Peak Consult The Dragon

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.619
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
HVIS høytalerne generelt fra denne danske produsenten bare spiller halvparten så godt som de ser ut, må de jo være verdt å sjekke ut.............
Har aldri hørt noe fra Peak Consult, men dæven døtte det frister................

Er ikke mange produsenter som kan matche WAF`en der i gården..............

;D

mvh
Proffen

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Peak Consult har et meget bra renomé, men steike for en pris!!! ;D

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.983
Fra Euphonia forum

Det har varit ett nöje och en upplevelse att få vara den förste att komma ner till Per Kristoffersen och lyssna på toppmodellen i hans nya Serenity-serie, The Dragon.
Explosiv dynamik - utan att låta ansträngt!
Det bästa jag någonsin hört och då körde vi på Vitus lilla integrerade SS-010.
Med The Dragon's verkningsgrad på 93 dB, och dess linjäritet, klarade SS-010 med sina 25w klass A av jobbet med glans!
Det är ju lite trist att det skall behöva bli så här stort, tungt och dyrt innan man ens förstår hur bra det kan bli, hur långt gränserna kan tänjas....

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Ser de har kopiert designet og tankegangen fra mine egne Nova Be...så godt å se at andre har begynt å fatte ting... :)

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.983
Peak Consult har kommet med en mindre modell i sin nye serie - The Cerberus

Prisen blir 55000 Eur.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Og der har de kopiert Usher. Finnes det ikke en original tanke i hodet på konstruktøren? :)

T

timc

Gjest
LydMekk skrev:
Og der har de kopiert Usher. Finnes det ikke en original tanke i hodet på konstruktøren? :)
Men hvem var først av Usher og FocalJMlab?

-Tim

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Må være Focal det. Meg bekjent har ikke Usher noe som ligner Nova Be i det hele tatt...faktisk tror jeg ikke Usher og Focal har modeller som ligner hverandre. Hvor ville du med denne Tim Cato? Skrev fortere enn hauet? :)

T

timc

Gjest
LydMekk skrev:
Må være Focal det. Meg bekjent har ikke Usher noe som ligner Nova Be i det hele tatt...faktisk tror jeg ikke Usher og Focal har modeller som ligner hverandre. Hvor ville du med denne Tim Cato? Skrev fortere enn hauet? :)

Neida. JmLab mini utopia som Viking hadde som bakhøyttaler før minner om disse i utforming. Er nok du som skrev for fort denne gangen ;)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Ah, ok stemmer det! :)
Tenker først og fremst på Usher 777 tror jeg den heter som disse er en kopi av...

Nå hadde jeg en Utopia Center Be som er noenlunde samme konfig, men den ligner ikke noe særlig på bildet av Peak'en.

Viking hadde vel gammelserien så vidt jeg husker.

T

timc

Gjest
Hepp.

Ja jeg skjønte hvilken du siktet til. Mitt poeng var at de fleste design har vært gjort før. Vanskelig å komme opp med noe helt orginalt lenger. Så rippoff eller ikke er vanskelig å si i noe tilfelle.

Siste skikkelig orginale er vel SF Stradivari.

-Tim

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
timc skrev:
LydMekk skrev:

Neida. JmLab mini utopia som Viking hadde som bakhøyttaler før minner om disse i utforming. Er nok du som skrev for fort denne gangen ;)
Jepp, det er store likheter mellom mine gamle Minier og den nye fra Peak ja :)

Topp Bunn