Vitser og morsomheter Perfekte avanserte formulerte settninger Tråden.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Kunne vært artig og se om noen klarer og lage perfekte random'e settninger. Som er vanskelige og forstå.

Greit med litt morsom hjernetrim. Enten det er til uttrykk eller til forståelse.

Noen up 4 the challenge.

Håper, at denne tråd, kan inspirere administratorer, til og sette den sticky på off-topic. Hvis ikke, føler jeg meg fristet til og opprette ett eget forum for perfekte settningsoppbyggings tråder, iht kriterier satt av et panel av eksperter innen logikk.

Sist redigert:

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Interesant link. Det er utrolig ka internet har og by på. Synd at internettet er så vanskelig og finne frem i på en enkel måte.
Men håper ikke folk "jukser" med slike generatorer. Men uannsett, kunne det jo vært artig det også. Men at det da merkes i posten om det er generert med slike verktøy.
Men det er klart, kan være vanskelig for enkelte og være helt dønn ærlig da :p
Vi kan jo teste denne tråden ut, og se om hvor flinke folk er til og skrive settninger uansett etiske prinsipper, men håpe på at folk holder seg i tøylene, og prøver så godt de kan.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Det virker som om hjernen min, når jeg prøver og tenke ut ganske avanserte settninger i hodet. Gir meg ett innblikk i min hjernes potensiale for ideer, og ideer om forståelse, som jeg kan bruke, når kortidsminnet mitt virker. Det hele utarter seg i hjernen på en sånn måte, at jeg føler sannheten i tanken, nesten som om potensiale til hjernen er så stort at den kan kjennes ut som en biologisk superdatamaskin. På det intellektuelle planet, forsøker jeg rasjonelt og sette sammen settninger med meninger, der jeg forsøker så godt jeg kan å uttrykke meg med en forståelse som jeg selv har i hht visse kriterier i sammfunnet for oversiktlig ordbruksforståelse. Men disse kriteriene for oversiktlig ordbruksforståelse, er ikke definert ennå av overformynderiet i sammfunnet gjenerelt. Det kan tenkes at disse settninger, hvis forstått meningen bak, kan rettes på av en norsk ekspert, med hjernetrim som hobby her på off topic forumsdelen. Tror denne tråden kan utvikle oss som mennesker med bedre forståelse og uttrykks forståelse, som sammsvarer med hjernens potensiale for og utvikle seg til en supercomputer, hvis den som sagt ikke er det allerede.

Gjordt av meg selv.

Som en notis, kan jeg nevne at denne tråden, hvis potensiale er der. kan føre til at våres egen intelligens økes betraktlig. Kjenner inni meg, at noe bare klikker inni hjernen min, og sier intuitivt til meg med min stemme, dette går bra, det blir en populær tråd.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Kjenner at jeg ble veldig inspirert til og prøve på og utvikle hjernekapasiteten min her. Samtidig som denne tråden kan hjelpe ihvertfall meg til og skjønne hjernen litt bedre. Nesten som en forskningstråd samtidig. Nesten som man føler elektronet sin bane, når det leter seg frem etter kontaktpunkter i hjernen for og forbedre den.

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Det kan være verdt å merke seg, at der ikke er hensiktsmessig å bruke så mange fremmedord når det i stort mon fins adekvate idiom på norsk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness, it was the epoch of belief, it was the epoch of incredulity, it was the season of Light, it was the season of Darkness, it was the spring of hope, it was the winter of despair, we had everything before us, we had nothing before us, we were all going direct to Heaven, we were all going direct the other way – in short, the period was so far like the present period, that some of its noisiest authorities insisted on its being received, for good or for evil, in the superlative degree of comparison only.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness, it was the epoch of belief, it was the epoch of incredulity, it was the season of Light, it was the season of Darkness, it was the spring of hope, it was the winter of despair, we had everything before us, we had nothing before us, we were all going direct to Heaven, we were all going direct the other way – in short, the period was so far like the present period, that some of its noisiest authorities insisted on its being received, for good or for evil, in the superlative degree of comparison only.
Likte den settningen veldig godt. Spennende ordsetting.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Fikk litt lyst og leve evig nå når jeg begynner og få litt mere forståelse av hvordan hjernen virker, tjoho. Ble veldig spennende i livet mitt nå.

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.281
Sted
Laksevåg - Bergen
Statistisk sentralbyrå kom en gang med denne uttalelsen ang. høy levealder. Endelig kom det en forklaring som alle har ventet på :

"En viktig årsak til aldringen av befolkningen i Norge og i andre land det er naturlig å sammenligne seg med, er økningen i gjennomsnittlig levealder som følge av redusert dødelighet blandt eldre".

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Statistisk sentralbyrå kom en gang med denne uttalelsen ang. høy levealder. Endelig kom det en forklaring som alle har ventet på :

"En viktig årsak til aldringen av befolkningen i Norge og i andre land det er naturlig å sammenligne seg med, er økningen i gjennomsnittlig levealder som følge av redusert dødelighet blandt eldre".
Ja med alder kommer erfaringen. Håper det er noen som kan skrive doktoravhandling om potensialet til læring online. Det har jo veldig stor innvirkning på oss nå i denne tidsalderen, der vi bruker forum online veldig mye. Skulle også ønsket at det ble laget i regi av f.eks ett universitet, en portal/forum online, som kunne brukes som verktøy for intelligensøkning på generelt grunnlag.

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Æ tror at det blir mulig og løse universets gåter, hvis man bare fortsetter litt med og poste her. For jeg kjenner at jeg utvikler meg i riktig retning ifm treningen av hjernen. Begynner og se endel av det store bildet. Og oppdager mekanismer som hjernen benytter seg av.
Hjernen kan til og med benytte seg automatisk av konsekvens analyser. Så hjernen er ett instrument, som beregner og analyserer seg selv for og oppdatere seg. Dette ble for høyt nå, så jeg tror jeg skal ta en vente periode for og komme meg selv litt. At det ikke ender med at man får en naturlig utløst psykose. Men er vandt med psykoser fra gamelt av, og klarer godt og holde meg i sjakk. Har erfaring fra gamet, siden 93 mer eller mindre. Så har ganske mye livserfaring på dette feltet.

Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
[FONT=&quot]It hung in the air in exactly the way that bricks don't.[/FONT]

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
George W. Bush :

"Mer og mer av vår import kommer utenfra"
Den samme Herr Bush i et TV intervju; "It's very important that your left hand knows what your left hand is doing" samtidig som han veivet med sin høyre hånd...

2 av 2 er full pot. Her Bush skulle kanskje vurdert en annen rute under fødselesn; stayed in the Bush...:D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Det er ikke alltid helt ubetydningsløst at igangsetterstopperen løsner fast.

• Liker
Reaksjoner: JCP

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dickens kunne skrive han. Innledningen til "Tale of two cities" og et virkelig klassisk sitat.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24

Her er sannheten om Dickens....

cd.jpg

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Charles with two dickies as he was affectionally called.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dickens kunne skrive han. Innledningen til "Tale of two cities" og et virkelig klassisk sitat.
Hadde egentlig tenkt å ta kred for den selv. Men er man blåst, så er man blåst..... :cool:

Tror jeg skal ta boka fram igjen. Fabelaktig, men anstrengende og arbeidskrevende språk, og jeg la den bort etter et par kapitler på første forsøk.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
"Perfekte avanserte formulerte settninger. Tråden"

Kan det egentlig uttrykkes klarere og mer elegant? Neppe.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.571
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
"I believe we are on an irreversible trend toward more freedom and democracy -- but that could change."

(Dan Quayle, amerikansk visepresident 1989–1993)

Topp Bunn