og vondt. Syns det stinker av sutringa til journalistene, som forøvrig er mye av årsaken til at han blir fremstilt som han er. La fyren være litt i fred, så vinner han to stafetter denne uka...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Enig, det er papetisk når journalistene med forurettet mine klager over at han bare gikk rett forbi uten å snakke.

Men han vinner ikke to stafetter for oss så lenge han ikke har ordentlige ski. De er som kjent ødelagt.

Det var lett å se på pressekonferansen at dette skulle det ikke snakkes om, men Petter sa likevel på direkte spørsmål at han hadde hatt dårlige ski.
Da er spørsmålet fra min side:

HVORFOR DET?

De har brukt millioner på millioner på det berømte glidprosjektet, 5 mill senest i høst, men ender opp med dårlig glid i samtlige renn for flere av herreløperne.

R

rico

Gjest
Det som også er viktig å huske på når det gjelder Northug er at "alle" har trodd om ment at han skulle bli den nye Dæhlie og Alsgaard. Det vil han aldri bli og det er ikke sikkert han takler akkurat det, dette er nok noe han sjøl har trodd på, blir en fortalt en ting nok ganger så tror man på det. Men han er ikke sterk nok mentalt til å komme på det nivået, han er fryktelig god på dager hvor alt klaffer; været, skia, humøret, svenskene, stavene osv., men det er ikke ofte, ikke ofte nok ihvertfall.

Han har uendelig mye å lære av de store vi har hatt; nevnte skiløpere, Bjørndalen, Aamot, Kjuus, Svindal+ når det gjelder fokus og innstilling og jeg er redd toget er gått for å komme på ett tilnærmet nivå som nevnte utøvere, han har det bare ikke.

Men en ting har han; han er fryktelig god til å ødelegge kosen ved å være OL titter, jeg blir rett og slett lei hele fyren og OL når han er på sitt verste, den skal han ha.

H

Hugh

Gjest
Han er en patetisk siklebøtte som passer bedre innerst i granskauen enn blant folk med over 5 års skolegang. Uten pressen er han ingen verdens ting. Dette kobbelet med jattere fra Marienlyst sørger for at han ikke har det som Desiree Bjerke. Uten dem hadde han ikke engang vært der. Han hadde nemlig ikke klart å kjøpe flybilletter på egen hånd. De sørger dessuten for at han i all sin ubegrensede visdom kan plage den tenkende delen av det norske folk som en annen Dagfinn Høybråten med sine dyptpløyende parodier og fantastiske vitsing. Hold kjeft Northug jr.

F

fjellvåk

Gjest
Hugh skrev:
Han er en patetisk siklebøtte som passer bedre innerst i granskauen enn blant folk med over 5 års skolegang. Uten pressen er han ingen verdens ting. Dette kobbelet med jattere fra Marienlyst sørger for at han ikke har det som Desiree Bjerke. Uten dem hadde han ikke engang vært der. Han hadde nemlig ikke klart å kjøpe flybilletter på egen hånd. De sørger dessuten for at han i all sin ubegrensede visdom kan plage den tenkende delen av det norske folk som en annen Dagfinn Høybråten med sine dyptpløyende parodier og fantastiske vitsing. Hold kjeft Northug jr.
Bedre kan det vel ikke sies, rett og slett.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er glad jeg ikke har denne trangen til å slenge dritt om folk...

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Hugh skrev:

;D ;D ;D

H

Hugh

Gjest
Hvor er forresten Snåsamannen nå? Som den primitive skapning Jr er sverger han som kjent til svartekunst og kloke koner.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
groovelab skrev:
;D Denne fallhøgden har jaggu gutten klart å skape sjøl. Får håpe at Red Bull er fornøgd med innsatsen i OL så langt. Drit i heile Northug fyren og debatten, nyt sporten i staden. Svenskane var VELDIG gode i går! Gøy med OL! :D
Mener du virkelig at han skulle svare på de totalt idiotiske spørsmålene som Bjørndalen fikk etter sin 27. plass ??? Sjelden har jeg sett og hørt noe så braindead som denne reporteren!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er ikke sikkert snåsamannen kan å reparere ski.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Kanskje Snåsakallen ordnet skiene til Petter likevel?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Og DER var Petter'n tilbake i go'slag igjen!!! Jaggu var det godt å se innspurten og det feite gliset til Northug etter målplasseringa! Tenker han er noen kilo lettere i skuldra nå!
Stor gratulasjon til begge to. De er noen fabelaktige skigåere!!!

;D ;D Mvh. VilhelmW

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
Og jaggu kom spørsmået "Petter, hva tenkte du da du gikk inn i siste bakken?"...

mvh. VilhelmW

Var ikke de hjernedøde journalistene i en annen tråd?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn