Peachtree venner her?

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Jeg bruker Klipsch RF7 II. Tredje gangen for de også. Vender alltid tilbake til Klipsch. De har en gøy faktor på alt, og Peachtree spiller glimrende med dem.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Kameraten min og jeg mener det samme. Vi har begge Peachtree 300, og aldri har vi hørt en mer kontrollert og stram bass og gyldne toner oppover. Skal ikke si hva vi har sammenlignet med for ikke å bryte noen regler, men det er en god del i vår hi-fi historie. Gøy!
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Peachtree Nova 150 hjelp

Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Jeg har Audiovector Si3 Signature høytalere og Nordost flatline bi-wire kabler.

Har dere noe tips?
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Jeg har Audiovector Si3 Signature høytalere og Nordost flatline bi-wire kabler.

Har dere noe tips?
Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?
Hva skjer dersom du bare plugger ut høyttalerne? Eller lar kun en kabel stå i?
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Jeg har Audiovector Si3 Signature høytalere og Nordost flatline bi-wire kabler.

Har dere noe tips?
Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?
Hva skjer dersom du bare plugger ut høyttalerne? Eller lar kun en kabel stå i?
Den fungere også om jeg tar vekk kabel fra høytalersiden,jeg har også prøvd kun med en kabel.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Fikk en ny Peachtree Nova 150 i hus i dag. Når jeg slår på on/off knappen så kommer det 11 høye klikkelyder i høytalerene, deretter slå den seg av (on/off knappen blinker rødt). Tar jeg ut høytaler kablene slår den seg ikke av og ser ut til å fungere.
Jeg har Audiovector Si3 Signature høytalere og Nordost flatline bi-wire kabler.

Har dere noe tips?
Høres ut som noe feil med forsterkeren. Plugger du ut kablene på forsterkersiden eller på høyttalersiden?
Hva skjer dersom du bare plugger ut høyttalerne? Eller lar kun en kabel stå i?
Den fungere også om jeg tar vekk kabel fra høytalersiden,jeg har også prøvd kun med en kabel.
Merkelig problem. Skal mye til at det er problem med kabel, om det da ikke på en eller annen måte er kontakt mellom + og - på et punkt, at det er gnisset hull på lederne, en hund eller barn som har spist på den eller noen slikt. Må nesten prøve en annen kabel og andre høyttalere for utelukke det.
 
Sist redigert:

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prøvd med andre høyttalere også?
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prøvd med andre høyttalere også?
Ja, den virker med andre høytalere. Må finne noen elektronikk kyndige i nærområde som kan ta en kikk på høyttaleren. Eventuelt høre med leverandøren om hvem som har service på Audiovector
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Har prøvd med annen kabel. Ett av tre elementer er ødelagt, diskant. Veldig rart siden dette gjelder begge høytalere. Jeg har ikke noen kunnskap om elektronikk, men alt fungerte før jeg koblet til peach.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Prøvd med andre høyttalere også?
Ja, den virker med andre høytalere. Må finne noen elektronikk kyndige i nærområde som kan ta en kikk på høyttaleren. Eventuelt høre med leverandøren om hvem som har service på Audiovector
Det var jo bra for Peachtree sin del. Håper du får orden på dine Audiovector.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Firmware

Dersom noen sitter på en Peachtree nova150 eller 300 så vil jeg anbefale å prøve en firmware-oppdatering på dem.
jeg har gjort det med min 300 og den gjorde noen med forsterkeren så den oppleves som rett og slett en ny. Virker strammere i bassen samt at den reagerer raskere på volumskalaen, slik at den virker kraftigere. Det var såpass påfallende at det ikke er bare placebo heller. Til og med kona bemerket det uten å vite at det var gjort noe med den.

Verdt et forsøk i alle fall. Firmware lastes ned fra Peachtree sin side.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Dersom noen sitter på en Peachtree nova150 eller 300 så vil jeg anbefale å prøve en firmware-oppdatering på dem.
jeg har gjort det med min 300 og den gjorde noen med forsterkeren så den oppleves som rett og slett en ny. Virker strammere i bassen samt at den reagerer raskere på volumskalaen, slik at den virker kraftigere. Det var såpass påfallende at det ikke er bare placebo heller. Til og med kona bemerket det uten å vite at det var gjort noe med den.

Verdt et forsøk i alle fall. Firmware lastes ned fra Peachtree sin side.
Selv om jeg leser instruksjonen på norsk skulle jeg mer enn gjerne hatt de 3 første punktene inn med teskje.
Win 10
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Dersom noen sitter på en Peachtree nova150 eller 300 så vil jeg anbefale å prøve en firmware-oppdatering på dem.
jeg har gjort det med min 300 og den gjorde noen med forsterkeren så den oppleves som rett og slett en ny. Virker strammere i bassen samt at den reagerer raskere på volumskalaen, slik at den virker kraftigere. Det var såpass påfallende at det ikke er bare placebo heller. Til og med kona bemerket det uten å vite at det var gjort noe med den.

Verdt et forsøk i alle fall. Firmware lastes ned fra Peachtree sin side.
Selv om jeg leser instruksjonen på norsk skulle jeg mer enn gjerne hatt de 3 første punktene inn med teskje.
Win 10
https://www.peachtreeaudio.com/support/usb-drivers/firmware-nova300.html/

Last ned nova_GA.nova300.1.7.0.0.upd og lagre den et sted du finner den igjen.
Plugg i en USB-stikk som er maks 8gb stor og opprett en mappe som kalles PEACHTREE på usb-stikken.
Kopier nova_GA.nova300.1.7.0.0.upd til mappen PEACHTREE

Slå av forsterkeren med bryter bakpå.
Sett inn usb-stikken i usb-porten som er merket "SERVICE ONLY USB-A"
Hold inne On/Standby (på framsiden av forsterker) samtidig som du slår på forsterkeren bakpå. Fortsett å hold On/Standby inne til det blinker rødt i On/Standby-knappen.

Da er oppdateringen i gang og lysene over inngangsvelgerne vil lyse opp etter hvert som oppdateringen går fremover. Dette vil ta en liten stund, skjønt veldig lenge tar det ikke.

Når alt er klart vil lampen over LOOP LED blinke rolig.

Skru av forsterkeren. Først on/standby foran så hovedbryter bakpå.
Fjern usb-stikken.
Skru på forsterkeren igjen og den skal være klar til bruk.
 
Sist redigert:

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.
Har opprettet PEACHTREE mappe mange ganger på USB pinnen som er på 7,36 Gb. Lastet ned "firmware" som jeg har trukket inn i nevnte mappe og gjort som anvisningen sier ellers. men ingen reaksjon. Sørger selvfølgelig også for at pinnen lar seg trygt løse fra pc'n før jeg bruker de 304 eller 305 Kb oppdateringen er på. Noe gjør jeg galt, men vet ikke hva det kan være.
Står en eske her uåpnet fra Wyred4Sound med DAC 2v2SE og 2 monoblokker som venter på å overta plassen til Peachtree 300 som enda ikke er solgt. Fikk Peachtree den 20.5 så da regner jeg med at den ikke er oppdatert...vet ikke.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.
Har opprettet PEACHTREE mappe mange ganger på USB pinnen som er på 7,36 Gb. Lastet ned "firmware" som jeg har trukket inn i nevnte mappe og gjort som anvisningen sier ellers. men ingen reaksjon. Sørger selvfølgelig også for at pinnen lar seg trygt løse fra pc'n før jeg bruker de 304 eller 305 Kb oppdateringen er på. Noe gjør jeg galt, men vet ikke hva det kan være.
Står en eske her uåpnet fra Wyred4Sound med DAC 2v2SE og 2 monoblokker som venter på å overta plassen til Peachtree 300 som enda ikke er solgt. Fikk Peachtree den 20.5 så da regner jeg med at den ikke er oppdatert...vet ikke.
Ser utfordringen med manglende balansekontroll da. Det å holde ting enkelt har sin pris. Hvilke av monoblokkene har du?
Merkelig det med at oppdateringen ikke starter. Det er jo mulig at versjonen allerede er installert.
Jeg kan se om jeg får prøvd en ny firmwareoppdatering på min for å sjekke reaksjonen dersom jeg prøver å installere samme versjon en gang til.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Janix: Jeg ser du selger din nova300. Er det andre ting som frister mer og svarte den ikke til forventningene?
Blir spennende å høre hva du synes etter firmware-oppdateringen. Ikke sikkert det er like stor effekt på den. Det spørs hvor gammel den er. De siste utgavene har sikkert siste versjon allerede. Men min var fra tidlig i år og blant de først som kom til Norge. Ser at firmwareoppdateringen erfra 17.5 og har du nyere forsterker enn det, så kan det hende at den allerede har siste versjon installert.
300 stod til forventningene og vel så det. Saken er den at stua hvor anlegget står så er den ene høyttaleren med bakvegger av mur i hjørnet, og den andre har bakvegg av en lukket dør med gipsplater rundt. Høyrekanalen spiller dermed høyere ved murhjørnet enn andre siden, og jeg savner innstilling for balanse på Peachtree.
Har opprettet PEACHTREE mappe mange ganger på USB pinnen som er på 7,36 Gb. Lastet ned "firmware" som jeg har trukket inn i nevnte mappe og gjort som anvisningen sier ellers. men ingen reaksjon. Sørger selvfølgelig også for at pinnen lar seg trygt løse fra pc'n før jeg bruker de 304 eller 305 Kb oppdateringen er på. Noe gjør jeg galt, men vet ikke hva det kan være.
Står en eske her uåpnet fra Wyred4Sound med DAC 2v2SE og 2 monoblokker som venter på å overta plassen til Peachtree 300 som enda ikke er solgt. Fikk Peachtree den 20.5 så da regner jeg med at den ikke er oppdatert...vet ikke.
Ser utfordringen med manglende balansekontroll da. Det å holde ting enkelt har sin pris. Hvilke av monoblokkene har du?
Merkelig det med at oppdateringen ikke starter. Det er jo mulig at versjonen allerede er installert.
Jeg kan se om jeg får prøvd en ny firmwareoppdatering på min for å sjekke reaksjonen dersom jeg prøver å installere samme versjon en gang til.
Monoblokkene er SX-1000R. Det er toppen av lydutstyr fra den kanten og hvis jeg ville ha alt i svart og helt uten lys på produktene under standby og bruk. Dac'en som også er forforsterker lyser kun opp displayet for et selvbestemt antall sekunder når du bruker fjernkontrollen .
Ja takk for det. Det eneste jeg får til på den gjeve Nova 300 er at det røde oppstart lyset står og blinker.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Nå ser det ut som om min tid over et år med Peachtree er forbi. Har en avtale med en kjøper senere i dag.
Kan anbefale Nova 150 og 300 på det varmeste (for de som ikke absolutt må ha kontroll for balanse). ;)
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Ny firmware til Nova 150 og 300

Følgende melding på Facebook fra Eufonia (importør av Peachtree):

"Nova150 og Nova300 med ny firmware oppdatering 1,8. Send mail til eivin@eufonia.no så sender jeg instruksjoner og oppdateringsfil."

Får prøve det da.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Nå er firmware oppdatert til versjon 1.8. Alt jeg kan si så langt er det den fortsatt virker, noe som er bra.
Jeg forsøkte først med en 8 Gb usb-stikk, men den gikk ikke an å lese. Prøvde en 2 Gb med bedre resultat. Kan være en maks-grense på stikkene som brukes.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Dette var svaret når jeg spurte Peachtree på Fb for et år siden om når Nova 500 kom:

"Hopefully the 500 will be out by summers end."

Men det skjedde vel aldri?
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
For de som har interesse så fikk jeg nettopp en mail fra Peachtree at Nova 500 er klar og selges. Først bare i sort og i begge farger fra neste måned.
 
Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.256
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Cd spilleren din må ha optisk ut, da kan den kobles til optisk inn og du kan bruke aux inngangen til kassettspilleren, men opptak er umulig. Kun avspilling.

Kan jo legge til at hvis cdspilleren har optisk ut så blir jo analogutgangene på cdspilleren til overs, disse kan du koble til kassettspilleren og det gir deg faktisk mulighet for å kunne ta opp fra cd.

Tenk logisk, det finnes ofte muligheter:)
 
Sist redigert:

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Hvilken subwoofer passer best til Dynavoice Challenger M-65 høyttallere + peachtree decco125 Sky forsterker. Har nå Boston Acoustics CS SUB 10 I. Men synes den ikke har nok kraft og futt må justere den på nesten fult for å få nok bass. Hva anbefaler dere ta gjerne med flere alternativ.
 
Sist redigert:
H

Hifibasillen

Gjest
Hvilken subwoofer passer best til Dynavoice Challenger M-65 høyttallere + peachtree decco125 Sky forsterker. Har nå Boston Acoustics CS SUB 10 I. Men synes den ikke har nok kraft og futt må justere den på nesten fult for å få nok bass. Hva anbefaler dere ta gjerne med flere alternativ.
Ville kikket på XTZ 17 serien, hadde selv DF8 fra Dynavoice, disse går allerede dypt alene men alt ble komplett med sub fra XTZ, billig er det å mtp bygge kvalitet og kvaliteten på lyden de gir.

mvh

Hiribasillen
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har også hatt XTZ SUB 10.17 den tok plutselig kvelden. Det kommer bare noe rare lyder ut i fra den . Så da skal jeg ikke ha XTZ enda en gang..
 
H

Hifibasillen

Gjest
Jøss var uheldig du da har hatt dårligere erfaring med SVS suber til 3x prisen, har hatt både w10.16, spirit 12 og 12.17 ingen problemer her overhode, men er også andre merker som kan passe like godt selvfølgelig, bare husk at produkter uansett prisklasse kan ha sine feil
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Ja var det og da er jeg ikke så glad i XTZ. Har også hørt andre har hatt problemer med det merke. Fint du ikke har hatt problemer da. Noen andre som har noe tips til sub.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Ja fint for min del... lykke til ihvertfall med søket videre, og ha en fin søndag videre =)
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Tusen takk for det. Finner nok noe skal du se.
 
Sist redigert:

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Kom med råd. Har en subwoofer Boston Acoustics CS SUB 10 II som jeg må skru opp fult for å få noen lunde bass på og det låter surt. Hvilken subwoofer anbefaler dere til Peachtree Audio decco125 Sky forssterker og Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Gulvstående Høyttalere. ønsket ikke å kjøpe katta i sekken. Forsterker+ høyttaler låtter rent og pent men ønsker mere bass. Pris har jeg ikke tenkt på. Bare det er noe som låtter bra.
 

bjornid

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.10.2007
Innlegg
222
Antall liker
131
Sted
Ensjø, Oslo
Peachtree ligger ikke lenger inne til salgs hos Oslo hificenter. Kanskje de er tatt ut av sortimentet av en eller annen grunn.
Noen andre i Norge som selger Peachrtree nå da...
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har en Peachtree Audio decco125Sky og dynavoice challenger m‑65. Hvilken subwoffer anbefaler dere. Pris har jeg ikke tenkt på, men skal ikke ha noe som er alt for dyr. Bare det passer og låter bra. Ikke kom med noe dere ikke har peiling på. Må passe mine høyttalere og forsterker.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Hadde XTZ før og det tok bare plutselig kvelden. Tenkte da å prøve noe annet.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Subwoofer til Peachtree Audio decco125Sky og dynavoice challenger m‑65 høytallere. Har prøvd Boston Acoustics CS SUB 10 II og Dynavoice Challenger Sub 10 EX men er ikke fornøyd det låter surt og ikke den bassen jeg er utte etter. Det blir for mye sur dunke lyd. Nesten som å så hardt på et bord Vet ikke hvordan jeg skal forklare det noe mere. Hva er best for den forsterker jeg har.
 
Topp Bunn