Pengeinnkreving

Status
Stengt for ytterligere svar.

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
426
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Noen som vet hva konsekvensene kan bli ved å bruke "Torpedo" for å kreve inn penger ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kan tenke meg to muligheter i farten:

- du får inn pengene dine uten noe men
- du får en anmeldelse på nakken

Mulig det finnes flere også...

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Litt semi-useriøst svar.. (litt teit spm også, siden dette vel ikke akkurat er "gjengs metode"): Men kanskje to ting kan skje: enten få tilbake pengene (på noen annens bekostning kanskje?), eller at en annen banditt kommer i retur og kan skade deg? .. Når man først er inne på bandittvirksomhet så må man vel forvente alt i retur?) (<- jeg aner ingenting om hva som er lov eller ikke når det gjelder slikt, jeg bare stoler på magefølelsen.. og da blir ansettelse av torpedoer litt utenfor loven) .. tar jeg feil så ber jeg på forhånd om unnskyldning... (jeg vet hvor frustrerende det er når folk ikke betaler for seg !!!!)

OK, jeg brukte for mye tid på å redigere.. fornuftige ting ble sagt over :)

Miles skrev:
Noen som vet hva konsekvensene kan bli ved å bruke "Torpedo" for å kreve inn penger ?

G

Gjestemedlem

Gjest
En god torpedo behøver ikke komme med hverken trusler, hentydninger til dette eller ty til vold eller andre ulovligheter. Hvis dette er en kjent person, så vil det i de aller fleste tilfeller være mer enn tilstrekkelig med en vennlig påminnelse fra denne om at man bør betale det man skylder før det har gått mange dagene. Skyldnerens egen fantasi vil nå være mer enn tilstrekkelig motivasjon. Er det mye penger det er snakk om kan det sikkert være verdt det. Men det er mange svært useriøse aktører, og dem er det rett og slett ikke verdt å rote seg bort i. For skjer det noe ulovlig, så er du medansvarlig!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Hells Angels driver inkassobyrå. Du kan jo spørre dem?!?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.214
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Ulempen med de fleste "inndrivere" er høye gebyrer...
Og når risikoen/lovligheten også er tvilsom, kan en jo like godt handle
noe fra "advokatene" http://www.smith-wesson.com ?

Arne K

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.245
Torget vurderinger
1
Emnet er stengt inntil videre!

bjornh, moderator