Peter Green's FleetwoodMac

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.122
Antall liker
7.750
Sted
Oslo
Noen teknofriks irriterte seg over at det ble for mye entusiasme rundt Black Magic Woman i en utsyrstråd.
Derfor egen tråd om Peter Green en av de mest eminente gitarister
Det sies at han uforvarende fikk droppa syre på en etterfest i Tyskland.
Han blei aldri den samme etter det, men for noen musikalske perler han har gitt oss
 
L

Lassencad

Gjest
Helt enig
Der ligger en video på YouTube om denne hændelse i Tyskland
Jeg synes at Peter Green nok er den bedste guitarist der har været.
Selvfølgelig bare min mening :) Der er et par links i min tråd om især Peter Green
Men som nævnt før er der meget om dem på YouTube
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ingenting som originale Fleetwood Mac. Det var den beste engelske bluesgruppa etter min mening.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.122
Antall liker
7.750
Sted
Oslo
Som debattant har jeg av og til irritert meg på trådstartere som vil styre en flytende og interessant diskusjon.
Vil bare ymte om at monsterbandet m samme navn, har lite m Peter Green å gjøre
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.616
Antall liker
58.283
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er så mange gode gitarister i historien med ulike kvaliteter og stil, så "best ever" blir litt feil for meg. At Peter Green er en av de største er sikkert. Han er nok også en av dem som har hatt størst innflytelse med det han har gjort. Mange er teknisk gode men ikke mange spiller med en slik feeling og formidlingsevne. En stor tragedie den hendelsen med syre, men han lagde mye god musikk i ettertid. Jeg har en kompis som har spist frokost med Peter Green da han spilte i Skånevik. Var visst litt av en opplevelse.

 
Sist redigert:
L

Lassencad

Gjest
Som debattant har jeg av og til irritert meg på trådstartere som vil styre en flytende og interessant diskusjon.
Vil bare ymte om at monsterbandet m samme navn, har lite m Peter Green å gjøre
Det ændre dog ikke ved at det var Peter Green der startede Fleetwood Mac :)
At der så var en håndfuld der forsatte bandet med en helt anden indgangs vinkel med 2 af de originale medlemmer er en helt anden sag
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Så Mick Fleetwood i det programmet til Brian Johnson, han bor visst på Hawaii nå. Han fortalte at det var et tungt slag for gruppa når Green bestemte seg for å slutte. 'We were devastated. Devastated!'


Ble egentlig glad for å vite at det ikke var ondt blod som lå bak, og han ble sparket eller noe sånt. Selv om bakteppet med LSD og ettervirkninger ikke akkurat er et lystig bakteppe det heller.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.122
Antall liker
7.750
Sted
Oslo
Motsier kanskje meg selv når det kommer til bra bedre best.
Lydteknikeren var sjokkert da han kom til en session med Bluesbreakers og Clapton hadde slutta.
Ta det med ro sa John Mayall, vi har en som er bedre.
Bedre enn Clapton?
Ikke nå, men han blir det, svarte Mayall
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
For meg er det umulig å si hvilke gitarister som er best, selv om det sikkert kan måles ut fra noen objektive kriterier (høres kjent ut på en måte...?), men det er slett ikke sikkert at de som er teknisk best er de som er mest givende å høre på. David Gilmour har f.eks. sagt at han ikke har fingre til at han klarer å spille fort, som kanskje ville vært et sånt objektivt kriterie man kunne målt etter. Det er vel allikevel ingen tvil om at han er helt i verdenstoppen når det gjelder gitarspill.

Så ja, Peter Green 'gjør det for meg', på samme måte som Billy Gibbons, Gary Moore, eller Joe Satriani 'gjør det', eller James Hetfield, Tony Iommi, Randy Rhoads, og Dimebag Darrell. For ikke å glemme Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, og Tommy Vetterli.

Det er så mange sinnssykt flinke gitarister der ute som legger så mye sjel og talent i det de gjør at for meg blir det meningsløst å skulle kåre 'beste'. :)

#ganskegitarinteressert
 
Topp Bunn