PC hjelp?

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Fruen Acer laptop er helt død. Skjermen tennes og Acer-logoen kommer opp. Musepekeren virker.
Men det er alt som skjer. Vifta går ikke og vi hører ikke disken spinne. Lyset for Hard-disken tennes ved oppstart men slukker raskt.

Har søkt på nettet men finner ingenting om dette. Nærmeste jeg kommer er hard-start beskrevet for en HP-laptop.

Noen her på forumet som kan forbarme seg over oss i nødens stund?
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Fruen Acer laptop er helt død. Skjermen tennes og Acer-logoen kommer opp. Musepekeren virker.
Men det er alt som skjer. Vifta går ikke og vi hører ikke disken spinne. Lyset for Hard-disken tennes ved oppstart men slukker raskt.

Har søkt på nettet men finner ingenting om dette. Nærmeste jeg kommer er hard-start beskrevet for en HP-laptop.

Noen her på forumet som kan forbarme seg over oss i nødens stund?
Hei

Er ikke noen dataekspert, men du kan prøve å starte den i "sikkermodus" og ta det videre derfra.


Hvordan kan jeg starte opp i sikkermodus på min Windows-PC?
 

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Innlegg
450
Antall liker
282
Sted
Fredrikstad
1. Hvis maskinen aldri begynner å boote Windows, men bare går til BIOS, så er det nå du er glad for at du har backup.

2. Hvis maskinen derimot booter i Windows, så kan du bruke sikkerhetsmodus som over.

Hvis 1: Det kan være en løs kabel i laptopen, en ødelagt master boot record (som forteller maskinen hvor Windows (teknisk sett hvor noe bootbart finnes) ligger) eller lignende. Får du noe melding om "Operating system not found"? Da kan det være master boot recorden som er borte, og det mulig at å boote med Windows DVD-en og kjøre en repair kan hjelpe deg.

Er det løs kabel må du sjekke selv eller gå i en butikk, men det er lite trolig.

Er harddisken gått, så er det som regel bare å kjøpe ny harddisk og skru ut den gamle (pleier å være forholdsvis lett tilgjengelig under maskinen), sette i ny og installere Windows.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Har prøvd med ekstern skjerm. Ingentig, så det er ikke der problemet ligger.

Bootung ja, men vi får ikke kontakt......

Skal prøve sikkermodus.

Takk for svar :)
 

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Innlegg
450
Antall liker
282
Sted
Fredrikstad
Ta gjerne et bilde av maskinen og skjermen på det punkter du ikke kommer videre. Når du skriver at muspekeren fungerer, så antar jeg at du ser en muspeker på skjermen, og ikke at det bare er lys på den fysiske musen eller lignende?

lykke til uansett :)
 
Topp Bunn