Pc "fjernkontroll" til Wimp

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
Heisann.

Er fersk når det gjelder musikk fra pc verdenen.
Trenger da litt hjelp fra dere .
Kjører vanlig pc laptop, med Wimp Hifi via usb over til en Rega Dac.

Men finnes det en lettvin måte slik at jeg kan bruke nettbrettet mitt (android) og styre Wimp player
på datan?

Slik at pc kan stå ved anlegget , og jeg kan sitte i sofaen og bytte sanger o.l med nettbrettet ?
 

alghatar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2014
Innlegg
389
Antall liker
132
Torget vurderinger
13
Kan løses lett med en mus kontroll app til mobil/ipad.. :)
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
Men ser man bildet av pc skjermen på brettskjermen da?
 

ØM

Medlem
Ble medlem
29.04.2011
Innlegg
13
Antall liker
11
Sted
Stokke
Du kan bruke Teamviewer til fjernstyring Lastes ned gratis
 

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Innlegg
98
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Lastet ned Teamviewer til mitt nettbrett og fikk den funksjonene du etterlyser.
Har etterspurt det samme her tidligere, men har først nå fått kjøpt meg et nettbrett.
Gratisversjonen av Teamviewer trodde jeg var trygg, men jeg fikk med noe styggedom: vi-viewer bl.a.
Et program som synligjør en mengde linker i f.eks. Startsiden.no
Har fjernet alt som ble med på "kjøpet" , men tror det ligger å pusher ting inn på "Startsiden" ennå.
Noen som vkjenner til dette?

Tom.
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Jeg savner også en remote applikasjon for wimp lignende de som finnes for spotify.

En løsning er å installere logitech media server på pcen og en virtuell squeezebox. Da vil du kunne styre wimp fra en av squeezebox appene som finnes.
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
Takker for svar, virker som det er mange løsninger.

Jeg spurte litt angående Squeezebox Touch når jeg var innom Stereofil.
Om det var veien og gå for og kunne streame musikken hos meg , der smilte de og ristet litt på hodet .
Og sa at de ikke ville anbefale meg dette. Grunnet at de mente at den rett og slett ikke låt godt nok.

De foreslo (naturlig nok ?) at jeg burde teste Simple Audio Roomplayer.
Som de mente låt bedre en Squeezebox Touch.

Noen her som har testet begge disse mot hverandre ??
 

SveinungH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.10.2008
Innlegg
160
Antall liker
71
Sted
Horten, Norway
Det er noen DAC'er som støtter dette. Audiolab M-dac har en liten fjernkontroll og den videresender stopp/start/neste osv til Wimp.
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Takker for svar, virker som det er mange løsninger.

Jeg spurte litt angående Squeezebox Touch når jeg var innom Stereofil.
Om det var veien og gå for og kunne streame musikken hos meg , der smilte de og ristet litt på hodet .
Og sa at de ikke ville anbefale meg dette. Grunnet at de mente at den rett og slett ikke låt godt nok.

De foreslo (naturlig nok ?) at jeg burde teste Simple Audio Roomplayer.
Som de mente låt bedre en Squeezebox Touch.

Noen her som har testet begge disse mot hverandre ??
har ikke hørt Simple Audio, men tror neppe den er bedre enn Squeezebox. Antar da at du har en ekstern DAC som du benytter deg av...godt mulig dac'en i Simple Audio er bedre, men anbefaler uansett å benytte egen DAC og kjøre digital ut fra streameren.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Roomplayeren er myye bedre enn squeezeboxen og verdt hver eneste krone.
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
Bruker en Rega Dac .
 

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg endte opp på Bluesound node med tilsvarende problemstilling. Funker problemfritt hos meg, men skal ikke påstå at brukergrensesnittet er det råeste jeg har sett. Sonos kan vel også gjøre samme jobben opp til cd-kvalitet inn i dac? Må evt bekreftes av andre på forumet :rolleyes:
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Jeg endte opp på Bluesound node med tilsvarende problemstilling. Funker problemfritt hos meg, men skal ikke påstå at brukergrensesnittet er det råeste jeg har sett. Sonos kan vel også gjøre samme jobben opp til cd-kvalitet inn i dac? Må evt bekreftes av andre på forumet :rolleyes:
Har også Bluesound i stereoanleggene. Fornøyd med lyden, men synes brukergrensesnittet er så som så. Har derfor bestilt meg en Aries som jeg venter spent på. Sonos støtter vel ikke Wimp ennå her i Norge så det er vel ikke et alternativ ennå. Ser at de nå har lansert støtte for Tidal i US og UK, så det er sikkert ikke lenge til det også kommer hit.
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Sonos støtter både Wimp og Wimp HIFI.
Ok, leste nettopp en artikkel på audiophile.no datert 1. januar som omhandlet at Sonos nå støtter Tidal i US og UK og at andre markeder ville komme etter. Visste ikke at Wimp Hifi allerede var støttet av Sonos. Så feil kan man ta :)
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Roomplayeren er myye bedre enn squeezeboxen og verdt hver eneste krone.
hva er det som er så mye bedre med den?
Lyden.
jaha ja. Kan se flere argumenter for at Simple Audio kan være bedre alternativ enn Touch, f.eks at Logitech har lagt ned Squeezebox satsningen, 24bit high def og en bedre Innebygget DAC (i hvert fall det jeg har lest om den).

At lyden digitalt ut skal være så veldig mye bedre er jeg imidlertid skeptisk til. Squeezebox med Ipeng og en god DAC er en fornuftig og rimelig streamer.
 

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg endte opp på Bluesound node med tilsvarende problemstilling. Funker problemfritt hos meg, men skal ikke påstå at brukergrensesnittet er det råeste jeg har sett. Sonos kan vel også gjøre samme jobben opp til cd-kvalitet inn i dac? Må evt bekreftes av andre på forumet :rolleyes:
Har også Bluesound i stereoanleggene. Fornøyd med lyden, men synes brukergrensesnittet er så som så. Har derfor bestilt meg en Aries som jeg venter spent på. Sonos støtter vel ikke Wimp ennå her i Norge så det er vel ikke et alternativ ennå. Ser at de nå har lansert støtte for Tidal i US og UK, så det er sikkert ikke lenge til det også kommer hit.
Jeg holder en knapp på at brukergrensesnitt til Bluesound vil ta seg opp med tiden. Lydbildet har jeg ikke noe å klage på pr i dag. Aries virker som et spennende produkt, til en pris (som alt annet) ;)
 

slettix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.03.2007
Innlegg
241
Antall liker
212
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
3
Jeg endte opp på Bluesound node med tilsvarende problemstilling. Funker problemfritt hos meg, men skal ikke påstå at brukergrensesnittet er det råeste jeg har sett. Sonos kan vel også gjøre samme jobben opp til cd-kvalitet inn i dac? Må evt bekreftes av andre på forumet :rolleyes:
Har også Bluesound i stereoanleggene. Fornøyd med lyden, men synes brukergrensesnittet er så som så. Har derfor bestilt meg en Aries som jeg venter spent på. Sonos støtter vel ikke Wimp ennå her i Norge så det er vel ikke et alternativ ennå. Ser at de nå har lansert støtte for Tidal i US og UK, så det er sikkert ikke lenge til det også kommer hit.
Jeg holder en knapp på at brukergrensesnitt til Bluesound vil ta seg opp med tiden. Lydbildet har jeg ikke noe å klage på pr i dag. Aries virker som et spennende produkt, til en pris (som alt annet) ;)
Ja, den tar seg nok opp etterhvert. Kommer til å beholde Bluesound i ett av anleggene med Aries i det andre. Skal bli moro å sammenligne de, men har ikke noen forventniinger om at lydbildet på Wimp Hifi vil være dramatisk forskjellig mellom disse to...
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Jeg endte opp på Bluesound node med tilsvarende problemstilling. Funker problemfritt hos meg, men skal ikke påstå at brukergrensesnittet er det råeste jeg har sett. Sonos kan vel også gjøre samme jobben opp til cd-kvalitet inn i dac? Må evt bekreftes av andre på forumet :rolleyes:
Har også Bluesound i stereoanleggene. Fornøyd med lyden, men synes brukergrensesnittet er så som så. Har derfor bestilt meg en Aries som jeg venter spent på. Sonos støtter vel ikke Wimp ennå her i Norge så det er vel ikke et alternativ ennå. Ser at de nå har lansert støtte for Tidal i US og UK, så det er sikkert ikke lenge til det også kommer hit.
Jeg holder en knapp på at brukergrensesnitt til Bluesound vil ta seg opp med tiden. Lydbildet har jeg ikke noe å klage på pr i dag. Aries virker som et spennende produkt, til en pris (som alt annet) ;)
Ja, den tar seg nok opp etterhvert. Kommer til å beholde Bluesound i ett av anleggene med Aries i det andre. Skal bli moro å sammenligne de, men har ikke noen forventniinger om at lydbildet på Wimp Hifi vil være dramatisk forskjellig mellom disse to...
Hva er det som er så galt med brukergrensesnittet til BlueSound?

Hos meg fungerer det utmerket, firmware oppdaterer seg når jeg godkjenner det. Indeksering går helt utmerket. Artister, Album og låter legger seg pent og pyntelig inn. Vil jeg lage spillister så er også dette enkelt. Hva er det egentlig som mangler?
 

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg holder en knapp på at brukergrensesnitt til Bluesound vil ta seg opp med tiden. Lydbildet har jeg ikke noe å klage på pr i dag. Aries virker som et spennende produkt, til en pris (som alt annet) ;)
Ja, den tar seg nok opp etterhvert. Kommer til å beholde Bluesound i ett av anleggene med Aries i det andre. Skal bli moro å sammenligne de, men har ikke noen forventniinger om at lydbildet på Wimp Hifi vil være dramatisk forskjellig mellom disse to...
Hva er det som er så galt med brukergrensesnittet til BlueSound?

Hos meg fungerer det utmerket, firmware oppdaterer seg når jeg godkjenner det. Indeksering går helt utmerket. Artister, Album og låter legger seg pent og pyntelig inn. Vil jeg lage spillister så er også dette enkelt. Hva er det egentlig som mangler?
Kan bli litt mye trykking for å finne enkeltspor. Mulikhet for sortering av favorittsanger fra Wimp etter dato lagt til, friskere utforming av grensesnitt. Trenger ikke se lenger enn Wimps eget grensesnitt for sistnevnte. Ikonet kunne hatt høyere oppløsning ;) Mine erfaringer er basert på Android og Windows programmene. Syntes ikke så mye mangler når det gjelder funksjonalitet, men finishen kan bli bedre.
 

Baldiman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.06.2009
Innlegg
126
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Last ned logitech mediaserver, installer sqeezelight på pc og hent en gratis app til å kontrollere dette. Finnes til alle plattformer. ios, android og win. Hent så wimp tilleg til mediaserver. Funker som f og er mye mer smooth enn teamviewer. Løsning 2. Kjør Kodi. (xbmc) og hent wimp tillegg til den. Gratis styringsapp finnes også her til alle plattformer.
 

tomerik

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2006
Innlegg
798
Antall liker
253
Sted
Arendal
Torget vurderinger
1
Det er mange veier til mål... Mange spennende forlag her.
Jeg er i ferd med å sette opp en tilsvarende løsning som TS, der en PC skal streame musikk til en Pucchini /U-clock kombinasjon via USB-kabel. Wimp har fordelen av highres-filer, men mangler en "remote-app" slik Spotify har. For å styre PC`n installerte jeg derfor Splashtop2 på en iPad for å fjernstyre Wimp, noe som ser ut til å fungere bra.

Men, jeg må si at Spotify har et mer letthåndterlig grensesnitt og med Spotify remote-appen så er det mulig jeg kutter hele Wimp til fordel for Spotify. Musikk spilt over nett, highres eller ikke, er kun ment som bakgrunnsmusikk og er tenkt å være en måte å oppdage nye artister og låter. Kom gjerne med innspill her
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
Ja, er som du sier. Mange forskjellige løsninger her .
Men hva som bør velges vet jeg neimen ikke .:confused:
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Det beste hadde vært om Wimp publiserte et API. Det hadde nok ikke tatt lang tid før en utvikler hadde laget en løsning på dette.
 
Topp Bunn