pc, aktiv deling, dac, mic, og eq..

chrisan77

Fersking
Ble medlem
06.10.2005
Innlegg
4
Antall liker
0
Etter å ha brukt forrige sesong på å bygge høyttalere med passivt filter, har interessen nå vendt seg mot å gå til innkjøp av eksternt lydkort til laptop´en, og kjøre på.. ;D

Har lenge gått og sett på behringer sine løsninger her, men ser nå at flere her på forumet får til de samme tingene, og vel så det.., med pc´en sin, software, og et eksternt lydkort... ::)

For egen del handler alt om økonomi, så spm. er kort og godt om noen her har rimeligere anbefalinger enn RME og lynx kortene..?


har surfet litt, og ser det finnes andre produsenter, men her handler altså alt om verdi for pengene..

tanken er en 3-veis konstruksjon, hvor en mic og litt equalizing skal få endene til å møtes:D
 
T

theStig

Gjest
Mitt tips er å koste på seg en RME Fireface 800, så har du en komplett preamp med 10 analoge innganger og et utall med digitale også. Dessuten 10 analoge utganger, slik at du kan lage et 5-veis system hvis du vil. Som ikke det var nok, så står ikke lyden tilbake for noe som helst  omtrent. Just my 50 øre.
 

chrisan77

Fersking
Ble medlem
06.10.2005
Innlegg
4
Antall liker
0
hehe, har surfet litt her og på avforum sine sider, og ønsker kort og godt å lete meg fram mot bedre lyd etter dine løsninger..:)

ser andre kjøper e-mu kort, men målet er jo å kunne leke seg litt, og få testet ut ulike løsninger, les; åpen baffel ol., uten å famle i blinde med passive filter..

og joda, jeg har hørsel også;), men lærte at det krever mye tid, lytting, måling, nye bestillinger etc., ..rett og slett arbeid, å sy sammen et "bra"delefiltrer.

har rett og slett for mange ideer jeg har lyst til å teste ut, og sanser det både som tidsbesparende og bedre å begynne å lete ved å tenke aktiv deling og eq.

problemet er som nevnt, at innkjøpene står i kø, og økonomien ikke helt strekker til:(

hørte forresten litt hip hop på pc anlegget til en kompis, da i surround, og det var en syk opplevelse i det lille rommet..
anlegget var fra logitech, om benyttet tilsynelatende tangbands papir 3" fulltone, så ikke helt der oppe, men effekten av rom var morsom. ser derfor ikke helt bort fra at interessen,som til nå handler om to høyttalere, men tiden vil utvides til musikk i flere kanaler..

takker uansett for svar:)
 
Topp Bunn