pc vil ikke starte windows

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hadde sett frem til en heidundrades lyttesession i kveld.

Pc booter, men win10 vil ikke starte.
Kommer inn i bios meny, men etter det er det full stop.

Faen!!!!!!!#%#€&¢‰µ©®¥¤

Unnskyld språket, men dette gidder jeg bare ikke.
Har brukt masse tid og ressurser i det siste på å få opp en rigg jeg kan leve en stund med i påvente med å sette i gang et bass-DIY prosjekt.
Hadde for en kort tid tilbake et diskras som resulterte i at jeg mista 95% av musikken min.
Jeg hadde så vidt kommet i gang med backup til nyinnkjøpt ekstern disk da dette skjedde.
Men denne blundern kan jeg takke meg selv for, burde gjort dette mye tidligere selvfølgelig.
Som bot på denne blundern kjøpte jeg Tidal hifi abonnement som jeg nå har brukt i 3 dager og er strålende fornøyd med.

Og nå skjer altså dette. Windows vil ikke starte.

Fu*ck Windows!!!!

Jeg tar meg en laaang pause fra hele skiten, og prioriterer heller familiære ting.


På gjensyn.

(ps: fyller forresten 50 år om en halvtime.)
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
124
Torget vurderinger
2
Gratulerer med dagen!
Gratulerer ikke med PC`n!

(Opplevde noe av det samme for en tid tilbake. SSD-disken (fire år gammel) takket for seg.)

aloz
 

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
331
Antall liker
195
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Trekk pusten og nyt fødselsdagen istedet:)
Grattis!
 

rolfb*123

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.08.2008
Innlegg
609
Antall liker
555
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Eller kjøp deg en Mac i burdags pressang, det er jo ingen some egentlig VIL starte Windows.......
Gratulerer med dagen:)

Mvh.
Rolf
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Calma, calma. Hvis du nylig har gått over til WIN 10 så kan du jo gå tilbake til det du brukte før. WIN 7 fungerer fortsatt . Dessuten er 50 ikke mye å skryte av, men gratulerer uansett. Vi kan ta dataproblemene dine i morgen etter bakfylla. Send PM hvis det ikke løser seg.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Ha,ha! Hva med å trøste mannen i stedet for å hetse ham?:p
Jeg regner med at du er med og hjelper ham i morgen.
 

TrondW

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2012
Innlegg
543
Antall liker
162
Sted
Bergenser i Ålesund
Gratulerer med dagen og gratulerer med backup. :)

Backup er for øvrig et verktøy som ikke er bedre sent enn aldri, for er det sent er det som regel for sent.
Men ok, til problemet. Hva er det siste du ser på skjermen når du skjønner at her blir det ikke noe Windows?
Og hva gjør du inne i bios hvis du ikke er helt stø på pc? Eller mener du at du ser POST-teksten scrolle avgårde?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.485
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gratulerer med dagen :)
Hva skrev du dette innlegget med?
 

GlennW

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2011
Innlegg
97
Antall liker
136
Sted
Arendal
Hadde sett frem til en heidundrades lyttesession i kveld.

Pc booter, men win10 vil ikke starte.
Kommer inn i bios meny, men etter det er det full stop.

Faen!!!!!!!#%#€&¢‰µ©®¥¤

Unnskyld språket, men dette gidder jeg bare ikke.
Har brukt masse tid og ressurser i det siste på å få opp en rigg jeg kan leve en stund med i påvente med å sette i gang et bass-DIY prosjekt.
Hadde for en kort tid tilbake et diskras som resulterte i at jeg mista 95% av musikken min.
Jeg hadde så vidt kommet i gang med backup til nyinnkjøpt ekstern disk da dette skjedde.
Men denne blundern kan jeg takke meg selv for, burde gjort dette mye tidligere selvfølgelig.
Som bot på denne blundern kjøpte jeg Tidal hifi abonnement som jeg nå har brukt i 3 dager og er strålende fornøyd med.

Og nå skjer altså dette. Windows vil ikke starte.

Fu*ck Windows!!!!

Jeg tar meg en laaang pause fra hele skiten, og prioriterer heller familiære ting.


På gjensyn.

(ps: fyller forresten 50 år om en halvtime.)
Hadde samme problem i går kveld. Fikk bsod med meldingen "system thread exception not handled". Deretter gikk maskinen inn i en uendelig bootloop. Gjorde ikke så mye mer enn å google feilmeldingen uten å bli stort klokere. Slo på maskinen nå og den startet relativt greit. Håper det bare var en midlertidig feil og at det funker nå. Liker forøvrig Windows 10 ganske godt, til tross for at Linux er og har vært det foretrukne OS de siste 15 årene eller noe sånt...
 
L

Laban MK2

Gjest
Trøbbel med PC helvete ? vel :) tykk powerknapp la den starte opp i 2 sek , ta så strømmen å start opp på nytt , ta strømmen på nytt etter 2 sek å du vil få en flott meny servert fra Win helvete med mange gode valg designet av Microsoft support avd India Velbekommen
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Gratulerer med dagen!

Pc booter, men win10 vil ikke starte.
Kommer inn i bios meny, men etter det er det full stop.
Altså booter den ikke.

Vil ikke starte og full stopp er så vag feilbeskrivelse som det er mulig å komme med.
Hva skjer? Piper maskinen? Feilmelding på skjermen? Kan du evt. ta bilde av skjermen og legge ut her?
 

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
86
Sjekk om harddiskinnstillingene er rett. Har vært ute for at de har endret seg med ssd.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Beklager sent svar folkens, og takk for alle gode tips. Dette ordna seg ganske enkelt heldigvis.
Av en eller annen merkelig grunn ville maskinen boote fra en hardisk tilkobling som det ikke var noen disk på. Det er tre tilkoblinger, men jeg bruker kun en.
I bios meny bare klikka jeg på den som disken er på, og vips så kom jeg inn i windows igjen. Jeg konkluderte litt for kjapt her, dette var nok ikke windows sin feil. Ser ut som Nuc biosen fikk et lite anfall. (nei, det var ingen usb-pinne tilkoblet:p) Nå er alt på stell og jeg kan nyte sene musikkvelder igjen.;)

Mvh. B
 
Topp Bunn