Alt til hus og bolig Persienner?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da er borettslaget i gang med å bytte vinduer. For en gangs skyld fikk jeg igjen for å utsette til jeg fikk råd. Planen min om utvendige persienner hadde neppe funka spesielt godt sammen med borettslagets plan om H-vinduer av denne typen.

59dc9d729d9ef90001f9934e_vindu-nordan-toppsving-3-lags-tre.jpg

Såh. Nå blir det altså vindu som slår ut, og dermed innvendige persienner. Noen tips om hvor man gjør et godt kjøp på det? Gjerne noe som har litt kvalitet og levetid, aller helst noe som kan leveres på mål, og uten at det koster så mye det vil. Noen kroner har jeg nok å avse, men ikke ubegrenset.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
15.337
Har også slike et par steder. Funker greit. Men det er uansett ingen ting som slår utvendige persienner for å ta bort lys og varme.

Om det er snakk om soverom så blir det ikke lystett uansett hva man gjør på innsiden med mindre man monterer det i en ramme slik at det blir potte tett.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.261
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg heiv på ei stripe med svart elektrotape på glasset, helt inne ved ramma, og da blir det MØRKT selv midt på lyse dagen.

Nå bør det sjekkes at det er bra tape man bruker før man gjør noe sånt. Min tape var den kjipe biltemavarianten som ikke takla varme særlig godt.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Antall liker
523
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Hva med gardiner hos kid?
Opp ned plisse gardiner eller "ned" plisse gardiner, festes enkelt på selve vinduet eller på karm.
Enkle å kutte ned til ønsket bredde med baugfil og tapetkniv.
De har persienner også.
Tilbud akkurat nå (som de siste 6 mnd ihvertfall).
Om du klarer deg med standardmål er det ikke så dyrt, for custom mål plisse opp/ned blir det ca 2500 pr stk.

--
Martin

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Antall liker
523
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
2500 pr stk stammer fra sist jeg bestilte for ett par måneder siden.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.018
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Solfilm og tunge gardiner bruker vi her nede, og det har fungert i 12 år.

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Antall liker
809
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Jeg har utvendig persienne på et slikt H-vindu og det har vært helt problemfritt.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.479
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5
Jeg har 10 av de vinduene i stue, kjøkken og soverom og jeg har utvendige persienner hele veien. Det er da ikke noe problem. I tillegg har jeg plissègardiner innvendig i rammen i 6 av vinduene.

Topp Bunn